Eten
Elmie
27-12-2022 om 11:17
Gefeliciteerd met zoon Poison.
Wij eten lekkere Hollandse pot na de kerstdagen dat je toch een beetje anders eet dan normaal. Spinazie, aardappelen en een gehaktbal (sterk afgeprijsd omdat het op de datum was 👍)
RoosOpJeHoed
27-12-2022 om 13:38
Wij hebben een stukje rollade over. Daar maken we broccoli bij en k&k aardappelgratin. Hebben ook nog stoofpeertjes. Wordt ofwel een nagerecht of ze gaan door de yoghurt morgenochtend.
MijnNaamIsHaas73
27-12-2022 om 16:35
Ik maak vandaag canneloni met spinazie ricotta vulling, tomatensaus en mozzarella
Moosey
27-12-2022 om 17:14
Ik moest vorige week een pizza-feestje met vrienden cancelen om dat ik toch moest werken, dus die gaan vandaag in de herhaling. Deeg staat al sinds vanochtend te rijzen en ik ga zo ns aan de tomatensaus beginnen.
Morgen ga ik met wat vrienden uit eten, weet nog niet waar, het restaurant wat ik eigenlijk wilde bleek dicht op woensdag. Vriendin die in die stad woont appt nog wat suggesties.
ToetieToover
27-12-2022 om 17:50
vandaag een restje mosterdsoep en zadencrackers met restje beenham en (rauwe) zuurkool, gevulde eieren (moesten op)
en
kikkererwten met knoflook en komijn geroosterd, portobello’s laatste 10 minuten ernaast in de oven (gevuld met notenmix en geitenkaas), salade van ingelegde bloemkool, komkommer en uitjes. Ook nog hartige hangop met spinazie en volkoren basmatirijst erbij.
Pepperoni
27-12-2022 om 19:15
Wij hadden diepvriespizza. Vanavond zetten we een leuke film op en dan eten we de kliekjes op. Ik had nog wat spareribs en chickenwings over en wat kaasdingetjes en salades voor op stokbrood/toast.
Gefeliciteerd met je zoon Poison. 🥳
Elmie
27-12-2022 om 19:32
Ik had een cheesecake toetje gemaakt met banaan en kaneel want de MonChou moest op 😋
Elmie
27-12-2022 om 19:32
Moosey schreef op 27-12-2022 om 17:14:
Ik moest vorige week een pizza-feestje met vrienden cancelen om dat ik toch moest werken, dus die gaan vandaag in de herhaling. Deeg staat al sinds vanochtend te rijzen en ik ga zo ns aan de tomatensaus beginnen.
Morgen ga ik met wat vrienden uit eten, weet nog niet waar, het restaurant wat ik eigenlijk wilde bleek dicht op woensdag. Vriendin die in die stad woont appt nog wat suggesties.
Heerlijk om eigen pizza te maken!
AggressiveReindeer87
27-12-2022 om 19:41
Ik heb alleen wat soep en 1 boterham op, ik voel me niet zo lekker vandaag en ik heb geen honger...
Broodjebrie
27-12-2022 om 19:58
Elmie schreef op 27-12-2022 om 19:32:
[..]
Heerlijk om eigen pizza te maken!
Wij hadden gisteren pizzarette, erg leuk!
Teigera
27-12-2022 om 20:06
Gefeliciteerd met je zoon Poison!
Met Kerst kreeg ik een Ottolenghi-kookboek, Jerusalem. Daar heb ik meteen vanavond uit gekookt: wortelsalade met oa karwijzaad en komijn en courgette-kipgehaktburgers met veel verse kruiden en een sumac-sausje erbij. De burgers moesten eigenlijk met kalkoengehakt, maar dat verkoopt de slager noch de supermarkt. En kalkoen zelf hakken, hmmm, ik weet niet. Dat durfde ik toch niet aan. Erbij Libanees platbrood om zo burgertjes te bouwen.