Eten
Naminokurashi
14-08-2025 om 17:26
Wat is jouw favoriete ijsje
Wat is jou favoriete ijsje? Dit mag waterijs, soft ijs, schepijs zijn
Ik vind bijna alle ijs lekker
afrodite05
14-08-2025 om 18:08
Qua schepijs kies ik meestal iets als citroen, mango, bloedsinaasappel of als het minder heet is hazelnoot, praline of iets van lemon cheesecake.
Ijs dat in onze eigen diepvries ligt: neppe minimagnums van de Jumbo, dat vinden wij de lekkerste. En fijn dat ze niet zo groot zijn. Maar ook zo'n sinaasappelijsje met vanilleroomijs ligt er vaak. Momenteel ook veel van die waterijsjes die je als vloeibare sticks koopt, die hele goedkope. Prima voor zoon, maar wij eten er ook van mee. Raketjes en perenijsjes heb ik vroeger teveel van gehad, daar waren we even op uitgekeken (of is dit nu vloeken in de kerk?).
Oh en schepijs uit de eigen diepvries: Haagen Dasz macadamia nut brittle. Vroeger had de Appie een huismerkvariant op de B&J cookie dough, bij de AH heette hij cookies in love. Dat vond ik zo'n lekkere! Eeuwig zonde dat die uit het assortiment is.
ToetieToover
14-08-2025 om 18:12
Het lekkerste vind ik vanille roomijs met zelfgemaakte karamelsaus en fijgehakte pinda’s.
Goede tweede is yoghurtijs met aardbeien die ingesuikerd hebben gestaan, zodat de suiker een beetje stroperig is geworden. Maar ik kan mijn favo glutenvrije yoghurtijs niet meer vinden.
Vandaag hadden we deze:
En die was goed te eten. Ik ben niet zo’n ijseter, vriendlief wel en die eet steevast de verpakking leeg als ik ermee klaar ben. Zo ook deze. Op de lege verpakkingen van dit ijs staat een hilarische aanwijzing voor hergebruik, althans, ik vond het grappig.
Schommelstoel
14-08-2025 om 18:15
ToetieToover schreef op 14-08-2025 om 18:12:Vandaag hadden we deze:
Oeh! Bij welke winkel moet ik zijn?
Ik heb lang geleden in Zuid Korea eens softijs met matcha smaak gehad, zó lekker!
Tuinfluiter
14-08-2025 om 18:21
Ik vind schepijs het lekkerst mango, framboos, casis, bosvruchten en aardbei zijn mijn favoriet.
Van hertog vind ik bosvruchten yoghurt lekker en van de lidl walnoten ijs.
Zelf maak ik wel eens meloensorbet, mango of mokka roomijs.
Loulou39
14-08-2025 om 18:22
Dolfje schreef op 14-08-2025 om 17:31:
Zoals ik in het Wat eten we vandaag topic al zei : peren ijsje.
Hier ook, perenijsjes (van AH huismerk, die vind ik het lekkerste). Maar ik koop ze bijna nooit, want ik eet er zo 3 of 4 achter elkaar.
En er is hier een ijssalon die zulk lekker vegan ijs verkoopt!
Ik heb lactose intolerantie: mijn hele lijf gaat piepen en kraken als ik iets met melk eet (doe ik heus ook nog wel hoor, maar zonder voelt beter). Maar ze hebben geweldig ijs en veel smaken.
Nu ik dit schrijf, denk ik dat ik er zo nog even naar toe loop 😁.
ToetieToover
14-08-2025 om 18:24
Schommelstoel schreef op 14-08-2025 om 18:15:
[..]
Oeh! Bij welke winkel moet ik zijn?
Ik heb lang geleden in Zuid Korea eens softijs met matcha smaak gehad, zó lekker!
Ah!
Ted68
14-08-2025 om 18:24
Ik hou erg van schepijs: Amerena is wel het allerlekkerst. Of als ik ijs koop is het meestal ijs van Mövenpick…
Kersje
14-08-2025 om 18:44
stom, maar ik vind schepijs alleen lekker in een koekje wat zo lekker zompig wordt op den duur. Wij (mijn familie/vrienden) hebben dat zo’n 30 jaar geleden benoemd als een “loopijsje” 😂😂
Ik zal dus nooit schepijs uit een schaaltje of kartonnen bekertje eten, want dat vind ik niet lekker 😊
nlies
14-08-2025 om 18:44
waterijs vind ik niks,
schepijs alle smaken lekker behalve chocola (vind chocola alleen maar lekker als bonbon of reep)
Van de supermarkt: Magnum Euforia,
Aldi had tot vorig jaar lekker hoorntjes met walnoten en karamel volgens mij, helaas nu niet meer
Marty1984
14-08-2025 om 19:00
Een horentje of potje met 2 bollen vanille.
Of een magnum met melkchocolade. Zonder nootjes.
Bij Dino's in Platja d'Aro (Spanje): Tiramisu-ijs.
11 jaar geleden dat ik daar was
. Als iemand dat ooit naar de Benelux haalt ...
Bespaar me waterijs. Dat vind ik gewoon een berg koude plakkende suiker. Dan eet ik liever geen ijs.
Auditor
14-08-2025 om 19:04
Chocoladeijs is erg favoriet, liefst gecombineerd met iets bijpassends als hazelnoot. Andere richting is meer citroen met wat ander citrus-achtigs. Ik hou niet van te zoet.
Gister op Katendrecht in hetzelfde pand als dat nieuwe Migratie-museum een nieuw klein ijszaakje ontdekt waar ze met van die spatels scheppen. Daar krijg je een hele bak voor je centen.
Magnoliatakje
14-08-2025 om 19:18
Naminokurashi schreef op 14-08-2025 om 17:47:
De Aldi heeft ook een lekker waterijsje: citroenijs op een drop stokje.
Eens, die zijn heerlijk, ze staan bij mij met stip op 1.
Een split vind ik ook heerlijk, een neppe van de AH. Of een mangoijs van de Jumbo.
Bij de Italiaanse ijssalon heb ik graag citoen-, malaga-, zeezout caramel- of bloedsinaasappelijs.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.