Eten
Lumos
18-07-2021 om 15:06
Welk eten van “vroeger” mis je?
De titel zegt het al. Welk eten van vroeger mis jij? Ik bedoel dan dingen die nu niet meer verkrijgbaar zijn in de winkel.
Ik trap af:
- Die Yes-repen van vroeger, een chocoladecakeje met chocolade eromheen en een vulling, megalekker!
- Lila pause van milka, die met aardbeienvulling.
- Frufo toetjes (al denk ik dat ik die nu niet eens meer lekker of bijzonder zou vinden, maar in mijn beleving waren die krengen goddelijk).
- Van die pistoletjes met saté vulling van Mora, uit de vriezer.
redbulletje
18-07-2021 om 22:47
De Smits chips, die waren lekkerder dan Lays. Volgens mij frituurden ze die vroeger nog in de Ossewit. Sowieso vind ik gefrituurd snacks/friet veel lekkerder als ze met Ossewit gefrituurd worden.
Oh en in de jaren 80 had je van Duyvis de chips Hot Lips en Amsterdammertjes die naar pizza smaakten. Ook die waren echt lekker.
Mijn favoriete dessert was in de jaren 70/80 de Crepes Suzette, die werd toen nog aan je tafel geflambeerd. Zie je ook nergens meer op de menukaart staan.
redbulletje
18-07-2021 om 22:52
Herfstappeltaart schreef op 18-07-2021 om 19:21:
Als jullie ooit eens in Veere zijn: er is daar een winkeltje: "oma's snoepwinkeltje" en die verkoopt alle ouderwetse snoep. Van trekdrop tot stroopsoldaatjes.
Daar ben ik net geweest! (Niet in het snoepwinkeltje, maar heb er lekkere mossels gegeten bij De Werf)
DownrightChinchilla41
18-07-2021 om 22:56
redbulletje schreef op 18-07-2021 om 22:47:
De Smits chips, die waren lekkerder dan Lays. Volgens mij frituurden ze die vroeger nog in de Ossewit. Sowieso vind ik gefrituurd snacks/friet veel lekkerder als ze met Ossewit gefrituurd worden.
Oh en in de jaren 80 had je van Duyvis de chips Hot Lips en Amsterdammertjes die naar pizza smaakten. Ook die waren echt lekker.
Mijn favoriete dessert was in de jaren 70/80 de Crepes Suzette, die werd toen nog aan je tafel geflambeerd. Zie je ook nergens meer op de menukaart staan.
En van Smiths ham kaas pizza, die vond ik ook erg lekker! Jammer dat die smaak er maar zo kort geweest is.
In de jaren 80-90 was er chips, bros met een soort paprika smaak die waren ook zo lekker. the pack ofzo, op viva hebben meerdere leden het er ook nog weleens over gehad maar niemand wist de naam meer. Chio plosions paprika smaak komt erg in de buurt.
Dit vond ik de allerlekkerste chips in de jaren 90, zo zonde dat die er ooit uitgehaald is.

Deurklinkhanger
18-07-2021 om 23:01
Brienne schreef op 18-07-2021 om 16:27:
Trekdrop
Hadden ze laatst bij de Lidl!
LydiaDietz
18-07-2021 om 23:03
Lalize schreef op 18-07-2021 om 22:24:
disney chocolade.
In een rode zak, per stuk verpakte melkchocolade met Disney figuurtjes in witte chocolade.
Hier moest ik ook aan denken. Ik kreeg ze altijd van mijn tante. En dan de hoop dat je pluto of minnie had ♡
Feles
18-07-2021 om 23:08
Lentethee van Pickwick
Pizza met tonijn en een soort roomsaus, van Dr. Oetker (of een ander merk, weet het niet precies)
VivaLaVida
18-07-2021 om 23:12
Bloopers chips. Volgens mij heeft dat niet lang bestaan. Maar vond het echt lekker.
En anti-flue snoepjes. De originele ouderwetse met oranje papiertje. Ze bestaan nog wel maar vroeger hadden ze ribbeltjes bovenop. Nu zijn ze glad. Waren lekkerder.
redbulletje
18-07-2021 om 23:13
VivaLaVida schreef op 18-07-2021 om 23:12:
Bloopers chips. Volgens mij heeft dat niet lang bestaan. Maar vond het echt lekker.
En anti-flue snoepjes. De originele ouderwetse met oranje papiertje. Ze bestaan nog wel maar vroeger hadden ze ribbeltjes bovenop. Nu zijn ze glad. Waren lekkerder.
Waren dat niet Pecto's?
DownrightChinchilla41
18-07-2021 om 23:14
Feles schreef op 18-07-2021 om 23:08:
Lentethee van Pickwick
Pizza met tonijn en een soort roomsaus, van Dr. Oetker (of een ander merk, weet het niet precies)
Was dat met een dikke bodem? Daar was een ook een shoarma variant van met knoflooksaus die was ook erg lekker, maar niet meer te koop.
Mama-Inge
18-07-2021 om 23:14
bij de aldi hadden ze vroeger van die kleine flesjes water met een smaakje.
Wij dronken de citroen smaak heel veel
Er was ook nog een andere smaak, die niet liep en toen hebben ze dat uit de handel genomen
Het water met citroen wat er nu verkocht word zit koolzuur in en is niet lekker
VivaLaVida
18-07-2021 om 23:15
redbulletje schreef op 18-07-2021 om 23:13:
[..]
Waren dat niet Pecto's?
Ff gegoogled op Pecto's, maar lijkt er inderdaad op. Hadden die van die ribbeltjes?
Feles
18-07-2021 om 23:16
Yolo schreef op 18-07-2021 om 23:14:
[..]
Was dat met een dikke bodem? Daar was een ook een shoarma variant van met knoflooksaus die was ook erg lekker, maar niet meer te koop.
Volgens mij niet. Ik kon zo'n pizza helemaal op en ik ben geen grote eter.
Regendrup.
18-07-2021 om 23:30
Yolo schreef op 18-07-2021 om 22:56:
[..]
En van Smiths ham kaas pizza, die vond ik ook erg lekker! Jammer dat die smaak er maar zo kort geweest is.
In de jaren 80-90 was er chips, bros met een soort paprika smaak die waren ook zo lekker. the pack ofzo, op viva hebben meerdere leden het er ook nog weleens over gehad maar niemand wist de naam meer. Chio plosions paprika smaak komt erg in de buurt.
Dit vond ik de allerlekkerste chips in de jaren 90, zo zonde dat die er ooit uitgehaald is.
Waren het niet ook de Smith's waar de flippo's bij zaten? Jeugdsentiment
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.