Eten Eten

Eten

Wat is jouw guilty pleasure?

Vandaag liep ik in de supermarkt en had ik ineens weer zin in zo'n bakje rijstdessert. Gelukkig na even zoeken toch gevonden. Was even bang dat ze op waren. 
Meestal gaat het dan thuis ook in 1 keer op. Het liefst met wat kaneel erover. 
Hebben jullie ook zulke guilty pleasures? Welke?

Aardappelkroketjes

Schuldig voel je je als je iets gedaan hebt waarvan je denkt dat anderen dat af zouden keuren, terwijl je eigenlijk een keurig persoon wil zijn, maar dan zou ik me afvragen of de mensen echt zo diep zouden nadenken over mijn snacks.

Denk dat ze alleen maar met hun eigen snacks bezig zijn.

Als ik honger heb vind ik die zakjes instantnoedels altijd goed smaken, maar alleen maar bepaalde merken. Voornamelijk zetmeel en zout zit erin. Je nieren springen er haast van uit elkaar. Het is wel lang geleden dat ik ze heb gegeten.

Krabjes (spare ribs) vind ik ook lekker. En moorkoppen of Bossche Bollen. Je vaten slibben er al van dicht als je er maar naar kijkt!

Vroeger was ik er niet zo dol op, nu wel; melkchocolade.

Oeh, qua snacken heb ik niet echt een ding wat hier bovenaan de lijst staat. Wel echt heel veel verschillende opties van Haagen Dasz ijs tot chocola en chips. Of een goede zeeuwse Bolus, donuts, een goede cheesecake. Een ijskoffie van de Starbucks met een meter slagroom. Ik kan wel tachtig dingen verzinnen. Helaas word ik niet zo enthousiast van een zak worteltjes en een berg tomaatjes. Ik ben wel meer van het zoet dan het hartig, al probeer ik ( gezondere ) chips te nemen ipv chocola of andere dingen met een kilo suiker om zo de suiker wat te vermijden. Ik ben best verslaafd haha. 

Kant en klare lasagne uit de supermarkt.

Ik ken eigenlijk alleen mensen die iets tegen kant en klare maaltijden hebben (of het nou magnetron, diepvries of iets anders is). Maar het is een redelijk voedzame maaltijd en smaakt lekker.

Diezijnvanmij schreef op 06-10-2025 om 11:08:

Kant en klare lasagne uit de supermarkt.

Ik ken eigenlijk alleen mensen die iets tegen kant en klare maaltijden hebben (of het nou magnetron, diepvries of iets anders is). Maar het is een redelijk voedzame maaltijd en smaakt lekker.

Die vind ik ook lekker, vooral die van de Aldi. Ik maak het nog een beetje gezond door kleine tomaatjes aan stukjes te snijden en erover heen te doen met nog wat extra geraspte kaas. Ik denk dat ik die vanavond ga eten. 

Mijn electrische deken. Eigenlijk totaal niet nodig in een huis met cv, maar zo lekker!

Koffiebroodjes van de Lidl, niet gezond en eigenlijk vind ik dan dat ik dat moet eten met anderen samen, voor de gezelligheid en niet alleen.

Evaluna schreef op 06-10-2025 om 11:44:

Koffiebroodjes van de Lidl, niet gezond en eigenlijk vind ik dan dat ik dat moet eten met anderen samen, voor de gezelligheid en niet alleen.

Ach welnee, je bent zelf je beste gezelschap. Hartstikke gezellig om alleen te eten!

Evaluna schreef op 06-10-2025 om 11:44:

Mijn electrische deken. Eigenlijk totaal niet nodig in een huis met cv, maar zo lekker!

Oh ja! Toen ik gisteren mijn bed in kroop zei ik nog tegen mijn lief dat ik mij een leven zonder elektrische deken niet voor wil stellen. Hij moest er wel om lachen. Hij heeft er overigens geen al legt hij soms wel zijn voeten aan mijn kant als het heel koud is buiten ( wij hebben de verwarming nooit aan in de slaapkamer en het raam op een kiertje). 

Kan je een elektrische deken eten? 

Maar goede tip, ik ga hem ook even uit de kast trekken voor op bed. Niets fijners dan in een warm bed stappen. Ik stook de slaapkamer ook niet dus zo fijn dan, die warmte. 

Ik heb net twee bakken Ben en Jerry's gescoord voor mezelf. Ik ben ongesteld en lamlendig en dan wil ik lekkers. 

Paprika chips met mayonaise ! 
dubbel fout, maar zo lekker. 

Jujubee schreef op 06-10-2025 om 13:08:

Kan je een elektrische deken eten?

Maar goede tip, ik ga hem ook even uit de kast trekken voor op bed. Niets fijners dan in een warm bed stappen. Ik stook de slaapkamer ook niet dus zo fijn dan, die warmte.

Ik heb net twee bakken Ben en Jerry's gescoord voor mezelf. Ik ben ongesteld en lamlendig en dan wil ik lekkers.

Een guilty pleasure hoeft toch niet eetbaar te zijn?

Schemerlampje schreef op 15-10-2025 om 13:23:

[..]

Een guilty pleasure hoeft toch niet eetbaar te zijn?

Dan heb ik er ook 1. GTST kijken. Durf ik bijna niet te zeggen, zo truttig vind ik het hahaha. 

Marsepein! En oliebollen!
Verder hou ik van teveel eten. Salmiak rondo's. Cheesecake. Chips.

Herfstappeltaart schreef op 15-10-2025 om 13:25:

[..]

Dan heb ik er ook 1. GTST kijken. Durf ik bijna niet te zeggen, zo truttig vind ik het hahaha.

Ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar ik kijk regelmatig the bold and the beautiful.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.