Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik had tomatensoep van gisteren maar dat was wat weinig dus daar heb ik kleine pasta door heen gedaan een een broodje bij gebakken. 
En ik had nog een heerlijk romig toetje gemaakt waar nog wat van over was 😋

Vanmiddag was ik ergens iets gaan eten met een vriend en daar had ik carpaccio-sandwich gekozen. Vanavond had ik risotto opgewarmd.

vandaag zuurkoolsalade met crème fraîche, zevenblad, ananas, rozijnen, ui, pecannoten en kipgehakt in barbecuesaus met aardappelpuree 

en brandnetelsoep van kippenbouillon, knoflook, restje wijn, crème fraîche en gerookte forel. Met linzenwafels met kaas. 

hier stond gister al de vegan ragû bolognese op het “vuur”. Die was perfect gelukt en we aten het voor de verandering eens met in knoflook gebakken gnocchi. 
Morgen een gele curry met snijboontjes en rijst. 

Wij gaan vandaag aan de gnocchi, met een romig mengsel van gehakt, spinazie en ui erbij. 

wij maken zelf pizza vandaag

Groenteballetjes uit de airfryer met een salade, in elk geval komkommer want die moet op. 

Stamppot bietjes met appel, spek en ui

Restjesomelet, met kaas, champignons en misschien paprika. Natuurlijk op volkorenbrood. (heerlijk echt zuurdesem van de echt-ambachtelijke-bakker)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-03-2023 om 17:04

ik eet een licht soepje. Ben gelukkig weer aardig opgeknapt, maar moet nog maar niet te zwaar eten hebben. Erbij denk ik een beschuitje. 

Wij eten pasta met kip, pesto en broccoli 

vandaag een salade van groene asperges, lupinebonen, olijven, rode ui, augurk, tonijn (blik), gekookt ei, pijnboompitten en parmezaanse kaas met balsamico, olijfolie en veel knoflook 

en verder een ovenschotel die al klaarstond: plakjes courgette, tomaat, aubergine, aardappel met bovenop aardappelpuree (restje) en daar bovenop kipgehakt met barbecuesaus (ook restje) met kaas  als topping want een dag niet gekaasd, is een dag niet geleefd. 

Aardappels, boontjes en honing-mosterd beenham

Nasi met gemarineerde vega kipstuckjes, omeletreepjes en roerbakgroenten. En wat kroepoek en satesaus. Smaakte goed!

vanavond een soort Chili sin carne die ik altijd met een mix aan peulvruchten enzo maak. Kidney en zwarte bonen, cannellini, linzen, kikkererwten etc. Nu met wat rijst en koriander. Maak ik extra veel voor in de vriezer en vul ik er later nog eens wraps mee die in de oven kunnen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.