Eten Eten

Eten

Wat is het laatste kookboek dat je kocht / vond / kreeg?

20250827-221105.jpg

De vraag lijkt me duidelijk.  😄
Laat hier je allernieuwste kookboek zien.

Zoete Zooi

OIP.TZzWkpTs7OqEE-yHOrQQYQHaJP?r=0&pid=Api

Rudolphs-Christmas-1.jpg

Deze een jaar of 6 geleden gekocht. Vooral omdat ik het gewoon een heel mooi boek vind. De sfeer die het boek uitstraalt is zo fijn, heerlijk kerst!  ik heb er alleen nog nooit iets uit gemaakt 

Ik heb er een heleboel maar maar weinig zelf gekocht. De laatste was Brood uit eigen oven van Levine van Doorn. Volgens mij is dat zelfs de enige die ik zelf heb gekocht. 
De meeste heb ik gekregen van anderen en zelf officieel geërfd. De kookboeken van oma met haar aantekeningen er nog in. 

Hele tijd geleden ( denk 6 of 7 jaar geleden ) 
‘5 ingrediënten: snel & simpel koken’ van Jamie Oliver .

Ik koop nooit kookboeken maar leen ze regelmatig uit de bieb. Probeer dan altijd minstens 1 gerecht te maken maar dat lukt niet altijd.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

28-08-2025 om 08:18 Topicstarter

Geleende / gekregen / gevonden boeken uit straatkastjes plaatsen mag natuurlijk ook.
😄

De Vegabijbel (van de Hippe Vegetariër)

De 3 Spice wise kookboeken. 
Om lekker te kunnen koken/eten zonder zout.
(ivm medische redenen). Al heel veel uit gemaakt en allemaal gelukt en lekker!!

Tapas of Bilbao gekocht toen ik daar was. Staan heerlijk pintxo recepten in en ik heb er verschillende van gemaakt.

Groenebroek schreef op 28-08-2025 om 08:41:

De 3 Spice wise kookboeken.
Om lekker te kunnen koken/eten zonder zout.
(ivm medische redenen). Al heel veel uit gemaakt en allemaal gelukt en lekker!!

Lijkt me een goed boek!

Ja ze zijn super! 
Hebben nu wel 100.000 kruiden in de kast staan, maar je mist het zout totaal niet meer (opmerking van mensen die bij ons gegeten hebben )

Mmmh de laatste die ik gaf, pizzabijbel aan mijn man, die elke week pizza bakt. 
Gekregen: pannetjes, van mijn moeder in 2010, samen met van die mini pannetjes. We koken er nog regelmatig uit. 
Oudste: groot margriet kookboek, van mijn moeder geweest. 

Oudste: een kookboek met zwiterse gerechten. Ik kook veel uit Ottolenghi.
En heb net lege kookboeken gekocht, om voor mijn kinderen een kookboek te schrijven. Krijgen ze mee als ze de deur uit gaan.

Ted68 schreef op 28-08-2025 om 10:41:

Oudste: een kookboek met zwiterse gerechten. Ik kook veel uit Ottolenghi.
En heb net lege kookboeken gekocht, om voor mijn kinderen een kookboek te schrijven. Krijgen ze mee als ze de deur uit gaan.

Dat vind ik zó leuk hè. ik heb spijt dat ik daar vroeger zelf niet aan heb gedacht (mijn kinderen zijn boven de 40 nu)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.