Eten
MatureJackal76
24-11-2022 om 15:13
Herfstappeltaart schreef op 24-11-2022 om 15:09:
[..]
Wat is een boekoeloekoeburger?
+1 dat wil ik ook weten 😁
Dolfje
24-11-2022 om 15:35
Fruitesse schreef op 24-11-2022 om 15:13:
[..]
+1 dat wil ik ook weten 😁
Ik ook! Ik ken het ook niet.
Chiquita
24-11-2022 om 15:43
Boekoeloekoe is een mix van kruiden en volkoren granen waarmee je eenvoudig vier smaakmakende vleesvrije burgers maakt.
Een lekkere, kruidige aanvulling voor bij vele vegetarische recepten op basis van verse ingrediënten.
Vond ik op internet, was ook nieuwsgierig.
Wij eten vanavond cabrito asado (geitenbout uit oven) met aardappeltjes en ui uit dezelfde saus (witte wijn en olijfolie) en paar spruitjes erbij. Heeft al 2 uur in de oven gestaan, straks alleen warm maken (en al even geproefd, vlees valt zo van bot af en smaak is uitstekend)
ToetieToover
24-11-2022 om 16:20
welkom Herfstappeltaart! Ik haak nu toevallig onderzetters in de vorm van een bessentaart:

vandaag Mexicaanse bonen deel 2, de additionele blijdschap was: crème fraîche, jalapeño pepers, ingelegde rode ui, gestoomde rijst, tomatensalsa, avocadosalade, ijsbergsalade, tortilla chips, geraspte cheddar.
we eten deel 2 zonder de kaas, want heel gek, 😋die is bij deel 1 al helemaal opgegaan😇 de rest is er nog in meer of mindere mate.
en verder at ik heel karig onderweg: zadencrackers met van die smeerkaaspuntjes en een paar mandarijntjes… mèn wat heb ik nu trek. ![]()
Wobbelkont
24-11-2022 om 16:26
Zometeen een bakje nasi uit de vriezer, met een gebakken eitje!
Oh, en kippenvleugels.. want die ben ik vanochtend vergeten terug te leggen in de vriezer na het vinden van de nasi 
MatureJackal76
24-11-2022 om 16:37
Ik mag vandaag gewoon de voetjes onder tafel schuiven
Wat het ook is, maakt niet uit. Als je niet zelf hoeft te koken, smaakt álles!
Dankjewel voor de uitleg over de granen-met-kruidenburgers @Chiquita 👍
Mooie onderzetters @Toetie 🤩
Herfstappeltaart
24-11-2022 om 18:38
@ Chiquita: dankjewel voor de uitleg
@ Toetietoover: Wat een leuke onderzetters!
Teigera
24-11-2022 om 21:06
Goed omschreven, van de boekoeloekoeburger! Inderdaad een kaas-ui-granen-kruiden-gebeuren, wij vinden het smakelijk. We eten het met gebakken ei op een hamburgerbroodje. De frutjes worden er erg blij van. Oudste frut ging vandaag afzwemmen voor haar C-diploma, dus een feestelijke maaltijd was wel passend.
Jynta1981
25-11-2022 om 07:19
Morning. Wij eten phad thai met kip ipv garnalen. Morgen hebben we een verjaardag en maak ik een pan soep voor daarna. Maken we er een tosti bij of bakken we een ei.
Zondag eten we taco's. Met gehakt, paprika, mais, sla, kaas etc.
Vandaag lekker vrij, dus als Kids zo weg zijn start ik in de sportschool en verder een beetje klusjes doen/aanrommelen vandaag, even kijken waar ik zin in heb.
Herfstappeltaart
25-11-2022 om 07:35
Vandaag wordt het hier cajun-aardappels uit de oven, tuinbonen (pot) en een gehaktbal. Ik had een kruidenblikje van Jonnie Boer gekocht (die vind ik altijd heel lekker) maar deze 'chef's gehaktbal-kruiden' blijken een behoorlijke dosis knoflook te bevatten. Lekker, maar dat wil ik niet altijd i.v.m. sociale bezigheden.
Ik had er zes gemaakt (vriezer) dus eet ze nu alleen als we de volgende dag niks hoeven.