Eten Eten

Eten

Wat is jouw favoriete ijsje

Wat is jou favoriete ijsje? Dit mag waterijs, soft ijs, schepijs zijn
Ik vind bijna alle ijs lekker

Schepijs: chocolade of Citroen, of anders een cornetto

Naminokurashi

Naminokurashi

14-08-2025 om 21:30 Topicstarter

afrodite05 schreef op 14-08-2025 om 21:24:

[..]

Bedoel je met swip Calippo's?

Ja, maar ik heb ze van de Aldi

Ik hou van ijs als hoorn in mn hand. Niet als toetje in een schaaltje.
Schepijs van de ijssalon hier in het dorp.  Die hebben heel goed ijs en enorme bollen. Dus 1 bol is meer dan genoeg. Met stip de lekkerste: mascapone ijs metframboos en pistache erdoor. Zo lekker!
Yoghurt amarene is nr 2 en koffie nr 3.

Softijs van 1 friettent. De rest is niet lekker.
Als waterijsje een colaijsje van de Lidl die je zelf in moet vriezen.
Aan het leren… ijs maken met mijn eigen ijsmachine.
Mangoijs was erg lekker, yoghurtijs ook. Roomijs ging wel.

Telt een restaurant dessert ook ? 
Dan op een gedeelde 1e plaats een dame blanche en een banana split .

supermarktijs: raketjes, dubbellikkers, twister, split. En vroeger speedy’s, die mis ik echt! 
Ijssalon: citroen, grapefruit, yoghurt passievrucht, yoghurt amarenen, coffee wow. 
Maar ik eet weinig ijs ivm diabetes. 

Sorbet: citroen
Roomijs: chocolade
Handijsje: Cornetto

Naminokurashi schreef op 14-08-2025 om 17:47:

De Aldi heeft ook een lekker waterijsje: citroenijs op een drop stokje.

Dat klinkt goed. Ik heb echt een hekel aan de smaak van houten stokjes. Helaas heb ik geen Aldi in de buurt. 

Loeki72 schreef op 14-08-2025 om 22:28:

[..]

Dat klinkt goed. Ik heb echt een hekel aan de smaak van houten stokjes. Helaas heb ik geen Aldi in de buurt.

Je hebt hem ook van Ola, dan heet het Liuk.

Loeki72 schreef op 14-08-2025 om 22:28:

[..]

Ja ik ook. In de tent waar ik werk verkopen we N’ice ijs, hartstikke lekker op zich maar het halve ijsje smaakt naar hout. Bleh. 

Ik eet zelden ijs maar als dan van een ijssalon. Ik neem vaak iets van cheesecake-framboos of yoghurt-amarene maar van de week dacht ik ineens: pistache! Als dat echt naar pistache smaakt en niet naar groene kleurstof dan is dat vast heel lekker Dat was het dus ook. Moet je daar nou eerst 46 voor worden om erachter te komen dat pistache-ijs van een ijssalon heel iets anders is dan van de ijscoboer vroeger..

Ambachtelijk Italiaans schepijs: pistache, amarena, stracciatella. Maar vooral: boerenjongens! 😋🤤

Een grote coupe Dame Blanche vind ik ook walgelijk lekker.
Verder vind ik bijna alle ijsjes wel lekker, maar waterijsjes zal ik zelf niet kopen, want toch niet lekker genoeg. 

Het bruine werk: caramel met of zonder zeezout, hazelnoot,walnoogt mokka. Al het andere vind ik de hoeveelheid calorien niet waard. En dan bij voorkeur afgetopt met krokante nootjes en een dot slagroom.

We hebben bijna altijd wel schepijs of Magnum's in huis, maar ik ben de laatste 10 jaar niet meer zo van het zoete. Ik eet alleen heel soms nog een perenijsje. 

In onze vriezer: split, perenijs, raket en/of cornetto classic/aardbei.
In de stad: schepijs in een bakje, ik hou niet van zo’n droog hoorntje nadat ik net dat lekkere ijs heb gehad. Favoriete smaken: yoghurt amareno (kers) en yoghurt sinaasappel.

Schepijs maar ben wel kritisch van welke ijssalon. 

En hier in de buurt heb je soort ijs in 3 lagen, maar ben naam kwijt. 

Twee jaar geleden hadden ze bij de jumbo ijsjes met zon discount laagje. Gewoon hele doos met alleen die. Die waren zo lekker maar hebben ze niet meer.

After eight 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.