Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

BBQ: kip, kalfsbraadworst en rundvlees,tomaten mozzarella salde, en vers gebakken foccacia, als toetje banaan,met chocolade en grandmanier van de gril

Ik heb vanmorgen een stukje varkensfilet uit de vriezer gehaald en nu zit ik te verzinnen wat ik ermee ga doen. De broccoli moet ook op, maar ik heb geen zin in een avg-tje. Misschien een lekkere pittige oosterse marinade en dan iets met noedels. Hmmm, ik ga gelijk iets proberen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-06-2022 om 18:13

gisteren een heerlijk buffet, met salade, stokbrood, kruidenboter, vis, aardappelsalade, rijst, patat, gekrulde frietjes, gehaktballetjes in saus, satésaus met kip, stoofpotje, 
Heerlijk gegeten!
vanmiddag met alle vrijwilligers plaatpizza in 3 verschillende smaken. Heb nog een paar stukjes meegenomen, die eet ik morgen. Vanavond watermeloen met feta, en mss nog een cracker of zo. Ben moe, heb net 1,5 uur op de bank geslapen

Gisteren op het feest lekkere hapjes, een soort van foodtruck idee. Ik at Saté, risotto, poke bowl, loaded fries, stuk pizza etc. Was allemaal niet spectaculair meer wel lekker.
Vandaag pokebowl met zalm en tonijn gegeten

Vandaag onverwacht naar mijn ouders geweest om te helpen nadat er voor de tweede keer in een week tijd een ambulance was gebeld. Voor de zekerheid mijn tandenborstel meegenomen. Gelukkig was alles weer stabiel en na als praatpaal voor mijn moeder gefunctioneerd te hebben en mijn vader met de dagelijkse bezigheden geholpen te hebben, ging ik eind van de middag weer naar huis. Alles wat in huis was, was niet geschikt om snel klaar te kunnen maken, dus eerst een pitstop bij de appie. Keihard door jullie eerdere berichten geïnfluenced, dus het werd kip met spitskool, pindakaas en zilvervliesrijst. 

Ja, idd, Yette, dat klinkt goed. 

Thnx KV. Nee, uiteindelijk waren we laat in Milaan en zijn we naar een trattoria in de buurt gelopen. Maar ik ga zeker nog een keer die kant op, dus ik houd 'm op mijn lijst. 

Ik maakte pasta met groene asperges, gefrituurde kappertjes, ansjovis, citroen en broodkruim. Was wel okay.

Oh, bericht stond lang open. Meteen tig berichten gemist. 

Klinkt goed Haas, goed dat het meeviel. 

Schrikken Aphrodite. Goed dat je kon helpen. En fijn dat je vader weer naar huis mocht. 

GeorgieBrown schreef op 26-06-2022 om 22:48:

Ik maakte pasta met groene asperges, gefrituurde kappertjes, ansjovis, citroen en broodkruim. Was wel okay.

Yeah, dat gaat 'm worden worden morgen! Denk ik. Nog even een sluiproute verzinnnen voor de ansjovis want echtgenoot haat dat, misschien serrano-ham

aarbeien

Vanavond uiteten voor de verjaardag van ons mam & mij  

Gefeliciteerd Wobbelkont!

Ik denk pasta met champignons en spekjes. Maar goed het is nog vroeg dus wie weet verzin ik iets anders 

Gefeliciteerd Wobbelkont, veel plezier vanavond.

Wij eten vanavond een Szechuan-gerecht van noedels met gehakt en roerbakgroenten. 

yette

yette

27-06-2022 om 09:05 Topicstarter

Dolfje schreef op 26-06-2022 om 17:34:

Beterschap Vrouw!

Salade van jou klinkt ook lekker Yette.

Het is een recept van Ottolenghi. Je bent er de eerste keer wel ff mee bezig, vanwege het in porties 'shallow fryen' van de aubergine (hebben wij daar een woord voor?). Maar oefening baart kunst 

Hier een link naar een goede vertaling (van een blogger die inches en cups snapt): 

http://carolinebrouwer.blogspot.com/2012/09/sobanoedels-met-aubergine-en-mango_23.html?m=1

Volgens Ottolenghi is dit genoeg voor 6 personen, maar da's veel te optimistisch. Als maaltijdsalade is dit voor 4 personen nèt goed. Of nèt niet. Maar de volgende dag is het minstens net zo lekker (als je de kruiden er pas op je bord bij doet) dus ik raad aan om gewoon extra veel te maken. 

yette

yette

27-06-2022 om 09:07 Topicstarter

Jee Afrodite, is er bekend waarom het steeds mis gaat en is er iets aan te doen? 

Gefeliciteerd Wobbel!

Volgens mij ligt jouw lat van lekker eten heel hoog GB, dan beschrijf je een heerlijk gerecht en erachteraan "was wel okay" haha.

Wij eten vanavond tagliatelle met spinazie, kip en pesto

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.