Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ben bezig met mijn menu voor a.s week....Vanavond eten we raclette...heb nog zoveel kaas die echt op moet.

Moos, klinkt echt geweldig dat menu!
Irma en Kaatje, fijn dat het wat beter gaat. Blijf goed naar je lijf luisteren 

Wij ging gisteravond eten bij een restaurant in onze wijk. Was lekker en gezellig.
Ik had vooraf heerlijke tonijn tartaar met een knapperig wonton vel, avocado crème, soja en mango.
Hoofd was heilbot met wortel en crumble en lekkere truffel friet
Toe had ik stoofpeer met vanille crème, stoofpeer ijs en bastognekruimels. 
Vanavond maak ik nasi met saté van kipdijfilet en zelfgemaakte pindasaus. Voor de broodnodige groentjes gooi ik er sperziebonen en taugé bij

Het is hier groot kabaal omdat we recht onder de kraanvogeltrek zitten. Ongelooflijk hoeveel herrie die vogels kunnen maken, maar het is prachtig en het luidt voor ons voorzichtig het voorjaar in. Het weer ook: we zitten al de hele dag op het balkon in een t-shirt en wegens gebrek aan wind is het daar 24 graden. Ik zit dus af en toe daverend mis met mijn beweringen dat het weer hier vrijwel hetzelfde is als in Nederland.
Maar on-topic: Ik heb een flinke restant witlofstamppot over van gisteren met een stukje rookworst (ja, die heb ik hier ontdekt en die is lekkerder dan die intens zoute van Unox). Daar maak ik voor mijzelf een gratinschoteltje van, denk ik. Echtgenoot maak ik blij met de rendang en iets van (verse!!! halleluja!) sperziebonen. Vandaag maar geen mascarponetoetje, je kan het ook overdrijven...

Koor, je hebt me om met de pindasaus. Die gaat over de sperziebonen. Heel goed plan.

Ik ben jaloers Dewi. Ik wil ook kraanvogeltrek. Heel soms hier in NL gehoord. Mooiste geluid ooit (ben een bird nerd 🐦️)

En blij dat ik je geinfluenced heb. Smakelijk!

Gisteravond heerlijk gegeten,  5 gangen en ik zit te denken welk gerecht eruit sprong.  Ik denk eigenlijk de amuse, gerookte rode biet, met geitenkaas en crumble van roggebrood. Ook de sukade met witte chocolade/koffie saus en pastinaak puree was erg lekker.  En de dorade net zuurkool, spek en kappertjes. 

Vanavond maakt man tomatenrisotto met chorizo. 

Klinkt lekker, Haas, dat bietjes gerecht. 

En Moos, leuk diner! 

Ben ik ook weer eens. Ik maak vandaag dahl met spinazie. En curry met wat ik nog zo in huis heb. Kikkererwten, aardappel, wortel, paar champignons, paprika. Ook meteen voor de lunch van morgen om mee te nemen.

Hier vanavond saai: zilvervliesrijst, gemarineerde tofu met oa ketjap en sambal en sperziebonen. 

Hier wordt het vanavond nasi met tofu, ei en roerbakgroenten.

Golden curry uit de diepvries met rijst of noedels dat bekijk ik vanavond. En nog een klein kommetje soep van gisteren.

Ik maak wederom een kindvriendelijke curry met kipgehakt, bloemkoolrijst, paprika, kikkererwten en kokosmelk. Vanmiddag ga ik met zoon een boterkoek bakken (niet dat hij het mag eten, maar het kneden is vast leuk) en straks maak ik tonijnsalade waar hij wel van mag. 

yette

yette

17-02-2025 om 14:28 Topicstarter

Wij eten Kant & klare falafel met zelfgemaakte pitabroodjes, zelfgemaakte knoflooksaus & een berg groenvoer. 

Bleek gisteren de rendang helemaal geen rendang te zijn . Wel een of ander stoofvleesgerecht dat ik blijkbaar zelf verzonnen had, maar het schoot me ineens te binnen dat ik de rendang in een diepvriesdoos gedaan had en niet in een plastic zak. Maar goed, samen met de boontjes was het erg lekker.
Vandaag tot echtgenoot's vreugde spruitjes (die ik verfoei), gekookte aardappels en een ongepaneerde kalfsschnitzel. Ik trakteer mijzelf op sla en inktvisringen uit de airfryer. Ik heb geen yoghurt in huis, dus ik kan er geen knoflooksaus bij maken (alleen mayo is me te gortig), maar ik denk dat ik er gewoon citroensap bij doe. Soms is simpel gewoon handig en lekker.

En nou krijg ik ineens zin in gado-gado.

Wij aten spicy aardappels, in massala, zoals ze altijd bij roti worden gegeten, minus de Surinaamse roti dussss . Nou ja spicy: de pepertjes waren niet zo heet. Ik had geen ‘echte’ madame Jeanette, ik had de namaak.
Ik maakte er gele splitlinzen bij, sperziebonen, plus kipdijen, gebakken ui en tomaat. Zoet-zure komkommer had ik nog staan. Gekookte eitjes ook. Yum. 
En verder aten we maar weer eens soep (paprika/zoete aardappel) met zadencrackers en tonijnsalade. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.