Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vandaag groene aardappelcurry met kokosmelk, doperwtjes en courgette en gebakken halloumiblokjes

en

snert met pannenkoeken en crème brûlée toe

Ik at gisteren schnitzel met friet. Vandaag zelf "gekookt ", salade van sla, tomaat, komkommer, kindeybonen, artisjokken, Oostenrijkse kartoffelsalat, en zure wortel/kool uit een potje. Oja vooraf cantharellen soep uit een zakje wat hier echt heel lekker is. Met een broodje erbij. 

Vanmiddag bij de lunch goulashsoep en apfelstrudel 

Pepperoni schreef op 11-03-2023 om 10:55:

Ik ga zometeen lasagne maken.

Ik zoek nog een fijn recept, dus mocht je hem willen delen houd ik me aanbevolen. 

Ik bakte vandaag aardappelen, daarbij een salade en een worstje. Toe hadden we aardbeienijs. Gezellig samen met zoontje gegeten. Man was niet thuis.

Ik maak vanavond een soort couscoussalade met tuinbonen en erwtjes, feta en munt. Eigenlijk een nogal zomers gerecht, maar ach... Welk vlees ik erbij doe, weet ik nog niet. Misschien een braadworstje, misschien iets anders uit de diepvries. Of misschien bak ik voor mezelf een stukje zalm als dat er nog ligt en krijgt man iets anders (geen visliefhebber).

Wij hadden dus een feestje en lagen pas om 3/4 uur in bed, waarom ik nu alweer wakker ben is natuurlijk idioot. Hopelijk kan ik nog een beetje slapen zo. 
We eten in elk geval wonton soep en heb ketjap balletjes gehaald . 

yette

yette

12-03-2023 om 09:40 Topicstarter

Ik heb het vandaag vrij makkelijk. De tweede schaal lasagne die ik vrijdag maakte, bleek niet in de vriezer te passen. Dus die eten we vanavond. In geval van extra eters (da's me nog niet duidelijk, maar de kans is aanzienlijk) maak ik vooraf ook nog voor iedereen een salade met verschillende soorten sla, verse kruiden, boontjes, gepocheerd ei, brokkelkaas en krokante bacon. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2023 om 09:43

hier nogmaals uiensoep met de andere helft van het foccaciabrood

Lekker uiensoep! Laatst met uit eten ook weer eens gehad, krijg dat zelf nooit zo lekker als in een restaurant.
Over restaurant gesproken, volgende week zijn we samen een nachtje weg en gaan ook uit eten daar. Zal eens kijken wat er op de kaart staat . Nu al zo’n zin in. 

Ja ik zag pas geleden ook een recept voor uiensoep. Ga ik binnenkort ook een keer maken.

Vanavond eten we worteltjes, aardappelkroketjes en een omelet.

Ik vond trouwens ook een recept voor hemelse modder in mijn kookboekje van de bib. Ga ik ook een keer maken 😋

Op verzoek van de 5yo maken wij pizza. Er moest in ieder geval salami op Verder wat dunne reepjes paprika, tomaatjes, olijven en een mix van mozzarella met belegen kaas.

Ik denk dat het hier rode kool "steak" wordt, met in de oven geroosterde aardappels erbij en een salade. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-03-2023 om 18:24

Dolfje schreef op 12-03-2023 om 09:53:

Lekker uiensoep! Laatst met uit eten ook weer eens gehad, krijg dat zelf nooit zo lekker als in een restaurant.
Over restaurant gesproken, volgende week zijn we samen een nachtje weg en gaan ook uit eten daar. Zal eens kijken wat er op de kaart staat . Nu al zo’n zin in.

de mijne was goed gelukt en de dag erna nog lekkerder. 

Dit recept en ik had er nog wat uitgebakken rauwe ham door gedaan, want dat moest op

Ingrediënten (1.250 ml)

375 gr uien

25 gr roomboter

2 teentjes knoflook

20 gr bloem

50 ml witte wijn

1 liter groentebouillon

1 laurierblad

1 tl gedroogde tijm

Zo maak je het STAP 1

Snijd de uien in dunne kwartringen.

STAP 2

Verhit de boter in een soeppan. Bak de uien op laag vuur zeker
20 minuten aan. Het is de bedoeling dat de uien zachtjes bruin bakken en gaan karamelliseren. De bodem van de pan zal een beetje aanzetten. Dit is niet erg.

STAP 3

Hak de knoflook fijn.

STAP 4

Voeg de knoflook en de bloem toe en bak dit een paar minuten mee. Voeg de witte wijn en de groentebouillon toe en breng de soep al roerend aan de kook.

STAP 5

Voeg het laurierblad en de tijm toe.

STAP 6

Laat de soep ongeveer 20 minuten zachtjes pruttelen met de deksel op de pan.

STAP 7

Verwijder het laurierblad uit de soep, proef en voeg naar smaak zout toe.

Wij ontvingen vanochtend een box van een voor ons nieuwe zelf-koken-maaltijdbezorger. Vandaag werd het sticky chicken, met zoetige pinda's, rijst, bloemkoolrijst, paksoi en tauge. Was heel smakelijk en ook de frutjes gaven het een duimpje omhoog. Nou ja, behalve de paksoi dan bij de een, daar was wat overredingskracht voor nodig. En wat zijn die witte sliertjes ook alweer mama, vroeg de ander met een moeilijk gezicht 

Ik lunchte vandaag uitgebreid met een heerlijke salade met gebakken kip en knoflookbrood.

Vanavond weer thuis en in de auto een lekker broodje mozzarella tomaat en pesto. Net bij de thee een mozartkugel 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.