Eten
FaithfulDuck87
25-06-2023 om 08:22
zo het terrein opruimen, met een grote groep vrijwilligers. Als we klaar zijn worden er een aantal familie-pizza's bezorgd. Dus dat wordt het vandaag. Daarna ws geen fut meer om nog iets te doen.
ToetieToover
25-06-2023 om 08:39
Ik heb op het petroleumstel buiten een grote pan tomatensaus staan. Iets met spek, ui, champignons, gehakt, passata, italiaanse kruiderij. Die gaat vanavond over de gele linzenspaghetti met wat parmezaanse kaas. Ik ben nu nog te lam om er een salade bij te bedenken maar wie weet pluk ik wat bij elkaar en klop ik een dressing.
Brunch moet ik nog bedenken. Ik denk banaan-ei pannenkoeken met kwark en fruit, iets zoets dus, want ik heb nu veel zoetekauwen in huis. Zelf eet ik liever hartig.
Teigera
25-06-2023 om 09:08
Wij steken vanavond de barbecue aan. Garnalenspies, kipspies, dat soort dingetjes. Erbij twee salades en stokbrood met tzatziki en muhammara.
MijnNaamIsHaas73
25-06-2023 om 09:41
Gisteren uit eten heerlijk gegeten. Vooraf een rillette van vis met asperges en een schuim van...
Hoofdgerecht was echt verrukkelijk: gebakken zeebaars met paella, kreeftensaus en stukjes octopus.
Vandaag eten man en kinderen pastasalade en ik krijg een bakje roti (van een verspakket) van gisteren. We zouden eigenlijk vandaag de roti eten maar man had zich vergist en dat gisteren klaargemaakt.
Ik ben een beetje klaar met pastasalade, maar de kinderen zijn er gek op.
Libertine
25-06-2023 om 10:21
gister buiten de deur gegeten voordat we naar een voorstelling gingen. Pasta alla Norma werd het. Was ook het enige vegan op de kaart maar heel lekker dus prima.
Vanavond denk ik vegan shoarma. De Turkse bakker om de hoek maakt heerlijke pitta’s dus daar haal ik er wat van. Met veel sla, paprika, komkommer, wortel en een spicy tomatensalsa erbij om het af te sausen.
ToetieToover
25-06-2023 om 10:32
afrodite05 schreef op 25-06-2023 om 07:24:
Soort van bbq-achtige situatie vanavond: ik maak een Griekse salade met weer zo'n bijzonder gemarineerd vleesje uit de kortingsbak. Dit keer niet zo'n vreemde kanariegele marinade, maar iets roodbruins. Ik weet eigenlijk niet eens of het rundvlees of varkensvlees is, we gaan het zien. Ik bak het vlees trouwens gewoon in de pan, geen zin/tijd/energie om voor twee stukjes vlees de bbq van stal te halen, laat staan het schoonmaken achteraf. Dus nee, het woord bbq verdient het eigenlijk niet
Precies om die reden hebben wij een mini/tafelhoutskoolgrill. Rooster past in de gootsteen om te weken én in de vaatwasser
. Hij was eigenlijk bedoeld voor het kamperen dus het is een lichtgewicht Joy stove maar er zijn vele merken die zoiets aanbieden. Aanrader!

RoosOpJeHoed
25-06-2023 om 10:35
Bij ons is het weer 'vul zelf je wrap'-dag. Ik zet op tafel: volkoren wraps, ijsbergsla, tomaatjes, komkommer, gerookte kip, mais, rode ui en sausjes. Scheelt koken en een hoop 'lussiknie' gezeur. Alhoewel deze fase sowieso als vanzelf lijkt op te lossen, gelukkig 
Dolfje
25-06-2023 om 11:54
irmaladouce schreef op 24-06-2023 om 20:17:
[..]
Scheutje van iets erin?
Yep. Kahlua en wodka oftewel een espresso martini
Dolfje
25-06-2023 om 11:57
Kipshoarma met sla, tomaat, komkommer , rode ui, feta. Heb nog een restje knoflooksaus in een fles maar dat is niet zoveel dus maak er wat verse saus van yoghurt bij.
irmaladouce
25-06-2023 om 13:12
Hier een variant op pasta primavera. Met courgette (een ronde, de eerste uit de tuin), roze tomaten (nog niet uit de tuin) en sla uit de tuin (de buitenste bladeren die rauw niet zo lekker zijn). Met citroen, beetje room, verse tuinkruiden, parmezaansnippers en versgemalen zwarte peper.
afrodite05
25-06-2023 om 13:31
ToetieToover schreef op 25-06-2023 om 10:32:
[..]
Precies om die reden hebben wij een mini/tafelhoutskoolgrill. Rooster past in de gootsteen om te weken én in de vaatwasser
. Hij was eigenlijk bedoeld voor het kamperen dus het is een lichtgewicht Joy stove maar er zijn vele merken die zoiets aanbieden. Aanrader!
Ah, dat is een handig ding! Wij hebben een elektrische bbq, omdat het enige stukje terras onder onze glazen overkapping zit die aan de woonkamer vast zit. Om daar nu met kolen en vuur te gaan zitten, vinden we niet zo'n succes. Een andere plek in de tuin voor een houtskoolbbq hebben we niet, dan is er geen vlakke ondergrond of er staat een boom te dichtbij. Het nadeel van een postzegeltuintje. Maar in een volgende tuin (behorend bij ons volgende huis) wil ik wel een bbq voor houtskool, dat is toch vele malen lekkerder dan zo'n elektrische. Eerst dat nieuwe huis maar eens zien te vinden...
yette
25-06-2023 om 15:18
De bbq gaat aan: broodjes hamburger, een worstje, maïskolf, salade met rucola uit de tuin en véél kerstomaatjes, stokbrood, bakjes zelfgemaakte kruidenboter en knoflooksaus en zelfgekochte coleslaw, truffelpesto en nduja.
afrodite05
26-06-2023 om 07:54
Lekker simpel: pasta met pastasaus die nu nog in de diepvries staat. Volgens mij was het een vega pittige tomatensaus met aubergine. Ik heb nog een restje artisjokken over, die gaan op mijn bord erbij.
Ook maak ik alvast een ovenschotel voor woensdag, ik weet namelijk niet of de aubergine het zo lang volhoudt. Dat wordt moussaka. Niet helemaal volgens traditioneel recept, want van schoonvader kregen we een courgette en die gaat er ook doorheen. Volgens mij "hoort" er officieel geen courgette in, maar het is wel lekker
yette
26-06-2023 om 08:29
Zelf te vullen Libanees volkorenbrood met falafel, zelfgemaakte knoflooksaus en rauwkost. Erbij een salade van watermeloen, rucola en schapenfeta.
Kaaaaaaaatje
26-06-2023 om 10:51
@Yette, dat klinkt echt heerlijk.
Wij hadden een druk weekend want er werd iemand hier in huis 7. Of eigenlijk wordt ze in de zomervakantie 7, maar we vierden het dit weekend. Vrijdag aten we frietjes met haar vriendinnen en zondag kwam de hele familie eten (19 volwassenen en 6 kinderen). Daarvoor maakten we loaded nacho's (keuze van de jarige) en zwarte bonensoep. Die pas was precies niet helemaal leeg, dus er staat nog een bakje in de diepvries.
Zaterdag wilden we iets makkelijks dus bakten we aardappeltjes, met een zakje roerbakgroente en een vega worstje erdoor.
Vandaag maak ik curry, met erbij een raita en naan. Was ingewikkeld om vanochtend in de winkel weer te bedenken wat ik wilde eten, maar een weekmenu bedenken was er bij ingeschoten en we hadden toch geen boodschappen kunnen bewaren in de koelkast, want die was overvol.