Eten
afrodite05
30-11-2024 om 06:59
Ik heb gisteren voor zoon een speelgoedkeukentje opgehaald via Marktplaats, ik kon eindelijk rustig koken zonder dat zoon constant van zijn leertoren getild wilde worden om mee te kijken in de pannen. Hij was nu heerlijk met zijn eigen pannen in de weer. Dus ik heb goede hoop dat ik ook vanavond rustig kan koken zonder dat ik moet opletten of hij bij het aanrecht aan dingen zit die gevaarlijk kunnen zijn of kapot kunnen gaan of dingen buiten bereik hoef te zetten. Op het menu staat pasta met broccoli, worstjes en een citroensaus.
anijsblokje
30-11-2024 om 13:46
Diep respect voor in het Frans alle kruiden en specerijen uitleggen, Dewi!
Hier vanavond ovenfriet met erwtjes en zalm. Heb ik al dagen zin in, geen idee waarom.
Dolfje
30-11-2024 om 13:50
Hier wordt het dus een flammkuchen met nduja, geitenkaas , rode ui en na het bakken rucola.
En omdat ik nog wat tomaten had liggen die echt op moeten heb ik nu een soep van wortel en tomaat op gezet en daar gooi ik denk ik een blik linzen door.
Ted68
30-11-2024 om 14:00
Vanavond witlof met kaas, en miskratzeli ( zijn minikippetjes) uit de oven
Naminokurashi
30-11-2024 om 14:15
Chinees bij mijn ouders. Mijn vader viert zijn verjaardag. Was afgelopen donderdag jarig
Teigera
30-11-2024 om 15:26
Zojuist de frutjes naar opa en oma gebracht voor een logeerpartij. Die hebben het vast heel gezellig. Lief en ik gaan uit eten, wij hebben het vast ook fijn samen .
afrodite05
30-11-2024 om 16:31
Ik heb vanmiddag uiensoep gemaakt, door jullie geïnfluencet... Alleen had ik dus helemaal geen bouillonblokjes meer in huis, of een andersoortige vorm van bouillon... Tot ik een vergeten zakje kippensoep (cup a soup maar dan van een huismerk) vond. Daarmee ging het ook redelijk goed. Het smaakte weliswaar minder lekker dan anders, maar goed genoeg voor de zin naar uiensoep.
MijnNaamIsHaas73
30-11-2024 om 16:35
Haha, ik heb nog steeds geen uiensoep gemaakt.
Veel plezier Teigera!
Wij eten vanavond een Italiaans stoofpotje met pasta. Had man zin in en hij is het ook aan het maken.
GeorgieBrown
30-11-2024 om 17:17
Imposante rijsttafel, Dewi, fijn dat het in de smaak viel.
Ik heb iets aangezwengeld met de uiensoep, haha.
Woensdag had ik risotto met bloemkool en pangrattato, donderdag orak arik, want had nog een restje gekookte rijst van de gado gado en veel spitskool, gisteren had ik een beetje saaie pasta met een soort kaassausje en geroerbakte lof met tijm (ik was in Brown huis, daar zijn niet zoveel basics in huis omdat hij altijd op zijn werk eet).
Vandaag maak ik een soort vegetarische soto.
Naminokurashi
30-11-2024 om 19:18
Naminokurashi schreef op 30-11-2024 om 14:15:
Chinees bij mijn ouders. Mijn vader viert zijn verjaardag. Was afgelopen donderdag jarig
Was geen Chinees, maar macaroni
Dolfje
30-11-2024 om 19:40
MijnNaamIsHaas73 schreef op 30-11-2024 om 16:35:
Haha, ik heb nog steeds geen uiensoep gemaakt.
Ik ook niet
yette
30-11-2024 om 20:25
Gisteren Turkse pizza van Jamie (uit 15 minutes) en vandaag spaghetti di gigolo (putanesca, maar dan met worst).
Moosey
30-11-2024 om 23:22
Oeh, die Turkse pizza ga ik ns opzoeken Yette! Dat at ik laatst weer ns op het station en het is eigenlijk toch wel het beste fast food wat er te krijgen is.
Ik kookte twee dagen diner op werk, had als daghap een erg goeie chili sin carne gemaakt. Die at ik gister dus ook, en vandaag vergat ik het een beetje.. snaaide tijdens het werken een broodje kaas en wat frietjes en kwam net thuis met honger en at tegen de principes in nog een plak snijkoek. Nou ja, morgen beter. Dan vieren we de verjaardag van schoonvader en gaan we naar een museum en een Italiaans restaurant wat ik heb uitgezocht. Wilde eigenlijk naar een andere maar die bleek dicht op zondag. De reviews van deze waren een beetje wisselend, we gaan het zien.
Dewi-Sri2
01-12-2024 om 00:36
Fijne dag Moos, en hopelijk vinden jullie wat leuks!
Ik had totaal geen kookinspiratie vandaag. Snipverkouden, en rond kooktijd belde een Nederlandse vriend die heel lief maar ontzettend lang van stof is. Het werd dus heel laat een supersnel gerecht met kip, tajine uit blik en couscous.
Maar ik heb vanmiddag ontzettend zitten genieten van oude (kerst)programma's met de Two Fat Ladies en Delia Smith. Kennen jullie ze? Pure nostalgie vind ik (na zo'n programma belde ik vroeger altijd met mijn moeder om te 'evalueren'). Nu vreselijk gedateerd, maar heerlijk om terug te zien. Verrukkelijke langzame, degelijke televisie, met meer dan genoeg tijd om ideeën mee schrijven en prachtige tijdbeelden. Misschien een tip, op Youtube.
Dolfje
01-12-2024 om 09:04
Ja die ken ik wel Dewi. Mijn moeder was/is echt een kookprogramma addict.
Ik weet nog niet wat we vanavond eten, gaan straks eerst sporten en dan boodschappen doen.