Eten Eten

Eten

Wat neem je mee uit de Italiaanse supermarkt?

ik was vandaag in de grootste supermarkt die ik ooit in Italië heb gezien. En toen kreeg ik keuzestress...
Wat ik wel heb meegenomen
een zakje artisjokken soep, nog niet geprobeerd of het lekker is
En heel handig verpakte anjovisfilets, per 6 ofzo in een kleine verpakking (thuis moet ik het overschot vaak weggooien).
Binnenkort nog een paar keer naar de supermarkt hier, dus wat zijn jullie must haves uit de Italiaanse supermarkt?


MijnNaamIsHaas73

MijnNaamIsHaas73

03-08-2021 om 21:56 Topicstarter

oja, mag zowel om hier op te eten maar ook wat goed mee te nemen is. En de paddestoelen bouillonblokjes van star heb ik ook al ingeslagen.

freselle! 
Blikken San Marzano tomaten 
Pesto
Pasta soorten die je hier niet snel tegen komt in de supermarkt zoals bijvoorbeeld Trofie (om echte pasta pesto te maken!) 
Vacuüm verpakte kaas 

Venkelsalami en een potje amarena kersen. 

Prosecco.
Montepulciano.

Eten koop ik hier (=thuis) wel  .

Prosciutto, vleeswaren en de kazen voor je verblijf. 
Wij nemen meestal verschillende soorten pasta, pesto en potten met kruiden en likeuren mee voor thuis. 

Fijne vakantie

Houdbare pasta
Harde kazen
Harde worst
Koekjes (Molino Bianco)
Passata en pomodori polpa
Porcini secchi
Kruidenmixen
Limoncello
Fonzie chips

Olijfolie, likeuren, vleeswaren, fuet, balsamico, mozzarella, harde kazen. Zo lekker!

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 23:53

Kaas, kaas, en nog meer kaas. Sorry ik ben een echte kaaskop

Gedroogde porcini
Echt goede balsamico
Fiks stuk parmezaan
Wijnwijnwijnwijn

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

04-08-2021 om 00:37

Verse pasta! 

Een hoop van wat ik hierboven lees is gewoon in Nederland te koop, bijv. Mutti San Marzano, polpa en passata. Speciaal Italiaans vlees en kazen zijn ook gewoon te koop, althans in de stad bij mij in de buurt (en dat zal vast voor meer steden gelden). Ik zou me dus echt richten op zaken die je in Nederland niet kunt kopen, zoals die speciale pastasoorten die iemand noemde. 

impala schreef op 03-08-2021 om 22:46:

Venkelsalami en een potje amarena kersen.

Die koop ik altijd in de Italiaanse week bij Lidl. Heerlijk!

MijnNaamIsHaas73

MijnNaamIsHaas73

04-08-2021 om 08:59 Topicstarter

Dankjewel voor alle tips! Ik ga de pasta soorten eens goed bekijken. Ik lees ook een paar keer pesto. Ik koop om hier te eten altijd verse, ben benieuwd of de houdbare potjes hier beter zijn dan in Nederland. 

Porcini, balsamico en harde worst gaan op het lijstje. Fonsi chips en freselle ken ik niet, ga ik uitproberen. En kaas is idd heerlijk hier, eens kijken wat ik gevacumeerd kan vinden.

MijnNaamIsHaas73

MijnNaamIsHaas73

04-08-2021 om 09:00 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 04-08-2021 om 08:09:

[..]

Die koop ik altijd in de Italiaanse week bij Lidl. Heerlijk!

Ja ik ook, de venkel salami. Heerlijk op de pizza

MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-08-2021 om 09:00:

[..]

Ja ik ook, de venkel salami. Heerlijk op de pizza

Ik bedoelde de amarene-kersen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.