Eten Eten

Eten

Wat is jouw favoriete broodbeleg?

Naar aanleiding van het "ja/nee" topic: wat is jouw favoriete broodbeleg?


Regendrup.

Regendrup.

20-12-2021 om 22:25 Topicstarter

Ik hou niet zo van brood. Maar ik hou wel van lekker belegde broodjes. Maar met thuiswerken zou ik ook wel wat lekkere boterhammen willen smeren ipv steeds de kliekjes van de dag ervoor opeten tijdens de lunch. 

Ik eet het liefst salades op brood (zelfgemaakte eiersalade met zilveruitjes!).
Verder heb ik echt fases in wat favoriet is.

Wit brood met speculaas is wel by far de echte favoriet. 

Martino (op een Belgische witte baguette) 

En sowieso gebakken eieren en/of met kaas

Of een zelfgebakken meer zadenbrood met noten, kaas en roomboter

Maar ik eet inmiddels lowcarb en dus geen brood meer, behalve bij een voorgerecht tijdens uit eten

Hm, lastig kiezen! Op een gewone (meergranen)boterham: jonge kaas. Op een luxe broodje: carpaccio, als ik tóch moet kiezen. 

Plakjes avocado met beetje feta en erover wat zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad en peper en zout. Echt een feestje op brood!

Voor doordeweeks mee naar het werk gewoon kaas of vleeswaren.
Maar voor het lekker  in het weekend koude kip met mayo en zout en peper. 
Of eiersalade met kerriepoeder.

Pindakaas ! Banaan vind ik ook heerlijk op brood. Altijd volkorenbrood.

Lekker Nederlands, kaas en hagelslag. (Niet samen dus 😆)

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-12-2021 om 22:53

In de horeca, dus zelden en daarom zo lekker: Libanees brood met labneh, humus en kipfiletstukjes (tawook)

Thuis: tosti ham kaas

wat ik eigenlijk erg lekker vindt: een stuk kwaliteitschocola ( echt lekkere chocoladeletter bijvoorbeeld) raspen boven een verse witte boterham met roomboter. 
Maar ja, echt niet gezond he.

Filet Americain van de plaatselijke slager ook zijn gebraden gehakt vind ik heel lekker.
Smeerkaas of kaas met tomaat
Paté 
Salades
Gerookte zalm of paling
Haring
Ik houd van variatie en vind heel veel hartig beleg lekker 

Ossenworst met gekookt eitje. Of filet american met komkommer. Of gekookt ei met wat mayo en kerriepoeder. Of garnalensalade.

Team Pindakaas hier 

Volgens mij is alles lekker met pindakaas

Nutella! Daarnaast eet ik vooral belegen kaas. Op mijn werk meestal een broodje filet americain of frikandel, nu even niet vanwege een beperkt assortiment in het restaurant.

Hummus met tomaat van de Lidl, op een geroosterde volkoren boterham, dat is wat ik vaakst eet als lunch.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

20-12-2021 om 23:49

Old Amsterdam met rucola,  komkommer, pijnboompitten. Op een donker volkoren boterham van de echte bakker 🤤

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.