Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh Afro  wat fijn dat het bijna zover is! 

Succes bij de controle, Afro! Hopelijk is alles nog steeds oké...en kan je door met aftellen. De laatste loodjes! 
@Ted: Nog even geduld voor de zon...! Het wordt beter! 

Vanavond hier volkoren penne op het menu, met oa broccoli en gedroogde tomaat.

irmaladouce schreef op 19-02-2026 om 13:59:

Vandaag een éénpansgerecht : mix van boulgour-linzen-rijst, met paprika, courgette, rode ui, beetje kip, feta en kruiderij als komijn, koriander, gerookte paprikapoeder…

Dit is naar vandaag doorgeschoven. Had gisteren een drukke dag en geen puf meer om wat dan ook te koken...

Hoop alles goed, Afro? Volgende week zijn jullie met z'n vieren !

Ik wil ook zon, Ted - hoewel we vergeleken met jouw regio in het algemeen niet mogen klagen...

ik maak voor mezelf een pokebowl of iets dat er bij in de buurt komt. Vriend gaat eten met collega’s.

Ik had van iemand hier recept voor Keema gekregen maar ik ben moe dus heb een zakje in de Indiase winkel gekocht en dat staat nu te pruttelen.
We eten er paratha bij.

Wij eten vanavond kerriesoep met prei en appel, die ga ik zo maken. Vervolgens restje van de bloemkoolovenschotel van woensdag, die schuif ik nog even in de oven met een laagje geraspte kaas erop. Toe voor jongste hopjesvla - oudste logeert elders vandaag.

Aftellen, Afro!

In een poging ‘simpeler’ te koken, wordt het vandaag pompoenblokjes van de bakplaat, hartige yoghurt met zadenmix en glutenvrije naan. 

En eerder vandaag was het spicy linzenstoof, deze keer oranje linzen met oranje (zoete) aardappels, met Penang currypasta, pot kipbouillon en blik kokosmelk. Dat heb ik in grote hoeveelheden gemaakt. Vandaag erbij: gepocheerde eieren en een eetrijpe avocado. Nou ja, een halve dan, want van de twee was er een ‘eetrot’ en ik deelde met vriendlief. 

Wij gaan bbq-en. Krijgen eters en logees.
Vanwege de stress en drukte die er speelt om ouder  heb ik wel kant en klaar sauzen en kruidenboter en salades. Mijn hoofd zit nl vol.

Hoop dat een gezellige avond je wat afleiding biedt Dolfje!
Wij eten vanavond pasteitjes kipragout en erwtensoep. Lekker makkelijk (erwtensoep had ik nog in de vriezer liggen).

Teigera schreef op 21-02-2026 om 08:45:

Hoop dat een gezellige avond je wat afleiding biedt Dolfje!
Wij eten vanavond pasteitjes kipragout en erwtensoep. Lekker makkelijk (erwtensoep had ik nog in de vriezer liggen).

Ha, erwtensoep hadden wij ook nog in de vriezer. Die heb ik opgeduikeld. Vriendlief fietst straks naar de glutenvrije bakker. Brood met soep  en brood met haring, die vond ik namelijk ook nog in de vriezer. En brood met chocoladevlokken! Dat heb ik al jaren niet gegeten, want daar hoort vers witbrood onder vind ik en dat gaat vandaag hopelijk niet al meteen om 10 uur uitverkocht zijn.

En ook van mij de wens aan Dolfje op een beetje afleiding. 

Hier is oudste jarig; maak op wens Polenta met ossobucco. Salade erbij. Hij heeft 21 mensen uitgenodigd; dus ga vanmiddag met hem de woonkamer ombouwen….

Gefeliciteerd Ted!

Dank je Toetie..!

Gefeliciteerd Ted! En Dolfje: groot gelijk dat je het jezelf wat makkelijker maakt met k&k. Ik hoop dat het bezoek wat gezellige afleiding geeft. 

Wij gaan vanmiddag als we naar de bieb gaan, ook langs de toko om een Indisch menu op te halen. In feite is dat natuurlijk ook k&k, maar toch voelt dat anders. En Smulkruimel heeft mij jaloers gemaakt net die rendang, dus die halen we er ook bij. 

Dolfje, fijne avond straks met je bezoek! Een welkome afleiding, hoop ik. Ben wel benieuwd hoe je die bbq organiseert? Heb je een ruim balkon of terras?

Gefeliciteerd, Ted. Fijn dat hij/zij zoveel vrienden heeft, vooral voor moeders 
.  Hopelijk krijg je hulp ?

Wij eten vanavond pulled pork uit de snelkookpan. Op volkorenbroodjes. Met coleslaw, groene sla, sperziebonen. Het ruikt al lekker...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.