Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

29-08-2025 om 17:51 Topicstarter

Ik heb vanmiddag een roerbaksel met kipfilet en rijst gegeten. Even een bodem leggen voor de apéro zometeen bij de buren  Mijn Nederlandse vriendin komt ook. Zij huurt een logeerverblijf van ze. Vooral gezellig, maar ik merkte dat ik tijdens leuke gesprekken in het Frans, toch enigszins kribbig word van het steeds moeten tolken  
Nou ja, proost alvast! 

En morgen komt De Vader 

Ik heb een schaaltje fruit genomen.

Keuken is klaar, alleen nog de afzuigkap en de verwarming moet nog. Maar ik kan nu tenminste weer koken, ben bekaf. Alles staat ook weer op zijn plek.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2025 om 18:15

Friezinnetje schreef op 29-08-2025 om 09:35:

Paella met kip.

En straks lunchen met mijn zusje en mijn vader. We fietsen er naar toe ong 20 km. Is nog een verlaat vaderdaglunch.

Al te veel koolhydraten gehad, dus een bakje kwark met blauwe bessen gehad. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2025 om 18:15

Fijn Nanimo, veel plezier met je nieuwe keuken

Gisteravond gele curry met spinazie, tomaat en paprika gemaakt, met daarbij een gebakken ei en cashewnoten. En zilvervliesrijst. 
Zometeen frut I ophalen van haar kamp, dan zijn we weer compleet thuis. Vanavond eten we tagliatelle met garnalen en spinazie.

Wij gaan uit eten in een ayce restaurant, geen buffet of wokken maar van die kleinere gerechtjes die je per ronde besteld. Ik ben er al vaker geweest dus ik weet zo ongeveer al wat ik wil want zag online geen veranderingem op de kaart.
De rest is er nog nooit geweest.
Maar eerst werken straks, zo geen zin in want heb weer heel slecht geslapen.

Broodje kroket

Naminokurashi schreef op 30-08-2025 om 16:18:

Broodje kroket

Oeh dat klinkt ook goed! 

Ik heb dus pasta gemaakt met gehakt, courgette, paprika en tomaat. Ok, en ui. Knoflook moet ik al een paar maanden niet aan denken (ja, dan is er echt wat mis), maar ik wil momenteel sowieso niet veel kruiden. Allemaal laffe gerechten dus  Maar het staat allemaal klaar voor als "de mannen" straks terug zijn van de kermis. Zwaar overprikkeld, waarschijnlijk. 

yette schreef op 29-08-2025 om 17:51:

Vooral gezellig, maar ik merkte dat ik tijdens leuke gesprekken in het Frans, toch enigszins kribbig word van het steeds moeten tolken
Nou ja, proost alvast!

En morgen komt De Vader :cheer2

Oh, wat herken ik dat. Echtgenoot spreekt nauwelijks Frans, vriendin nauwelijks Engels, ik kan me redden in het Frans en ben vertaler Engels, maar na drie uur tolken in het NL, FR en EN kan je me zo ongeveer opvegen.

Maar we komen er wel uit, en soms improviseer ik wel wat (= raden wat er ongeveer gezegd is ).

Vanmiddag pizza gegeten bij E.Leclerc, dus ik ga het me zo makkelijk maken. Leve de uitvinding van de eieren.

Veel plezier met De Vader, Yette!

Wij waren dus na een heel erg drukke vermoeiende dag op het werk uit eten.
We hebben best veel rondes besteld. Kijken of ik het nog weet wat ik had :
Mosterdsoep 
Carpaccio rolletjes
Aziatisch stoofvlees 
Runderlapjes opgerold met groente erin 
Sushi met kip
Gyoza 
En 2 toetjes, klein stukje tiramisu en klein bakje chocolademousse. Geloof dat het dit was. Niet dat ik alles helemaal alleen op had want man pikte van verschillende dingen van mijn bord " om te proeven" 

Voor vandaag heb ik nog een kom van de broccoli soep van vrijdag en man vraagt al weken om pannenkoeken dus waarschijnlijk dat. Met spek en kaas.

ik heb nasi voor vandaag op het menu staan, maar weet niet of ik er trek in heb. Sinds gisteren niet fit dus ging vroeg naar bed, heb wel goed geslapen maar voel me mwah. 

Hopelijk knap je wat op gedurende de dag BroodjeBrie!
Wij eten vanavond 'hapjes'. Bladerdeeghapje met feta en spinazie, stokbrood met kaasjes, flatbread met dips, Samosa's, rauwkost. Gezellig kletsen en ondertussen snaaien. Morgen begint de school weer hier, allerlaatste dag van de vakantie.

Oh dat vertalen: dat herken ik wel!
Vanavond Word het iets kleins van de BBQ; we gaan straks bij een osteria eten

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2025 om 10:50

Foccacia met pesto/gehakt en wat kaas erover

Een restje pastasalade, opgeleukt met ansjovis en spinazie, waarschijnlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.