Eten Eten

Eten

Wat is jouw favoriete borrelhapje?

Warm/koud, vis/vlees/vega(n)?

Ik zoek inspiratie voor een leuk, divers aanbod voor een feestje. Hoop op deze manier nog wat nieuwe ideeën op te doen. 

Oude brokkelkaas met sambal manis of stukje gember
Knapperig stokbrood met roomboter
Cervelaatworst met augurk
Gevuld eitje
Geroosterd witbrood met gerookte paling of zalm

Herfstappeltaart schreef op 12-07-2026 om 11:16:

[..]

Oeh dat klinkt ook lekker. Gaan de druiven mee de oven in?

Ja! Die gaan onder de brie. Hoeft maar heel kort want brie smelt best snel. 

Wij maken het ook wel in de koekenpan. Even de deksel erop en klaar. 

-verse guacamole of salsa met nachos of bugles. En dan flink scheppen. 

- wel even een klusje: dadel gevuld met stukje nagelkaas, dan een plakje spek eromheen rollen, even onder de grill, en serveren met mangochutney. 
- bruschetta met zo’n tomatensmeersel, ben de naam even kwijt

- en een simpel blokje belegen kaas met gele uitjes vind ik ook heel lekker

deze gemarineerde champignons vind ik ook heerlijk https://www.okokorecepten.nl/recept/chefs/gordon-ramsay/gordon-ramsay-gemarineerde-champignons
Dan moet je wel schaaltjes of kleine bakjes oid hebben voor het serveren

Ik lees ook veel dingen die ik niet zou eten als mijn leven er vanaf zou hangen, geitenkaas, roomboter, augurk, olijven.

MMcGonagall schreef op 12-07-2026 om 12:58:

Ik lees ook veel dingen die ik niet zou eten als mijn leven er vanaf zou hangen, geitenkaas, roomboter, augurk, olijven.

Vier dingen uit mijn top tien! 

Zo zie je maar dat smaken verschillen. 

Tortilla chips ( de dunnere variant) met vers gemaakte guacamole.
Uiteraard vind ik de bruine fruitschaal ook erg lekker vooral kaasstengels en vlammetjes. 
Toastjes brie
Gevulde eitjes
Wraps met carpaccio, pesto, rucola of wraps met guacamole kipfilet en knapperige ijsbergsla
Overjarige oude kaas met een goede mosterd met dille dip.
Komkommer met tonijnsalade of humus. 

Oja, gevulde eitjes! Altijd een hit als we die serveren. In no time is de schaal leeg. Ik kocht ooit een speciale schaal daarvoor (vintage keramiek) waar er precies 12 in passen. Dat is duidelijk te weinig 

Kleine tip:
Als je dingen onder mayo draait en ze onherkenbaar worden ... Zorg dat mensen weten wat erin zit!

Ik laat alle soorten "gevulde huppeldepup met onherkenbare vissla" passeren want ik heb een tonijn-allergie.
Ik lust bijvoorbeeld wél graag zalm, maar loop liever geen risico op instant ziek worden.

stokbrood met een goede kruidenboter.
Daar kun je me snachts gewoon voor wakker maken.

ToetieToover schreef op 12-07-2026 om 15:53:

Oja, gevulde eitjes! Altijd een hit als we die serveren. In no time is de schaal leeg. Ik kocht ooit een speciale schaal daarvoor (vintage keramiek) waar er precies 12 in passen. Dat is duidelijk te weinig

Met gevulde eieren is het hier: hoeveel ik er ook maak; ze gaan op!

Vers Turks brood met loaded humus (met olijven, feta, tomaatjes, augurk, rode ui, peterselie). Zo lekker en makkelijk ziet er heel feestelijk uit!

Kampeerder schreef op 12-07-2026 om 12:40:

[..]

Ja! Die gaan onder de brie. Hoeft maar heel kort want brie smelt best snel.

Wij maken het ook wel in de koekenpan. Even de deksel erop en klaar.

Goed idee!

rionyriony schreef op 12-07-2026 om 08:00:

[..]

De makreel is weg he uit de supermarkt. Nu met z'n allen kennelijk op elkaar afgestemd dat ze het niet meer verkopen wegens overbevissing. Of misschien was de aankoop te duur geworden wegens schaarste. Laten we de supers niet heilig verklaren voordat ze dat bewezen hebben.

Huh? Ik kan gewoon makreel kopen bij AH hoor.

Wieder schreef op 13-07-2026 om 07:14:

[..]

Huh? Ik kan gewoon makreel kopen bij AH hoor.

Dat zijn geen echte makrelen. Heten wel zo: horsemakreel en atka makreel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.