Eten Eten

Eten

Wat is jouw favoriete ijs?

Ik zit hier toch hevig te genieten van goddelijk lekker ijs: Ben & Jerry’s Karamel sutra core. Ik moet oppassen dat ik niet die hele bak leeg eet, zo lekker is het. Wat is jouw favoriete ijs?


roomijs: chocolade
sorbetijs: citroen
waterijs : Fruit yoy 

yoghurtijs: niet te eten

Pistache en hazelnoot, van de ijssalon hier om de hoek. En het mango sorbetijs van AH.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-01-2022 om 22:50

Lemon curd ijs.

Maak ik zelf, nog nooit tegengekomen bij een ijssalon.

Ik vind ijs heerlijk, liefst koffie of limoncello schepijs. Of matcha. Of kokos of kaneel ofzo.

Als ik nooit van mijn leven meer een Magnum hoef te eten, ben ik prima tevreden. Overgewaardeerd spul. Dan liever een fris waterijsje, liefst citroen, limoen of framboos.

Softijs vind ik echt niet lekker.

Er zullen er best met afschuw reageren, maar rijstepap ijs is heerlijk.

Sassenach schreef op 07-01-2022 om 21:00:

[..]

Die kende ik nog niet, dus die heb ik opgezocht. Die phish food lijkt me erg lekker.

ik was er verslaafd aan helaas is die nu amper nog te vinden, 😭 ik  heel lang in de horeca gewerkt en we verkochten ook B&J naah ik heb me er ziek aan gegeten zomers deed er soms ook mini chocolate chips cookies in zoo lekker

banaanijs 🍌😍

en niet banoffee waar er toffee/karamel door de banaan zit 😠
en ook niet van dat goedkope synthetische ijs dat naar snoepbanaantjes smaakt 🤪

Ik kom op weg naar huis van het werk langs twee ijssalons, de eerste op weg naar de parkeergarage, de tweede als ik naar huis rijd. Ben nu al bijna twee jaar thuis aan het werk maar in niet-coronatijden liet ik me toch wekelijks verleiden door de eerste of de tweede. In de ene kies ik altijd voor een hoorntje met een bol tiramisu en een bol  waarbij ik afwissel tussen fior di latte, witte chocolade, .... Altijd overdekt met gekarameliseerde nootjes.

In de andere ga ik voor een hoorntje met een bol vanille en een bol yoghurtijs. Ook goddelijk, vooral de combinatie.

Dan is er niet zo ver van ons huis ook nog een ijssalon waar ik altijd een hoorntje neem met bloedappelsienijs en vanille. We wandelen er meestal naartoe door het bos, drie kwartier heen en drie kwartier terug (in de illusie dat we het ijs dan meteen verbranden   In de zomer haast elke dag 

Voor thuis koop ik enkel Ijsboerke. Het enige echt lekkere vanille-ijs vind ik. En soms waterijsjes of citroensorbet of ijssnickers.

Heb opeens hevige heimwee naar onze zomervakanties in Sicilië en Sardinië. Elke avond een andere goddelijke smaak ... 

In Stcokholm at ik dan ooit weer een vreselijk vies saffraanijsje 

Hetvrijewoord schreef op 07-01-2022 om 22:50:

Lemon curd ijs.

Maak ik zelf, nog nooit tegengekomen bij een ijssalon.

Hoe maak je dat, als ik vragen mag? Met een machine of zonder?

Flowerbomb schreef op 07-01-2022 om 20:05:

Al het ijs wat ik zelf maak 😋

Dit dus. 

Heel af en toe krijg ik heel veel aardbeien van eigen tuin. (En bejaarde met een volkstuin die het zelf niet op krijgt) Dat maak ik dan ijs van, soms met bramen en kersen erdoor als die ook in "het pakket" zitten. 

Vanille softijs dan maar.

Meestal ging ik naar de ijssalon om de hoek, wel steeds minder want knetterduur.
Zij hebben heerlijk ijs. Favoriete smaak was yoghurt amanrena, cherry mania en mokka. Waterijsjes ben ik ook gek op. Gewoon een simpel raketje. 

En voor een magnum classic mag je me zomers trouwens ook wakker maken! 

Alles uit de categorie lichtbruin: caramel met of zonder zeezout, mokka en hazelnoot.
IJs op waterbasis doe ik niet aan en fruit ik alleen van de schaal. 
Ik heb een ijsmachine, mijn favo daaruit is snickersijs. Onderste deel van de snickers smelten in de slagroom, en de bovenkant in stukjes in de ijsmachine gooien als ie bijna klaar is. Mjam, mjam.
Man kun je blij maken met een  coupe colonel. Dat is citroensorbetijs met wodka.

Hier komt een ijscoman, ouderwets met een busje en bel in de zomer. Hij heeft echt lekker ijs en niet duur. Mijn favorieten bij de ijscoman: Smurf, citroen, aardbei 

Mugske schreef op 31-01-2022 om 22:39:

Hier komt een ijscoman, ouderwets met een busje en bel in de zomer. Hij heeft echt lekker ijs en niet duur. Mijn favorieten bij de ijscoman: Smurf, citroen, aardbei

Hoe smaakt smurf?

Ik ken enkel smurfentaart, dat is met wittechocoladeschilfers en abrikozenjam.   

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.