Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik eet vanavond Pad Thai. Mijn guilty pleasure is bittergarnituur. Eet zo een emmer leeg. 

Mmm Bittergarnituur.....Moet misschien toch weer een keer naar de Nederlands winkel....

Ted68 schreef op 02-11-2024 om 10:28:

Mmm Bittergarnituur.....Moet misschien toch weer een keer naar de Nederlands winkel....

Dit culinaire hoogstandje mag niet verloren gaan. Bitterbal, bamihapje, mini-frikandel, kaashapje, kip nuhgit, vlammetje. Met veel saus uiteraard. 

Eet al vaak genoeg sla, groenten en fruit. De boog kan niet altijd gespannen staan.

Vandaag eten we zalm want die moet op volgens de datum op de verpakking. Met kropsla + honing-mosterddressing en een ovengratin van aardappel, aardpeer, knoflook, crème fraîche, kaas 

En verder iets met avocado want die gaan van eetrijp naar eetrot voor je er erg in hebt. Ik gok op een zak tortillachips met avocadodip. En nog wat hartige yoghurt. Misschien nog een bonensalade. Of nee iets warms, bonenschotel. Nou ja het kan nog veranderen dus 

Ik ben niet zo'n fan van bittergarnituur, heb liever alleen bitterballen. 
Of echt een lekkere kroket op lekker brood. Met boter en mosterd. Soms krijg je kroketten op van dat idioot dikke gesneden brood zonder boter.

Oehh, bitterballen, vlammetjes, kaasstengels, jammmmmm.

Vriend maakte vanavond kip gepaneerd met Cornflakes, aardappelkroketjes en een salade.

Ik heb nog pompoen en broccoli die op moeten, een rondje google leert dat ik daar soep van ga maken (ik kende de combinatie niet, ik weet ook niet of ik hier enthousiast van word, maar ik ga het proberen met de nodige kruiden etc. 😁).

Ovenschotel met zuurkool, paprika, komijn, ui, knoflook, chilipeper, komijnekaas en boekweit. Staat de laatste tijd regelmatig op het menu en iedere keer word ik er weer blij van. 

Gisteren een broodje hamburger met frietjes erbij. 

Vandaag kwamen we laat thuis, voor man en mij sushi besteld en voor de kinderen friet met een snack. En nu weer terug naar gezond. Ik heb echt genoten van het Griekse eten afgelopen week. 

Ik ga, geïnspireerd door iets wat hier laatst gepost werd, pasta maken met pompoen en spekjes. Ben benieuwd, ik ben normaal niet zo'n pompoenliefhebber, maar hij stond op het lijstje van de acupuncturist voor een "warme baarmoeder" wat zou moeten helpen bij een zwangerschap. Tja, we grijpen nu weer alles aan: westerse en oosterse geneeskunde tegelijk. 

Wij eten de rest van de bonensoep en verder zien we nog wel. 

Keuze is gevallen op linzen-pompoensoep met kipmerguez, cornbread en kruidenboter. Ik bak een haverkoek met peer, kardemom en karamel.

Die pompoen vonden mijn kinderen altijd heerlijk in de vorm van pastasaus met kipgehakt. Ik vind pompoen alleen lekker als die heel spicy is en dat moest dan wat geminderd als de kinderen er ook van wilden eten 

Rode linzensoep met oa bleekselderij, wortel en tomaat. Volkoren stokbrood erbij.

Ik maak een ovenschotel met saucijsjes in stukjes, sperziebonen, ui, tomaatjes en aardappelschijfjes. Kaasachtig sausje eroverheen. 

Jullie hadden het laatst over spruiten en ik zag ze net liggen bij de winkel. Dus vanavond spruitjes met krieltjes uit de oven, met walnoten (bij gebrek aan hazelnoten). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.