Eten Eten

Eten

Welk eten van “vroeger” mis je?

Granny71 schreef op 18-07-2021 om 21:03:

[..]

Mijn ex was gek op de herfstthee maar die was ook ineens niet meer te krijgen dus kocht ik losse vanille, appel en kaneelthee en mixte die zelf.

Misschien is dat ook een idee voor jou.

Ik heb nu bij de thee-winkel hier in de buurt ook zwarte thee met pepermunt en citroen laten mixen, dat komt heel erg in de buurt, maar is iets minder handig dan gewoon een theezakje

watertoren schreef op 18-07-2021 om 21:27:

Trekdrop hebben ze nog wel bij de Sligro. Wat ik vroeger zo lekker vond was 3 musketiers. Die lange chocolade dingen met caramel erin. Ik heb ze nog wel een aantal jaren geleden gekocht bij de Dirk onder een andere naam.

Curlywurly of zo?

Regendrup. schreef op 18-07-2021 om 21:24:

[..]

Ja maar die zijn niet zo lekker als de anijsblokjes!

Ik denk dat veel dingen minder lekker zijn dan wij ons herinneren.

Niet alleen omdat je eigen smaak veranderd maar ook omdat we de neiging hebben om dingen te romantiseren en in ons hoofd lekkerder te maken.

Zo liep ik al maanden met het idee dat ik knettersnoep wilde herbeleven.

Het is precies hetzelfde merk als vroeger en mijn kinderen vonden het net als vroeger. Maar ik herinnerde me veel hardere knetters.

Knutselkei schreef op 18-07-2021 om 21:36:

[..]

Curlywurly of zo?

Die liggen nog wel eens bij het Kruidvat 

Knutselkei schreef op 18-07-2021 om 21:36:

[..]

Curlywurly of zo?

Ja precies, dat is het!

Oh ja, driemusketiers, die herinner ik me ook nog. Die kocht mijn oma altijd voor mijn broer en mij. Lekker voor kiezen en tanden ook.

Kadushi schreef op 18-07-2021 om 20:00:

[..]

Ik maak hem nog steeds zoals mijn oma het maakte. Net als kippen, erwten en tomatensoep. Bij groenten en kippensoep zit het "geheim" in bouillon trekken, verse kruiden en (veel en grof) zelfgesneden groenten. De balletjes van half om half gehakt met ei, kruiden en paneermeel. Eigenlijk heel simpel, kost vooral veel tijd. Wellicht de moeite waard om een topic te openen over oma's keuken?

Ja!

Bakblik schreef op 18-07-2021 om 20:10:

Toevallig vrijdag nog gemaakt. Mergpijpje met soepvlees heeft 6 uur staan trekken. Uitje erbij, kruidnagel, laurierblad, stukje wortel, peterselie, selderij, Teentje knoflook en 1 eetlepel azijn, 7 gram zout per liter water.
Zeven door een doek. Groenten erbij en kort meekoken. Recept voor goede balletjes is al gegeven hierboven.
Eventueel nog wat vermicelli erbij.

Dat klinkt als heel ouderwets lekker.

Granny71 schreef op 18-07-2021 om 21:39:

[..]

Niet alleen omdat je eigen smaak veranderd maar ook omdat we de neiging hebben om dingen te romantiseren en in ons hoofd lekkerder te maken.

Het is precies hetzelfde merk als vroeger en mijn kinderen vonden het net als vroeger. Maar ik herinnerde me veel hardere knetters.

Zo weet ik zeker dat vroeger de pennywafels groter en dikker waren (of was ik kleiner en dunner? )

Mijn moeder en oma kookten vaak soep en daar geef ik niks om. Ik eet misschien hooguit 1 of 2 keer per jaar soep. Die recepten heb ik ook niet bewaard.

Die Yes repen zijn volgens mij in Duitsland gewoon nog in de supermarkt te koop. In verschillende varianten. Inderdaad super lekker.

disney chocolade. 
In een rode zak, per stuk verpakte melkchocolade met Disney figuurtjes in witte chocolade. 

Granny71 schreef op 18-07-2021 om 21:39:

[..]

Ja, dat klopt denk ik ook wel! 

Curlywurly heb ik laatst bij de Wibra gekocht, off all places.... 

NightNurse schreef op 18-07-2021 om 20:57:

[..]

Ik vergeet nog de lentethee van pickwick zoals die vroeger was, zwarte thee met pepermunt en citroen.

En een maaltijd in een zak uit de diepvries waarvan ik het merk niet meer weet , maar dat was tagiatelle met heel veel groente en kaassaus. Zo lekker!

Was die maaltijd met zalm? Of is dat weer een andere variant? Van Iglo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.