Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

02-05-2024 om 13:02 Topicstarter

Pasta alla Norma en met oa venkelzaad gemarineerde mozarella met tomaat. Beiden naar recept van Ottolenghi.

Beterschap voor je lief, Moirmel.

Ik ga straks wat hamburgers bakken (gewoon in de pan, geen bbq), met wat gebakken krieltjes (toevallig voorgekruid in bbq-smaak) en erwtjes. Ik overweeg om naar de buurtsuper te lopen om ijsjes te halen voor toe, maar dan moet ik wel wat moed verzamelen...

hier nasi met kipsate en ik heb al wel ijsje gehaald voor toe. 

Mijn vriendlief kwam ook al met ijs thuis: schepijs chocola van ah. Dat eten we straks vooraf. Daarna kipspies van de tafelbarbecue en een salade van watermeloen en feta, zwarte bonen, munt, rode ui.
De lunch was een samenraapsel wegens onverwacht bezoek: gazpacho, een restje spareribs, tortilla chips met een avocadoprakje, blokjes kaas, olijf+tomaatjes op olie, zaden/notenmix, komkommer met pindakaas, augurkjes in salami, gevulde eitjes (ik heb altijd gekookt ei in de koelkast liggen…) wortel met hummus, gerookte bietjes met feta, Braziliaanse kaasbroodjes (vond ik in de vriezer), gestoomde zeekraal met bliktonijn, druiven, kerstomaatjes, blauwe bessen. 
Dus vriendlief moest even naar de winkel voor het avondeten en wat doet die dan: ijs scoren 

Vandaag één boterham met kaas en een heel klein bordje sla met een eitje wegens plotselinge vreselijke misselijkheid. Geen idee waar dat vandaan kwam, het sloeg ineens toe. Nu is het weer over, maar nog steeds geen zin in eten. Ik laat het maar even zo en kijk morgen wel verder. Voor echtgenoot heb ik wel gewoon gekookt, een escalope de veau, dezelfde sla en gekookte aardappels. Hij zorgt zo goed voor me als het slecht gaat en hij is er altijd voor me, dan ga ik niet zeggen: zorg maar voor je eigen eten (hij heeft een hekel aan koken). Ach, en als je bezig bent, gaat het best, ik lijk op het ogenblik alleen wel op een vertraagde opname van mezelf. Over alles doe ik twee keer zo lang. De terugslag en stress van twee veel te drukke weken Nederland, denk ik.

Hopelijk voel je je vandaag weer beter Dewi.

Ik heb zo slecht en veel te kort geslapen en vanavond hebben we een feestje dus laat. Misschien dat ik vanmiddag nog ff het bed in duik.

We eten nasi met en van bloemkool met pittige speklapjes erdoor en een gebakken ei erbij.

Beterschap Dewi.

Wij eten vanavond tortilla's met een vulling van gehakt, zwarte bonen, paprika, creme fraiche en kaas. Ik weet nog niet of ik ze aan tafel laat vullen of dat ik ze vooraf vul en nog even in de oven met een laagje kaas laat gratineren. 

Ik heb uiteindelijk niet meegedaan met ijs, vanaf vandaag zou het weer alweer minder worden (en dat zie ik duidelijk als ik naar buiten kijk...) en ik had gewoon geen zin om naar de super te gaan. Wel thee met een koek genomen, gisteravond, dus al genoeg calorieën.

Beterschap Dewi, zo te lezen ben je weer thuis. Zulke reizen zijn intensief. Mijn vriendlief houdt ook niet van koken en als ik niet kook, grijpt die de gelegenheid aan om iets ongezonds te koken! Na een paar weken zit hij daar volgens mij zelfs een beetje naar uit te kijken.

Vandaag wordt het: gemengde groenten met noten- en zadenmix. Het zijn allerlei restjes groenten die ik in zoet-zuur heb gezet de afgelopen tijd.

De rest is nog niet duidelijk. Geen sportles vanavond door de meivakantie. Misschien maak ik plaattaart in een hartige versie, met mosterd, tomaten en kaas. Ik zag nog glutenvrij bladerdeeg in de vriezer. En dan veel tijm/knoflook in olijfolie als het klaar is. Soepje erbij, mosterdsoep!
Soms heb ik zo’n zin in mosterd. Ik had ook al mosterdpoeder door de notenmix gedaan bij het opbakken van de noten. 

ik heb uit de opruimingsbak van de Jumbo 2 pikante runderburgers mee genomen, en ik heb gebakken aardappeltjes en ik denk een rode bietensalade erbij. Met gekookt ei, uitje, augurkje. Lekker simpel

Mmmm, mosterd, ik hou er ook erg van. Vanavond mosterdsoep met prei en spekjes, tomaten-mozzarellasalade, empanada's, gehaktballetjes met venkelzaad en appel en stokbrood met Parmezaan-knoflookboter. Frut I heeft door de Allerhande gebladerd en zo bedacht wat ze wilde koken vanavond

Vanavond kip met citroen, en witlof salade....

Teigera schreef op 03-05-2024 om 11:53:

Mmmm, mosterd, ik hou er ook erg van. Vanavond mosterdsoep met prei en spekjes, tomaten-mozzarellasalade, empanada's, gehaktballetjes met venkelzaad en appel en stokbrood met Parmezaan-knoflookboter. Frut I heeft door de Allerhande gebladerd en zo bedacht wat ze wilde koken vanavond .

Wat lief klinkt dit! Heerlijk. Hopelijk viel het ook allemaal in de smaak bij iedereen aan tafel. 

Hier was het tomaten-rode linzenoep. Wegens planning met salade vooraf (moest de soep nog maken en had honger, ik at ook een banaan terwijl ik in de keuken stond ) en volkoren soepstengels voor erbij. 

Wij aten koude pastasalade bij gebrek aan inspiratie en tijd. Vanmorgen nog gewerkt en vanmiddag ingepakt want morgenochtend op vakantie.  Net nog eieren en een bananenbrood staan bakken voor morgen onderweg en in het kader van voorkomen van verspilling.  

Wij haalden Chinees. Lekker was het!

Vanaf morgen zitten we een weekje op de camping. Voor morgen haal ik pastasaus uit de vriezer en nemen we tortellini mee, makkelijk en fijn om na het neerzetten van de voortent en 2 tentjes daar verder niet over na te hoeven denken.

Fijne vakantie MijnNaamisHaas en Jynta!
@anijsblokje: het viel zeker in de smaak, vooral de gehaktballetjes met venkelzaad en appel waren een hit.
Vanavond maak ik een aardappel-bloemkoolgratin met vega speckjes en oude kaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.