Eten
Dolfje
17-07-2025 om 06:45
Ik heb vandaag een lange drukke lichamelijk vermoeiende dag op het werk dus vanavond een traybake met tomaten, aardappelpartjes en worstjes.
Teigera
17-07-2025 om 08:55
Bíjna vakantie! We eten vanavond ovenfriet, vega nuggets, bitterballen en rauwkostsalade.
yette
17-07-2025 om 09:00
Sobanoodles met mango, gefrituurde aubergine, een shitload verse kruiden en sesam-dressing. Ideetje van Ottolenghi.
anijsblokje
17-07-2025 om 13:35
Een zeldzaamheid: ik heb zin in AVG. Dus het wordt aardappel in de schil (misschien wel roasted potatoes), zalm, broccoli.
Naminokurashi
17-07-2025 om 13:51
Er lag nog een verdwaalde stukje zalm in de vriezer. Dat eet ik met wat plakjes komkommer en tomaatjes
MijnNaamIsHaas73
17-07-2025 om 20:46
Hier ook bijna vakantie! Morgenochtend nog werken en school en dan inpakken.
Vanavond aten we simpele pasta met spinazie, spekjes, champignons, kipfilet en kruidenroomkaas
Moosey
18-07-2025 om 08:32
Ik heb bijna mini-vakantie
Nog drie dagen werken… De afgelopen weken waren nogal druk met als kers op de taart deze week, met achter elkaar 80 man Oogstdiner (dan mag ik alles uit de kast trekken, 3gangenmenu met alleen maar dingen van de tuin koken) een lunch voor 120 man en ons eigen zomerfeestje voor 100 man (die laatste 2 op dezelfde dag) én doorlopende drukte op het terras. Maar we gaan het overleven en maandag gooi ik tent en sup in de auto en ga ik lekker drie nachtjes kamperen in waterrijk gebied.
Eten is dus niet erg vermeldenswaard, dat gaat nogal tussen de bedrijven door. Al had ik woensdag nogal spectaculaire dingen als gefermenteerde onrijpe pruimen (precies stevige olijven) een wortelcreme van wortels uit eigen tuin die zó lekker waren dat er bijna niks meer bij hoefde, een knaller van een tomatenbouillon, en een dessert met gegrilde pruimen en een stukje honingraat van de eigen bijen
Heel leuk en lekker allemaal.
Teigera
18-07-2025 om 09:13
Moosey wat klinkt dat lekker. Het is jammer dat je tuin zo ver weg zit van m'n huis, anders zou ik graag eens komen lunchen.
Vanmiddag begint de zomervakantie dan echt. Voor de frutjes dan, ik werk volgende week nog 3 daagjes. We gaan vanmiddag met oma de stad in, beetje shoppen, gezellig kletsen en we eten in een pannenkoekenrestaurant. Lief blijft thuis, die houdt absoluut niet van shoppen (gelukkig wel van gezelligheid) en gaat van een pizza genieten.
anijsblokje
18-07-2025 om 10:24
@Moosey: Dat diner klinkt verrukkelijk en bijzonder! Kan me ook voorstellen dat je op dat soort dagen geen tijd hebt voor een berichtje, maar volgens mij heet het topic niet "Wat voor vermeldingswaardig eten heb je gegeten"
.
Hier niet echt vermeldingswaardige gevulde courgette met champignons, tomaat en kaas. Volkoren pasta erbij.
yette
18-07-2025 om 11:43
Ik vond zojuist in de datumvoordeelbak spinazie, zachte geitenkaas en wijncervelaat. Dat wordt een hartige taart voor bij de tomatensoep.
Ted68
18-07-2025 om 13:13
Bezoek vanavond: voor komkommersoep met garnalen.
Hoofd lammspiesjes en kippepootjes van de gril, griekse salade en foccacia
Toet: chocolade taartje met ijs.