Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Vandaag heb ik een pastasaus van lamsgehakt en veel groenten gemaakt. Als toetje heeft mijn man mangosorbetijs gemaakt.

Wij aten vandaag vistaart met tomatensalade.  Misschien zometeen nog even een ijsje halen bij de ijssalon. 

Wij aten een kruidige couscoussalade met verschillende soorten rauwkost erdoor, pijnboompitjes en Marokkaans gekruide nep-kipstuckjes. Ging er goed in. 

Ik had een héél drukke dag, ging een traplift ophalen (en deels demonteren) in België, daarna langs lief in het ziekenhuis (hij knapt wel redelijk op nu de chemo’s klaar zijn, ze zijn nog wel vanalles aan het uitsluiten maar waarschijnlijk lag het toch aan de behandeling, hij mag voor het weekend ook naar huis (yay) ) toen even bij vrienden op het dorp eten, tortilla’s uit de oven met zalm, paprika en nog het eea en crème fraiche, was lekker) en toen ik thuis kwam en nog even een schroefmachine ging pakken om de traplift tijdelijk vast te zetten bleek er 5 cm water in de schuur te staan Daar een uur mee bezig geweest én nog even de traplift vastgezet en nu ben ik stuk. En moet ik eigenlijk slapen maar ik ben te wakker..

Hopelijk heb je toch nog kunnen slapen Moos.

Wij eten spinazie -kikkererwten curry met paneer en eenbloemkoolrijst.

Fijn dat je vriend naar huis mag, Moos en logisch dat je niet meteen in slaap valt na zo’n dag. Dat waterballet is een tegenvaller en soms kan die er gewoon niet meer bij. Zorg goed voor jezelf 

ToetieToover schreef op 18-08-2022 om 08:25:

Fijn dat je vriend naar huis mag, Moos en logisch dat je niet meteen in slaap valt na zo’n dag. Dat waterballet is een tegenvaller en soms kan die er gewoon niet meer bij. Zorg goed voor jezelf

Helemaal mee eens! Hopelijk heb je toch nog goed kunnen slapen, Moosey 

Ik heb intussen ergens courgettespaghetti weten te ritselen, dus die gaan we vanavond (eindelijk) eten. 

Fijn dat je vriend het weekend naar huis mag Moosey. Geeft jou hopelijk ook wat rust. 

Wij eten vanavond pastasalade met paprika,  tomaat, komkommer,  gerookte kip, mozzarella en pb pitten en pestodressing.  Realiseer ne nu dat ik spekjes vergeten ben. Even kijken of ik die nog ga halen straks

ToetieToover schreef op 17-08-2022 om 14:30:

Ja! Een toetje! Dat heb ik zojuist succesvol uit de oven gehaald. Het is chocoladepudding, van stijfgeklopte eiwitten, nog twee extra eieren door een blikje gecondenseerde melk en veel cacaopoeder, eerst natgemaakt met wat melk. Dit receptloze, gewaagde experiment staat nu in de koelkast af te koelen. Te serveren met slagroom vanavond laat.

En? Klinkt zo lekker. 

Ik heb noodles met gamba’s, boontjes en oesterzwammen staan.. óf macaroni. Ik kan niet kiezen

Verse pizza

Wobbelkont schreef op 18-08-2022 om 12:56:

Ik heb noodles met gamba’s, boontjes en oesterzwammen staan.. óf macaroni. Ik kan niet kiezen

Noodles. 

Moosey, een knuffel voor jou!  

Hier vanavond hetzelfde als gisteren, maar dan met een bietenburger erbij. (ook weer uit de vriezer, dus ooit zelf gemaakt)

Hier werd het vanavond Indiase curry met tomaat, kikkererwten, nep-kip en bloemkool. Rijst erbij.

Dorestad schreef op 18-08-2022 om 12:02:

[..]

En? Klinkt zo lekker.

Het was superlekker, de structuur was minder luchtig dan een mousse maar niet zo vast als een cake. Vandaag deel 2 als toetje, na:

Lamskotelet met knoflook-rozemarijn marinade (blijft lekker) en salade van: bietenblad, geitenkaasbolletjes, frambozen, frambozenazijn ook in de dressing en wat zonnebloem- en pompoenpitten gepoft.

En 

zoete aardappel-ui-paprikasoep met crunchy geroosterde witte bonen, walnoten en crème fraîche.

Wij gaan een weekendje weg, het is het laatste weekend van de zomervakantie voor de frutjes. We gaan vanavond langs de McD, daar zullen ze wel blij van worden. Maar vandaag eerst een dagje dierentuin. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.