Eten Eten

Eten

Wat is jouw guilty pleasure?

Vandaag liep ik in de supermarkt en had ik ineens weer zin in zo'n bakje rijstdessert. Gelukkig na even zoeken toch gevonden. Was even bang dat ze op waren. 
Meestal gaat het dan thuis ook in 1 keer op. Het liefst met wat kaneel erover. 
Hebben jullie ook zulke guilty pleasures? Welke?

Zure matten. Koop ze nooit want een en al suiker maar wat vind ik ze lekker.
Gerookte zalm van de visboer. Zo lekker!
Drop.
Bugels met heksenkaas er in.

Ik vind zoveel dingen lekker die niet gezond zijn maar ik voel me alles behalve guilty als ik ze eet 

vroeger veel guilty pleasures, nu niet meer. Ik zou ook niet meer weten wat mijne nu is 

Ach wat is guilty...  Ik heb altijd chocolade in huis, in de koelkast. Bonbons, chocoladekoekjes enzo.  En ik eet er een paar per dag. Daar kan ik echt van genieten.

Drop; woon in een Land waar je bijna geen  drop kan kopen en bestel dus 3 keer per jaar 5 Kilo drop….

En broodjes tonijn……van de bakker….

Herfstappeltaart schreef op 05-10-2025 om 08:48:

Ik vind zoveel dingen lekker die niet gezond zijn maar ik voel me alles behalve guilty als ik ze eet

Zo denk ik er ook over en dat gerookte zalm een quilty pleasure is kwam niet eens in mij op.

Chips, slagroomsoezen, boterkoek, chocola, ect ect.

Ted68 schreef op 05-10-2025 om 09:58:

En broodjes tonijn……van de bakker….

Maar dat is toch niet `guilty` of gaat het dan om het geld?

Maar dan is chocolade ook niet quillty…Muurbloem

Ted68 schreef op 05-10-2025 om 10:24:

Maar dan is chocolade ook niet quillty…Muurbloem

Wel als je er 2 repen van achter elkaar eet

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 10:23:

[..]

Maar dat is toch niet `guilty` of gaat het dan om het geld?

Ik heb meerdere categorieën guilty pleasures.

Financieel:

Paling op toast veel te duur maar 1 keer per jaar koop ik het. 

Niet fijn voor de lijn:

Ontbijtkoek met dik roomboter bij mijn thee om 10.00.

Publieke opinie:

In mijn familie is het not-done om te koken met pakjes en zakjes maar ik heb 1 gerecht waarbij ik (mijn gezin) het eindresultaat lekkerder vinden met een pakje aardappelpuree in plaats van zelf gemaakte puree.

Om een traditie van meer dan 50 jaar in stand te houden: 

Bij de start van de najaarsfeesten in onze gemeente Oliebollen met heel veel poedersuiker. En dan loop ik met die zak naar huis als ik anderen tegen kom die ik zie denken: Bakblik toch! Nu al aan de oliebollen? 

Zelfgebakken appeltaart. En ik ga er nu een kleine bakken, want ik moet in beweging komen met mijn zere rug en dan is het een fijne troost om daarna appeltaart te kunnen eten. En mijn man heeft het ook verdiend omdat hij de vakantiezorg van cavia's van me heeft overgenomen en daarom door de wind en regen moest fietsen.

A guilty pleasure zie ik meer als iets wat minder geaccepteerd wordt.
Mijn absolute guilty pleasure is gecondenseerde melk. Als ik een beetje proef, kan ik niet stoppen en lepel ik dat hele blik leeg.

Auwereel schreef op 05-10-2025 om 11:37:

Zelfgebakken appeltaart. En ik ga er nu een kleine bakken, want ik moet in beweging komen met mijn zere rug en dan is het een fijne troost om daarna appeltaart te kunnen eten. En mijn man heeft het ook verdiend omdat hij de vakantiezorg van cavia's van me heeft overgenomen en daarom door de wind en regen moest fietsen.

Goeie, ik ga denk ik ook een appeltaart bakken vandaag. Nog genoeg appels in de schuur uit eigen tuin . En dan vries ik mooi stukken in. Altijd lekker om erbij te pakken mocht ik visite krijgen en zelf zin hebben in appeltaart.

Na het avondeten heb ik vaak trek in wat zoets. Pas van die kleine soort mini magnums ontdekt. Niet die hele dure. Maar nu heb ik moeite om het bij eentje te laten. grrr 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.