Eten
Teigera
09-04-2026 om 08:24
Wij eten vanavond kip teriyaki, met sperziebonen en rijst.
Door de hooikoorts (vermoed ik, anders door andere domme pech) heb ik een flink ontstoken oog. Krijg rechts maar met moeite open, dat wordt hoofdpijn vanmiddag... Gelukkig heb ik een thuiswerkdag, dus ik kan me een beetje verschuilen.
irmaladouce
09-04-2026 om 11:11
Sterkte met je oog, Teigera !
Er ligt nog kipfilet die op moet. Die ga ik (een beetje griekserig ?) marineren en dan grillen. Daar komt een salade van (alweer) avocado, tomaat en rode ui bij.
anijsblokje
09-04-2026 om 13:40
Ter ere van de onthulling van de nieuwe Schijf van Vijf vandaag maak ik denk ik een bolognesesaus met (donkergroene) linzen ipv gehakt en daar eten we dan volkoren fussili bij. Als het helemaal volgens de regels is strooien we er geen kaas over...ik weet nog niet of dat lukt!
ToetieToover
09-04-2026 om 15:48
Succes Anijs met de nieuwe schijf! Meer peulvruchten is geloof ik het enige dat mij gaat lukken. Maar rood vlees zal blijven steken op 300 gram.
@Teig als het hooikoorts is, zouden druppels het beste helpen. Mijn advies is toch je huisarts te bellen. Niet wrijven. Vooral niet wrijven.
De aardbeien 🍓 waren ‘Lambada’ een heel klein reteduur bakje van de groentejuwelier maar wel echt smakelijk. Meer manliefs smaak dan de mijne, ik eet aardbei graag hartig.
Vandaag heb ik weinig kookzin omdat mijn smaak/reuk wordt verminderd door de hooikoortsmedicatie. Die moest omhoog, veel pollen in de lucht.
Manlief kookt iets.
afrodite05
09-04-2026 om 16:41
Oei Teigera, dat klinkt naar... Wij vermoeden bij oudste zoon ook hooikoorts. Man heeft het ook en ik in een light variant, dus dikke kans dat de jongens er ook last van krijgen. Oudste heeft van die nasty snotogen, heel sneu. Constant tranen ook. Binnenkort de huisarts maar eens naar vragen.
Ik heb net gnocchi staan bakken en alvast kipgehakt geruld met Provençaalse roerbakgroente. Als man en oudste thuis zijn, hoef ik het alleen nog maar door te warmen en door elkaar te mikken.
Dewi-Sri2
09-04-2026 om 17:11
Barre en bizarre tijden altijd in Nederland. Ik kan zelf nauwelijks koken, want er is hier een inductieplaat waaruit een mens met een redelijke ervaring en het nodige inzicht in logica met geen mogelijkheid uitkomt. Ik heb tot nu toe drie keer iets warm gekregen, alle drie keren 'per ongeluk'.
Na een vermoeiende dag vanavond dus nog maar een keer Chinees halen aan de overkant (ben ik weer voor 2 dagen klaar), zaterdag uit eten met familie en zondag uit eten met z'n tweeën, bij ons favorieten Indische restaurant. Maandag zie ik wel weer verder. Gelukkig kan ik wel overweg met de magnetron, maar na zoveel 'piep'-maaltijden zal ik blij zijn als ik weer thuis ben.
Trouwens heel veel sterkte Dolf, wat ga jij door een zware tijd. Geen wonder dat je lijf begint te protesteren, je wordt altijd gepakt op je zwakste plekken in moeilijke omstandigheden. 
Koreveen
09-04-2026 om 18:13
anijsblokje schreef op 07-04-2026 om 20:11:
[..]
Ik gokte op lamsrack of eventueel kotelet. Maar dat klopte dus niet.
Hier toverden we vanavond ovenschotel met oa zoete aardappel, pinda en tomaat uit de vriezer.
Goede poging
Koreveen
09-04-2026 om 18:16
Succes met de lappenmand, Teig en Dolf. Veel beterschap
Ik maak nu broccoli en bloemkool uit de oven met wat kruiden en geitenkaas erover. Erbij zalmfilet