Eten Eten

Eten

Wat is het laatste kookboek dat je kocht / vond / kreeg?

ik doe al jaren niet meer aan kookboeken. Heb weinig keukentalent. Maar hartstikke goed dat zoveel mensen erdoor geïnspireerd worden. Ik kom graag proeven !

Herfstappeltaart: Ik doe dat dus in de vakantie…. Jongste Kind ging als eerste: en kreeg er een mee. Nu ben ik voor de 2 oudsten bezig, en volgende vakantie voor de andere 2…

Herfstappeltaart schreef op 28-08-2025 om 11:26:

[..]

Dat vind ik zó leuk hè. ik heb spijt dat ik daar vroeger zelf niet aan heb gedacht (mijn kinderen zijn boven de 40 nu)

Ooh dit kan je toch nog steeds doen. Ik zou dit echt nog steeds heel leuk vinden om te krijgen van mijn moeder. Ook al woon ik al bijna 20 jaar op mezelf.

Ik heb het boek van Ottolenghi “Simpel”, en het boek van Jamie Oliver “Veg”.
Beide boeken vind ik leuk om in te kijken en inspiratie op te doen, maar ze staan eigenlijk vooral vrolijk geel en decoratief te zijn in de keuken 😁.

Ik ben semi-allergisch voor kookboeken. Ik gebruik die dingen gewoon niet. Toch komt heel mijn omgeving zo'n beetje elk jaar wel weer af met een kookboek.

De laatste - ik geloof vorig jaar met mijn verjaardag - is "Chez Pascale" van Pascale Naessens.

En mijn kast ligt dus vol met boeken van la Naessens omdat ik ooit 1 keer in een winkel haar boek doorbladerde terwijl mijn man of mijn moeder in de buurt was.

boekenbalie_9789023009436_cover_1920x1920.jpg

Alleen in gebruik voor de verhoudingen van gebak. Verder doe ik niet aan kookboeken.

Ik was laatst bij Dille en Kamille, heerlijke winkel, en bladerde door diverse kookboeken. Deze is het geworden:

g:ce&s=2d2d

Ik kook namelijk graag op die manier. Eten in de oven en ondertussen even iets anders doen. 

Groenvoer-600x878.jpg

Deze! Fantastisch boek. Sommige dingen moet je wel een tijd van te voren voorbereiden of echt even de dag voor uittrekken maar echt een top boek en simpel uitgelegd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2025 om 16:21

550x631.jpg

Gewonnen via een facebookaktie. Nog niets uit gemaakt

Jamie Oliver airfryer kookboek, voor mijn vriend die gek is op koken als het maar niet op een fornuis is 😉

Dutchgirly schreef op 28-08-2025 om 17:03:

[..]

Ooh dit kan je toch nog steeds doen. Ik zou dit echt nog steeds heel leuk vinden om te krijgen van mijn moeder. Ook al woon ik al bijna 20 jaar op mezelf.

Ja? Hmmm, het overdenken waard.

kookboeken, “ koken zonder pakjes”.

gekocht Jamie Oliver 5 ingredients Mediterranean. Top boek!
Gekregen: de smaken van Spanje van Claudia Roden.

Ik ben dol op kookboeken, heb een kast vol. Gebruik ze ook wel maar minder dan zou moeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.