Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

anijsblokje schreef op 06-04-2026 om 12:31:

Vooral die witte asperges met lampenkap lijken me verrukkelijk @Koreveen! Ik denk dat ik weet wat er moest staan en dan ben ik wel jaloers . Hoera voor zesgangenmenu's en nog gefeliciteerd met je geliefde. 

Hahaha, stomme autocorrect. Moest lamsnek zijn. Had je dat ook geraden, Anijs?

Gisteren aten we wraps met kip, kidneybonen, paprika en guacamole.

Net broccoli en bloemkool uit de oven met een Oosterse kruidenmix, die ik ooit had gekregen. Was lekker. Had er nog wat feta overheen gekruimeld. En we hadden er een Pluimfeestburger bij

Koreveen schreef op 07-04-2026 om 19:23:

[..]

Hahaha, stomme autocorrect. Moest lamsnek zijn. Had je dat ook geraden, Anijs?

Ik gokte op lamsrack of eventueel kotelet. Maar dat klopte dus niet. 

Hier toverden we vanavond ovenschotel met oa zoete aardappel, pinda en tomaat uit de vriezer. 

We eten vanavond wraps, Met Paprika, kipfilet, Mais ,kidneybonen ,cheddar en creme fraiche. Heb geen Idee of iedereen thuis is.. maar de restjes zijn om morgen mee te nemen.

Gisteren hadden we geen boodschappen in huis en ik had een borrel van werk. Man was heel creatief en maakte spaghetti met vanalles uit blik: tonijn, tomaat, ui en kappertjes. Is niet mijn lievelingseten maar wel fijn dat er weer een voedzame maaltijd op tafel stond toen ik thuis kwam.

Vanavond maak ik asperges op traditionele wijze. Voor de kinderen spinazie a la creme ipv asperges.

yette

yette

08-04-2026 om 10:03 Topicstarter

De Vader maakt vandaag pizza. 

Maandag aten we quinoa-pilav met kip, ui, paprika, courgette en mexicaanserige kruiderij en een yoghurt-knof-tuinkruidensaus. Gisteren aten we een ovenschotel met zoete aardappel, tomaat en feta. Vandaag wordt het "iets" met gerookte zalm, avocado, ei. Mss dat ik er rijst bij kook en er, met wat edamame, een poké bowl van maak. Met lenteuit en een aziatische dressing.

Ik ben aan het rennen en vliegen door het huis zolang babyzoon slaapt. Vanavond dus voor de verandering lekker makkelijk: slavinken met krieltjes en sperziebonen. 

Grote frut mag (moet) koken vanavond: ze maakt een hartige taart, ze is immers de quiche-queen (giechel giechel) met ham en erwtjes. Beetje geholpen met iets te verzinnen, ze vindt hartige taart zo lekker dat ze liefst elke week die met bloemkool, broccoli, brie en cashewnoten maakt. Daar worden wij niet zo blij van, dus vandaar deze variatie. Sowieso is het doel dat ze leert koken, dus het is wel handig als ze méer kan maken dan 1 recept 

Herkenbaar Teig, hier was 1 ovenschotel favoriet. Uit een 5 -ingrediënten kookboek. Later maakten ze ook graag een pakket want daar stond de instructie op. Weinig keuze want ik moet glutenvrij eten, maar het gaf al wat meer variatie. En ze hebben daarmee prima leren koken 

Afro, als de kinderen slapen is het jouw rustmoment hoor! Is die instructie niet meegekomen bij de geboorte?  

Wij eten brood, want manlief haalde dat bij de glutenvrije bakker. De voedingswaarde is helaas niet best, niks volkoren aan. Maar voor 1 x per week prima. Wel lekker: witbrood met roomboter en aardbeien 🍓. Heerlijk knapperige maanzaadkorstjes, die at ik met nog meer roomboter. Jus d’orange en koffie met gecondenseerde melk en zachtgekookte eitjes. Wij deden een soort extra paasontbijt 

Het diner komt voor mijn rekening en dat wordt iets makkelijks, want ik zit middenin een creatieve uitbarsting. Gele linzenspaghetti met ui, prei, ansjovis, olijfolie en knoflook. Bliktonijnsaus en fricandeau op een bedje van rucola. Klinkt goed hè, dat bedje. Beter dan “een handje”.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.