Eten
Naminokurashi
14-08-2025 om 17:26
Wat is jouw favoriete ijsje
Wat is jou favoriete ijsje? Dit mag waterijs, soft ijs, schepijs zijn
Ik vind bijna alle ijs lekker
FaithfulDuck87
14-08-2025 om 19:20
waterijsjes, schepijs, allemaal lekker. Heb vaak perenijsjes of raketten in de vriezer of de ouderwetse Friese Koe Frambo-lollies.
Schepijs: karamel-zeezout, bloedsinaasappel, citroen, boerenjongens met extra beerenburg
en nog veel meer maar goed, eet het nu niet vaak meer. Wel de waterijsjes.
En ik heb een bedrijfje in de straat, die vers ijs maakt, is niet echt schepijs, maar zit wat tussen schepijs en softijs in. Met verse melk van de boer een paar km verderop, verse ingrediënten, die maakt heerlijk ijs. Daar kan ik elke dag wel heen, maar ook dat doe ik niet. Dit weekend aardbeienijs gehaald met verse aardbeien erin.
watertoren
14-08-2025 om 19:25
Waterijs vond ik als kind zijnde al niet lekker. Ik hou van verpakte ijsjes zoals magnums, cornets. Mag ook van een huismerk zijn.
Citroengraag
14-08-2025 om 19:25
Solero's! Mjum. En van de ijswinkel sorbetijs, vooral framboos, citroen, grapefruit. Liever fris dan zoet. Ze hadden laatst passievrucht, ook erg lekker.
IngridT
14-08-2025 om 19:27
Echt goed schepijs. En dan. Iets van citroen. Meloen. Of sinaasappel.
En uit de supermarkt: mini magnums. Van die hele kleintjes. Er zijn tegenwoordig allerlei obscure smaakjes. Van Pink Lemonade tot caramel of hazelnoot. Ik vind t een perfect mini maatje. Hapt heerlijk weg als toetje op zo'n hete dag als vandaag
Rogue
14-08-2025 om 19:27
Raketjes, cornetto, perenijsjes, magnum white forever
schepijs: vanille, oreo, witte chocola, passievrucht
softijs met discodip
rionyriony
14-08-2025 om 19:31
Veel slagroom met extra mokkaslagroom en een paar minibolletjes mokka-roomijs. Met mooie garnie, zoals chocoflikken, chocoschors, amandelschaafsel e.d. Er mag koffielikeur bij of koffiesaus of chocoladesaus.
Dus veel meer andere dingen dan ijs op het schaaltje, mooi opgemaakt.
Naminokurashi
14-08-2025 om 19:48
Ik heb vandaag mijn vriezer opgevuld met: perenijsjes, raketjes, cornetto's en sinaasappel en cola swip ijs. Wat in zo' n koker zit.
Hugsy34
14-08-2025 om 20:03
schepijs van de ijswinkel hier in de stad. Vooral chocolade en after eight ijs is favoriet bij mij.
Dewi-Sri2
14-08-2025 om 20:38
perenijs, raketjes, sommige waterijsjes die je hier in Frankrijk kan krijgen. Als schepijs koffieijs, moccaijs en chocoladeijs, hoe bitterder hoe liever. En als we in Nederland zijn, het softijs van Co in Hoenderloo. Onovertroffen! Ondanks de files voor het loket...
Malm
14-08-2025 om 20:40
ik vind waterijs lekker, eten we veel deze dagen. Verder schepijs van de plaatselijke ijssalon, liefst vruchtensmaak. En hierboven las ik het al eerder, schepijs moet in een hoorntje. Uit een schaaltje vind ik het alleen lekker als het al wat gesmolten is. Ik kies dan ook niet gauw ijs als dessert in een restaurant.
-Nienke-
14-08-2025 om 20:52
Twee favorieten: schepijs van een goede ijssalon. M’n huidige favoriete smaak is pistache-amandel-citroen, maar ook mokka of lemoncake of tiramisu vind ik heerlijk.
Andere: een softijsje met van die chocola die hard wordt, eroverheen. Dat is zó lekker (al eet het verschrikkelijk 🙈)
afrodite05
14-08-2025 om 21:24
Naminokurashi schreef op 14-08-2025 om 19:48:
Ik heb vandaag mijn vriezer opgevuld met: perenijsjes, raketjes, cornetto's en sinaasappel en cola swip ijs. Wat in zo' n koker zit.
Bedoel je met swip Calippo's?
Caroline80
14-08-2025 om 21:25
Marty1984 schreef op 14-08-2025 om 19:00:
Een horentje of potje met 2 bollen vanille.
Of een magnum met melkchocolade. Zonder nootjes.
Bij Dino's in Platja d'Aro (Spanje): Tiramisu-ijs.
11 jaar geleden dat ik daar was. Als iemand dat ooit naar de Benelux haalt ...
Bespaar me waterijs. Dat vind ik gewoon een berg koude plakkende suiker. Dan eet ik liever geen ijs.
Toevallig vandaag tiramisu ijs gehad. Was gewoon uit de supermarkt in Italië. Was inderdaad heel lekker. Gisteren Dubai ijs van een goede ijssalon gehad. Vond ik toch een beetje tegenvallen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.