Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

irmaladouce schreef op 05-06-2025 om 19:40:

Ik had een nooit eerder beleefde enorm vreselijke conflictuele kl#tedag op werk. We eten K&K Koreaanse gyoza. Met wat groenvoer.

Dank voor jullie steun !

Voor mij is het nog niet opgelost, maar ik probeer er "zen" mee om te gaan.

Kort gezegd, ik vermoed dat de persoon met wie ik een conflict heb een megalomane narcist is of een narcistische megalomaan... Heel lastig...

We aten gemarineerde kipkluifjes en zoete aardappelfriet uit de oven. Met sla.

Fijn dat je er weer bent, Kooreveen!

Wij aten gisteravond in onze bungalow, gazpacho en had gekruide kipfilet gebakken en een salade erbij. Beetje balans

Oei irmaladouce, dat klinkt inderdaad alsof je de rust en de 'oplossing' bij jezelf moet zoeken... niet bij de ander. 
Wij eten vanavond Indiase curry met veel groenten, "wokstukjes" en naanbrood.

Hè nee, Irma...daar ben je voorlopig dan mooi nog niet klaar mee.  

Ik at de afgelopen dagen wat veel aardappels: de pasta bij de verjaardag kwam in de vorm van gnocchi met saus en gisteren at ik gebakken aardappelen. Voorlopig heb ik dus weer even genoeg piepers op.
Vanavond maar weer de oude vertrouwde in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu, met sperziebonen en (volkoren) pandanrijst.

Bah Irma, ik ken die situatie. Probeer vooral Zen te blijven.

Had vorige week Sauce Hollandaise voor bij de asperges gekocht. Maar had die saus te goed opgeruimt…Vond me gisteren weer…Dus eten we witte asperges met saus, zalm en zoete aardappel friet 

Hier wederom tagliatelle op het menu, dit keer met een "saus" van gehakt, champignons, ui en verse spinazie. Benieuwd of zoon de gewokte spinazieblaadjes blieft. Ziet er natuurlijk al helemaal raar en verdacht uit, die flubbertjes. 

Stukje vis en courgette, die is deze week in de aanbieding bij de Aldi voor 0.39 cent. De courgette 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-06-2025 om 16:45

ik heb nog wat kipreepjes liggen, die ik ga bakken met ui en wat prei of zo. En dat gooi ik in een taco. 

Gisteren heb ik de rest van de spinazie van eergisteren gewokt en daarbij een lekkerbekje. Lekkerbekje in de oven opgewarmd en jammer genoeg smaakte die vis eigenlijk nergens naar. Volgens de verpakking was het heekfilé. Niet vies maar er zat dus ook weinig of geen smaak aan. Jammer. 

Vanavond bak ik 50gr spekblokjes uit in de wok en daarna bak ik daar de kipgehakt rul in. Als de kipgehakt bijna klaar is doe ik daar fijn gesneden spitskool bij met een scheutje oestersaus en wok ik dat nog even 2/3 minuutjes mee. 
Simpel en geen koolhydraten. 

yette

yette

11-06-2025 om 19:01 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 10-06-2025 om 18:35:

Fijn dat je er weer bent, KV
Vanavond pasta met de rest van de saus van gisteren. In elk geval voor echtgenoot, als het niet genoeg is voor 2, wijk ik lekker uit naar mijn dunne crackertjes. Helemaal prima. Toch al niet zo'n eetlust, ik ben een beetje geveld door de franse bureaucratie. Frankrijk is heerlijk voor de vakantie, maar zodra er papierwerk aan te pas komt... brrrrrr. En toch blijft het heerlijk om hier te wonen.

Absurd hè? Sommige dingen zijn onbegrijpelijk. Ik heb hier een paar jaar geleden gedonder gehad omdat de gemeente waarnaartoe ik was verhuisd (zelfde landeigenaar, maar aan de andere kant van de rivier) een hele missie maakte van een vraag van een of ander perfectuur die zich afvroeg of en hoe mijn olijfgaard werd gebruikt. Aan de andere kant van de rivier, gaf de gemeente zelf antwoord: oh, die kampeert daar, dat mag van de boer. Aan deze kant van de rivier kreeg ik al vrij vlot een dwangbevel (ondersteunt door foto's vanaf de grond èn satelietfoto's!!!) en moest ik binnen een paar weken allerlei bewijzen en formulieren regelen om te vertellen dat het mijn spullen waren, dat ik toestemming heb, dat ik er niet woon ... was wel ff schrikken  maar als je er niet woont, kan je er eigenlijk ook wel om lachen. 

Sterkte!

Hier gaat de bbq aan. Runderspiezen, worstjes, salade, stokbrood, etc. Morgen apéro met een aantal buren en vrijdag gaan we weer naar huis. Voor een week of wat. 

Maar nu eerst opdrogen na een duik in het meer 

Heb nog tot ca. 19 uur  een vergadering, dus het word een broodje.

Wij aten gisteravond in onze bungalow gebakken eieren met spek op brood en tomaten erbij.
Vandaag gaan we tapas eten want ik ben jarig en ik wil dat 

Gefeliciteerd Dolf!

Ik at gister tussen werk en suppen in 2 broodjes met kaas en kimchi. Daarna gingen we een volle maan-tocht doen, was echt heel leuk. Sowieso met een groep suppen bij zonsondergang/in het donker, maar toen ook nog die spectaculaire maan. Echt leuk. 

gefeliciteerd Dolfje! Een fijne dag gewenst en eet smakelijk vanavond!

Klinkt super gaaf Moos! 

Wij aten gisteren nachos. 

Vanavond een simpele pasta pesto ket kip, courgette en champignons 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.