Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag, vegetarisch!

Hoi allemaal,

Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt! 

Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten? 

Eet smakelijk alvast!

Vandaag een aardappel-bloemkool-kaas ovenschotel met Quorn worstjes.
Morgen spaghetti a la norma.

Vandaag pasta met spinazie-boursin saus (met champignons en ui erin). 

Leuk topic, goed voor de inspiratie! Wij aten vandaag couscoussalade met feta, saladeui, cherrytomaten, zongedroogde tomaten, komkommer en pijnboompitten.

Wij hadden vandaag een kant en klare spinazie geitenkaas quiche. Ik had verwacht dat peuter het niet zou eten, maar ze heeft de halve quiche naar binnen gewerkt. Daardoor was er voor ons eigenlijk te weinig. Maar goed, eten wij straks een uitgebreid toetje 

Ik dacht zojuist in een eetcafé een salade geitenkaas te eten zoals ik die al vaker heb gegeten daar, maar bij de tweede hap kwam ik erachter dat ze er ineens bacon aan toegevoegd bleken te hebben. Het stond ook op de kaart, maar daar had ik niet naar gekeken helaas. Toch niet zo'n fijn gevoel in mijn mond na > 20 jaar, brrr.

Vegan Black Pepper & lemon pasta met wat soja boontjes, spinazie, klein beetje prei, knoflook, walnoten en edel gist vlokken.

Simpele pasta met vegagehakt, courgette, tomaten en creme fraiche. De restjes moeten op, want morgen gaan we een weekje weg

We zijn op vakantie, dus ik kook eigenlijk niet. De eerste dag was het soep met broodjes en vegaknakworst, gisteren aten we pannenkoeken in een restaurant. Ik had er eentje met kaas, ui en champignons. Vanavond gaan we weer uit eten of ik maak een simpele pasta.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-08-2021 om 17:23

tvp, op zoek naar lekkere vegetarische gerechten. 

vandaag vega hartige taart met spinazie, amandelen en Brie. En hij was helaas een beetje gaan lekken😂

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-08-2021 om 18:39

Vandaag een midden oosterse tafel:
Mujadarah
Tabouleh
Brood en humus
En een vegaschnitzel voor wie dat niet voldoende vond.

De recepten:
https://www.crisiskoken.nl/2020/04/18/het-ultieme-lowbudget-gerecht-uit-het-midden-oosten-mujadara/
https://www.thelittlepine.com/tabouleh/

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-08-2021 om 18:40

RedRoseThorn schreef op 09-08-2021 om 18:31:

vandaag vega hartige taart met spinazie, amandelen en Brie. En hij was helaas een beetje gaan lekken😂

Dat klinkt erg lekker (en helemaal alleen voor mij, want mijn huisgenoten lusten geen brie ). Heb je een recept?

Vandaag minestronesoep met stokbrood. Die spinazietaart lijkt mij ook lekker.

Coreopsis schreef op 09-08-2021 om 18:40:

[..]

Dat klinkt erg lekker (en helemaal alleen voor mij, want mijn huisgenoten lusten geen brie ). Heb je een recept?

Ik kook meestal een beetje op gevoel😂 ik slink spinazie, laat het uitlekken (mijn spinazie was een beetje bijna niet meer goed, dus sappig en nattig) aan het einde deed ik er twee a drie in plakjes gesneden tenen knoflook bij dat nog even bakken en een theelepel provencaalse kruiden erbij. 

Mengsel laten uitlekken en dan twee eieren peper en zout bij. Handje amandelen hakken en toevoegen. 

Ik heb een vorm voor 1 persoon dus die bekleed je met hartige taart deeg, (in mijn geval 2 plakjes)

en dan alles in de vorm gieten en naar smaak plakjes Brie erop leggen. Op 180 graden bakken met boven en onder warmte. (Hete lucht werkt ook) en aan het eind nog even de gril aan als de kleur nog niet zo is als gewenst. Hoe lang, geen idee😂

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-08-2021 om 19:18

RedRoseThorn schreef op 09-08-2021 om 19:16:

[..]

Ik kook meestal een beetje op gevoel😂 ik slink spinazie, laat het uitlekken (mijn spinazie was een beetje bijna niet meer goed, dus sappig en nattig) aan het einde deed ik er twee a drie in plakjes gesneden tenen knoflook bij dat nog even bakken en een theelepel provencaalse kruiden erbij.

Mengsel laten uitlekken en dan twee eieren peper en zout bij. Handje amandelen hakken en toevoegen.

Ik heb een vorm voor 1 persoon dus die bekleed je met hartige taart deeg, (in mijn geval 2 plakjes)

en dan alles in de vorm gieten en naar smaak plakjes Brie erop leggen. Op 180 graden bakken met boven en onder warmte. (Hete lucht werkt ook) en aan het eind nog even de gril aan als de kleur nog niet zo is als gewenst. Hoe lang, geen idee😂

Das goed genoeg als recept . Ik vind hartige taart heerlijk, maar mijn huisgenoten niet. Misschien moet ik daar wat vaker lak aan hebben. Als ze iets anders willen koken ze zelf maar. Of nemen ze een zak chips.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.