Eten
Koreveen
05-08-2025 om 10:24
Zondag hadden we eters en lief viel zondagochtend vroeg om 6 uur uit zijn bed om de pulled pork al in de BBQ te doen want die moest lang garen. Ik schrok me rot. Meestal ben ik de vroege vogel.... En is hij niet uit zijn bed te trimmen.
Het was het waard, echt goddelijk met zachte broodjes en coleslaw.
En gisteren aten we er nog van en we hebben nog een bak in de vriezert gezet.
Vanavond maak ik pad thai.
Naminokurashi
05-08-2025 om 12:30
Kipsate met kimchi(potje moet leeg, is maar 3 dagen na openen houdbaar)
Naminokurashi
05-08-2025 om 16:54
Naminokurashi schreef op 05-08-2025 om 12:30:
Kipsate met kimchi(potje moet leeg, is maar 3 dagen na openen houdbaar)
Ik doe er wat edamame boontjes bij
Moosey
05-08-2025 om 17:18
maak je niet druk om die kimchi hoor, dat is zo zuur, gebeurt niks mee qua bederven. Je zou het ook zelf kunnen maken als je een keer puf hebt, het is echt heel makkelijk. Moet alleen een tijdje staan.
yette
06-08-2025 om 07:25
Gisteren maakte ik bami met saté en eergisteren hebben we pizza besteld omdat middelste zoon zijn rijbewijs heeft gehaald. Voor vandaag is er nog bami voor wie thuis eet. Ik ga met dezelfde zoon de Ikea in zijn nieuwe woonplaats overvallen en daar kasten in elkaar zetten. Geen idee of we op tijd terug zijn voor het avondeten.
Ondertussen staat de woonkamer hier vol dozen. Vrijdag breken we het bed etc. af, zaterdag verhuizen.
Nog ff aanpoten dus voor ik maandag naar Frankrijk rijd. Ik vertrek 's middags naar mijn schoonmoeder in Zuid-Limburg waar ik blijf slapen. Dan ben ik 's ochtends lekker vroeg de grens over. De rest doe ik in 2 dagen van +/- 6 uur. De Vader vliegt me de 30ste achterna.
(edited, er was een zin niet af - ik wil te snel
)
Poison
06-08-2025 om 08:12
@Yette, succes met kasten bouwen!
Vandaag eten we spaghetti met bolognesesaus die gister de hele dag heeft staan pruttelen. Simpele groene salade ernaast.
anijsblokje
06-08-2025 om 08:13
Zeker nog even aanpoten, yette, veel succes! Ook met zoon achterlaten in zijn nieuwe onderkomen, zaterdag! Kan je zondag nog even ademhalen of staat alles dan in het teken van Vertrekken?
Hier vanavond eten uit de vriezer. Boekweit/zuurkool/paprika/ui/komijnekaas-oveschotel.
yette
06-08-2025 om 08:56
Voor mezelf inpakken, is zo gedaan. Ik heb genoeg aan een koffertje kleding en eten voor onderweg. De rest is in Frankrijk. Kwestie van de ramen van mijn caravannetje openzetten, gas aansluiten en het sprei van mijn schoon opgemaakte bed halen.
Ik denk dat De Vader meer werk heeft. Hij wil die vouwwagen weer graag in Frankrijk hebben, maar heeft in juni om onduidelijke redenen besloten hem mee naar huis te nemen. Gewoonlijk laten we hem daar achter tot de zomervakantie. Tussendoor doen we er toch niks mee. Dus dat deel van het inpakken en de bandenspanning etc. gaat De Vader regelen. Ik zal ondertussen heel lief mijn best doen om niets te laten merken van mijn verbazing & ongenoegen over het voor niks 2.500 km op en neer slepen van die kar 
Ted68
06-08-2025 om 11:23
O, Yette….Ik kan me vorstellen dat je erg verbaast bent; mijn man zou ook zo iets kunnen doen…..En succes met verhuizen van zoon.
We eten restjes; ik een forel Filet met roggenbrood, man de restjes Quiche van gisteravond, en Zoon maakt een Spiegelei.
Dolfje
06-08-2025 om 13:14
Wij eten een curry ( uit een zak) met kip en boontjes en rijst van de Zuid-Afrikaanse winkel hier. Cape Malay staat erop. Geen idee waar het naar smaakt. We zullen het vanavond wel merken.
ToetieToover
06-08-2025 om 17:07
Beetje rare dag vandaag qua eten, weinig trek door een zere keel. Yoghurt ging nog wel goed. Ik maak straks Chinese tomatensoep met zelf af te bakken kaasstengels. Dat is waarschijnlijk niet voldoende, dat zien we daarna wel weer.
yette
07-08-2025 om 06:24
Aardappelkroketjes, zelfgemaakte linzenburgers, sperziebonen, ongezonde tomatensalade (met een dressing met oa mayo en suiker).
Poison
07-08-2025 om 07:20
Klinkt lekker Yette. En beterschap Toetie.
Vandaag eten we macaroni met simpele tomatensalade: tomaat, ui en vinaigrette.
ToetieToover
07-08-2025 om 18:03
Thanks Poison. Vandaag aten we wel heel makkelijk, namelijk een k&k maaltijdsalade en verder maakte ik gele linzen/aardappelstoof (met kipbouillon en massala) met een paar zachtgekookte eitjes en een avocadoprakje. Lekker zacht allemaal
Aardbeien als toetje, die ik grotendeels aan vriendlief heb overgelaten omdat ze jeukten in mijn mond; kan een allergie zijn (zucht) kan ook komen door die keelpijn.