Eten
Tango
04-10-2025 om 22:43
Wat is jouw guilty pleasure?
Vandaag liep ik in de supermarkt en had ik ineens weer zin in zo'n bakje rijstdessert. Gelukkig na even zoeken toch gevonden. Was even bang dat ze op waren.
Meestal gaat het dan thuis ook in 1 keer op. Het liefst met wat kaneel erover.
Hebben jullie ook zulke guilty pleasures? Welke?
Auwereel
05-10-2025 om 13:07
Fenyw schreef op 05-10-2025 om 11:42:
A guilty pleasure zie ik meer als iets wat minder geaccepteerd wordt.
Mijn absolute guilty pleasure is gecondenseerde melk. Als ik een beetje proef, kan ik niet stoppen en lepel ik dat hele blik leeg.
Ik zie een guilty pleasure meer als mijn weegschaal me daarna verwijtend aankijkt.
krulliebollie
05-10-2025 om 13:38
patatje oorlog met uitjes. Lekker maat natuurlijk niet gezond. Dus niet iets wat je wekelijks eet.
Tango
05-10-2025 om 14:53
Mijn absolute guilty pleasure is gecondenseerde melk. Als ik een beetje proef, kan ik niet stoppen en lepel ik dat hele blik leeg.
Dat heb ik nog nooit gedronken. Is dat lekker?
Drop is ook zo'n quilty pleasure. Ik vergeet het nu steeds te kopen. Maar goed ook want de zak is zo leeg. Vooral die piramide drop van Venco. Heerlijk voor in de auto.
Fenyw
05-10-2025 om 19:03
Tango schreef op 05-10-2025 om 14:53:
[..]
Dat heb ik nog nooit gedronken. Is dat lekker?
Drop is ook zo'n quilty pleasure. Ik vergeet het nu steeds te kopen. Maar goed ook want de zak is zo leeg. Vooral die piramide drop van Venco. Heerlijk voor in de auto.
Het is niet om te drinken. Toen ik nog met ouders op vakantie ging, deed ik het vanuit een tube op een stukje stokbrood. In Nederland kan je het voor zover ik weet alleen in blik krijgen.
Het kan ook in de koffie, je hebt dan geen suiker meer nodig.
Tegenwoordig maak ik er dulce de leche van voor taart, of een dessert: bevroren aardbeien heel fijn raspen, pp twee eetlepels gecondenseerde melk er over, garneren met theelepel sesamzaadjes, paar gehakte pinda's of pistachenootjes en een takje munt.
De weegschaal kijkt me zeer zeker verwijtend aan als ik hier te veel van eet
sashimi
05-10-2025 om 19:31
Ik heb net deze week gecondenseerde kokosmelk ontdekt, die vind ik eigenlijk nog lekkerder (is wel iets minder vloeibaar).
Almdudler
05-10-2025 om 21:05
Chocoladetruffelpepernoten van Bolletje. Gelukkig slechts voor korte tijd verkrijgbaar per jaar en tegenwoordig dusdanig duur dat ik ze gelukkig niet meer elke week in huis haal…
Auwereel
05-10-2025 om 21:14
Wat is appeltaart gemaakt met goudreinet toch ongelooflijk lekker. Iedere keer als ik in de keuken langs de appeltaart loop, neem ik een hapje... Guilty!
Muurbloem1985
05-10-2025 om 21:25
soms kan ik een frietje met met een kroketje ook moeilijk weerstaan trouwens
Rogue
05-10-2025 om 21:34
magnetron frikandel broodjes, Gu Cheesecake, witte bolletjes met gezoute boter en hagelslag, rainbow cake
Bellebelle
05-10-2025 om 21:46
Als calorieën geen enkele rol zouden spelen in mijn leven, zou ik vaker een chocolate chip cookie van AH eten, die grote. Ik zou sowieso veel meer uit eten gaan dan nu, want er zijn zoveel restaurants waar lekker eten wordt geserveerd. Ik heb vooral een zwak voor niet Nederlandse keukens, zoals Turks, Vietnamees, Chinees, Thais en ga zo maar door. Helaas zitten er te weinig uren in de dag en verbrand ik te weinig om de hele dag te kunnen eten.
Stardust
05-10-2025 om 21:47
vissticks. Is eigenlijk kinder eten, niet echt gezond en kriebelt het nostalgie botje. En daarmee voor mij de definitie van guilty pleasure eten.
Citroengraag
05-10-2025 om 21:53
Een tosti of afbakstokbroodje met kaas, ananas en ketchup. Vroeger klassieker op de haagse markt. Ik heb veel te veel oregano in mijn kruidentuin en dan istie nog lekkerder!
Marty1984
05-10-2025 om 22:16
Een plak gerookte zalm.
Maar dan wel in de versie tussendoor, zonder boterham of iets.
The cheap version is een plak worst of salami.
Chocolade (een heel pak per keer) en choco (per lepel) heb ik mezelf grotendeels afgeleerd.
Zorg ook dat er geen colaflesjes, kikkers of kersen in huis zijn. Of van die perziken met suiker rond. Het hele pak gaat op.
Maar een heel deel koop ik dus gewoon niet meer. Uit zelfbescherming.
MMcGonagall
05-10-2025 om 22:43
Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 21:25:
soms kan ik een frietje met met een kroketje ook moeilijk weerstaan trouwens
Daar is toch niets geks aan? Tenzij je het als ontbijt eet, dan is het wel een guilty pleasure.
Als calorieën niets uit zouden maken en groenten niet zouden hoeven, zou ik alleen nog maar zooi eten. Ik zou best elke dag patat kunnen eten, en eindeloos snoepen. Helaas werkt dat niet zo.
Alice12
06-10-2025 om 00:34
Ik denk dat als er niet zoveel calorieën in kibbeling zou zitten, ik dat echt elke dag zou eten. Ik word echt heel gelukkig van zo’n bakje.