Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag, vegetarisch!

Hoi allemaal,

Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt! 

Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten? 

Eet smakelijk alvast!

vandaag een ovenschotel met aardappel prei en camembert

Gisteren pasta met pesto roomsaus, gebakken geitenkaasjes en doperwten. Vanavond gaan we uit eten. Benieuwd of dat lukt met peuter

Gisteren gebakken krieltjes uit de oven, broccoli, bloemkool en een burger. 

Vandaag zelfgemaakte kaasfondue met daarbij stokbrood, cherrytomaatjes, paprika, broccoli, ananas en gebakken krieltjes en champignons.

Peuter heeft zich geweldig gedragen bij het uit eten gaan, dus het was leuk en relaxed. Wel jammer dat het idee van vegetarisch hier is dat je het vlees weglaat. Bij het voorgerecht (bladerdeeg met aioli en sla) ging dat nog redelijk, hoofdgerecht van allen gratin en bloemkool was duidelijk minder. Gelukkig wel een lekker taartje als toetje. En ach, het was gezellig. Dat is ook wat waard

Bb19bb21 schreef op 31-07-2021 om 22:42:

Peuter heeft zich geweldig gedragen bij het uit eten gaan, dus het was leuk en relaxed. Wel jammer dat het idee van vegetarisch hier is dat je het vlees weglaat. Bij het voorgerecht (bladerdeeg met aioli en sla) ging dat nog redelijk, hoofdgerecht van allen gratin en bloemkool was duidelijk minder. Gelukkig wel een lekker taartje als toetje. En ach, het was gezellig. Dat is ook wat waard

Dat is toch echt niet meer van deze tijd??

Wij aten gisteren plaattaart met pesto en courgette, paprika en tomaat.

Vandaag vega mozzarella burgers met zoete aardappelfriet en een salade.

Dat is zeker niet meer van deze tijd! Ik denk dat het in het buitenland is misschien, daar gebeurt dat nog vaker.

Wij eten vanavond groentensoep en daarna flammkuchen met rode ui, cherrytomaatjes, groene asperges, geitenkaas en paprika denk ik.

Klopt, we zijn op vakantie in het buitenland (ook nog in landelijk gebied) dus ik had me er al op ingesteld. Vanavond koken we gewoon maar weer zelf 😉. Er staat bij ons chili op het menu (kidneybonen, maïs, ui, paprika en ananas. Geserveerd met wraps). 

Gelukkig dat dat in Nederland een stuk beter is, maar op vakantie kan het wel tegenvallen inderdaad. Ik eet vanavond zoete aardappel, broccoli, ui en kikkererwten uit de wok, met een sausje van tahin en citroen.

ik vind in Nederland ook dat restaurants vaak  of best wat kunnen schaven aan hun vega opties. Of überhaupt aan hun bereiding van groenten. Soms krijg je ergens alleen een hoopje net niet Gare uit en paprika bij. 

Bijna 2 jaar geleden ging ik uit eten en de vega optie daar was zo Frikkin lekker. Ik heb nog niet eens een poging durven wagen om het na te maken. Ik moet er gewoon weer een keer heen😅 

Vandaag was het vegan bonenburrito met guacamole en zoete aardappelfriet

PriceyRook54

PriceyRook54

02-08-2021 om 11:48

Mijn 14-jarige eet vegetarisch, al anderhalf jaar maar ik merk dat ik het de laatste tijd ineens lastiger vind om wat te bedenken. Zelf eet ik ook graag vegetarisch trouwens, maar man en andere dochter háten alles dat maar op groenten lijkt.
Man kookt doordeweeks, ik in het weekend. Doordeweeks is het dus vaak AGV, en de V voor dochter is dan een vervang-product, iets van Quorn of zo. 
Ik ben meer van de linzendahls, maar ja, dat eten de andere twee weer niet. Zucht. 

Maar goed, ik ben op zoek naar simpele invriesbare gerechten. Dochter lust graag bonen, maar is juist niet dol op gekookte groenten (wel rauwe groenten), dus ik denk dat ik voornamelijk op pasta- en currygerechten aangewezen ben. 

Ainne schreef op 02-08-2021 om 11:48:

Maar goed, ik ben op zoek naar simpele invriesbare gerechten. Dochter lust graag bonen, maar is juist niet dol op gekookte groenten (wel rauwe groenten), dus ik denk dat ik voornamelijk op pasta- en currygerechten aangewezen ben.

Chili sin carne? Jamie Oliver heeft een lekkere Veggie Chili met zoete aardappel. Maar ik weet niet of je dochter dat lekker vindt.
Maar in ieder geval een bonenschotel, die je de ene dag met wraps en sla eet, de andere dag met rijst?

PriceyRook54

PriceyRook54

02-08-2021 om 12:51

Goed idee! Ik heb het vaker gemaakt maar is al een poos geleden!

Ainne schreef op 02-08-2021 om 11:48:

Mijn 14-jarige eet vegetarisch, al anderhalf jaar maar ik merk dat ik het de laatste tijd ineens lastiger vind om wat te bedenken. Zelf eet ik ook graag vegetarisch trouwens, maar man en andere dochter háten alles dat maar op groenten lijkt.
Man kookt doordeweeks, ik in het weekend. Doordeweeks is het dus vaak AGV, en de V voor dochter is dan een vervang-product, iets van Quorn of zo.
Ik ben meer van de linzendahls, maar ja, dat eten de andere twee weer niet. Zucht.

Ik heb net een bonenschotel gegeten. Saus gemaakt van gebakken ui paprika en tomaat, met mexicaanse kruiden, en dit gepureerd. Daar bonen doorheen en stukjes gescheurde wrap (kan ook met tortillachips) Ook lekker met ei / tofu / mais / avocado er nog door, net wat ik in huis heb. 

Het avondeten was een beetje een samenraapsel van dingen die op moesten. Vooraf groentensoep. Ik had nog kleine geitenkaasburgertjes van de Lidl die op moesten, die waren erg lekker. Daarnaast gebakken aardappeltjes, falafel, gebakken paprika, courgette en champignons en wat creme fraiche. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-08-2021 om 19:07

Gyros met vegakip, salade, pitabroodjes en veel knoflooksaus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.