Eten
afrodite05
20-09-2023 om 14:37
MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-09-2023 om 14:21:
[..]
Dat klinkt lekker, heb je daar een recept van of is het een eigen verzinsel?
Gisteren werd er voor ons gekookt, macaroni. Is altijd fijn als het eten op tafel staat na een werkdag.
Vandaag ga ik de bang bang bloemkool maken van dit topic. Ben benieuwd!
Eigen recept... Maar niet ingewikkeld, gewoon puree maken zoals je altijd doet (ik stamp gekookte aardappelen met wat kookvocht en 1 a 2 rauwe eieren erdoor voor de binding, ik maak het nooit met melk). Dan de rauwe rucola erdoor roeren en de andere ingrediënten. Ik denk dat ik de paprika wel even aanbak, gewoon in het overgebleven vet van het spek.
MijnNaamIsHaas73
20-09-2023 om 14:47
afrodite05 schreef op 20-09-2023 om 14:37:
[..]
Eigen recept... Maar niet ingewikkeld, gewoon puree maken zoals je altijd doet (ik stamp gekookte aardappelen met wat kookvocht en 1 a 2 rauwe eieren erdoor voor de binding, ik maak het nooit met melk). Dan de rauwe rucola erdoor roeren en de andere ingrediënten. Ik denk dat ik de paprika wel even aanbak, gewoon in het overgebleven vet van het spek.
Thnx! En de tomaat, gewoon in stukjes en rauw erdoor, hoeveel ongeveer? Of cherry tomaten? En harde of zachte geitenkaas? Haha een hoop vragen, ik moet het maar gewoon proberen denk ik 😀
afrodite05
20-09-2023 om 15:09
MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-09-2023 om 14:47:
[..]
Thnx! En de tomaat, gewoon in stukjes en rauw erdoor, hoeveel ongeveer? Of cherry tomaten? En harde of zachte geitenkaas? Haha een hoop vragen, ik moet het maar gewoon proberen denk ik 😀
Haha, wij hebben meestal snoeptomaatjes in huis, die halveer ik denk ik en dan een beetje meewarmen, tegelijk met de rucola door de puree. Maar meebakken met de paprika kan ook.
Ik heb zachte geitenkaas, zo'n rolletje dat in plakken is gesneden, formaat damschijven ongeveer. Die smelt lekker weg.
Dolfje
20-09-2023 om 19:02
Wij hadden andijviestamppot maar dan koolhydraatarm dus met bloemkool. Erbij een rookworst. Ik had er van de week ineens zo’n zin in.
Morgen heb ik dus een dagje weg van werk. Zit geen avond eten bij maar wel lunch en hapje , mocht ik nog trek hebben kan ik als ik thuiskom een eitje bakken.
Man eet een verspakket Jambalaya geloof ik.
Dewi-Sri2
20-09-2023 om 19:14
Allebei vandaag een niet-leuke medische ingreep achter de rug in het ziekenhuis, dus nu in het hotel allebei een snelle ping-maaltijd uit de magnetron. Hopelijk vrijdag weer beter, want dan willen we erg graag hier in de buurt gaan eten met familie. Zondag weer naar Frankrijk, heerlijk!
Teigera
20-09-2023 om 20:16
Sterkte Dewi, hopelijk voelen jullie je beiden vrijdag weer lekker.
@RoosopjeHoed: de vegan mozzarella is zeker te eten, prima voor een keer, maar ik vind gewone geraspte kaas of mozzarella wel echt meer smaak hebben.
Vandaag aten wij "geschnetzeltes" met gekookte krieltjes in de schil en sperziebonen.
Dewi-Sri2
20-09-2023 om 20:21
Teigera schreef op 20-09-2023 om 20:16:
Sterkte Dewi, hopelijk voelen jullie je beiden vrijdag weer lekker.
@RoosopjeHoed: de vegan mozzarella is zeker te eten, prima voor een keer, maar ik vind gewone geraspte kaas of mozzarella wel echt meer smaak hebben.
Vandaag aten wij "geschnetzeltes" met gekookte krieltjes in de schil en sperziebonen.
Dank je, Teig! Komt vast goed. Geschnetzeltes klinkt lekker.
FaithfulDuck87
20-09-2023 om 20:27
ik had gisteren voor 2 dagen stamppot rode biet gemaakt en dacht dat eet ik donderdag of vrijdag wel. Maar heb het vandaag al gegeten, want ik ben donderdag niet thuis rond etenstijd en vrijdag ga ik uit eten.
MijnNaamIsHaas73
20-09-2023 om 20:54
Sterkte Dewi, hopelijk kunnen jullie vrijdag als gepland genieten van het etentje.
De bang bang bloemkool was een groot succes bij mij en man. Echt heel lekker! Helaas niet bij de kinderen 
afrodite05
21-09-2023 om 08:10
Beterschap, Dewi!
Ik maak vanavond een simpele traybake met bloemkool, kikkererwten, paprika, tomaat en kip. En ik bedenk me nu dat de koriander die ik van de week bij de burrito's heb gebruikt, eigenlijk over de traybake had willen doen... Nouja, jammer dan, ik ga niet alleen voor koriander nog naar de winkel. Even kijken welke kruiden ik verder nog ga gebruiken om het een beetje Indiaas te maken.
RoosOpJeHoed
21-09-2023 om 08:33
Hopelijk op tijd weer beter Dewi!
Hier staat voor vanavond een witlof ovenschotel op het menu. Met dit weer geen gekke denk ik. Ik krijg toch stiekem weer zin in stoofschotels, stamppotjes en meer herfstvoedsel.
Ted68
21-09-2023 om 09:58
Vandaag een kookdag: maak voor vanavond pizza, deeg is al klaar. En maak voor morgenavond osso bucco.
yette
21-09-2023 om 19:22
Sterkte, Dewi!
Vandaag maakte ik verse tagliatelle met roomsaus, gemarineerde vegastukjes, twee kleuren courgette, rode ui, knoflook, veel basilicum en kaas. Op tafel nog een handje rucola en wat parmezaan erover.
Voor toe maakte kind 3 gesuikerde bladerdeegbakjes met aardbeien en slagroom.