Eten
Jynta1981
28-11-2024 om 21:59
Wij aten capucijnerschotel met gehakt, paprika en prei. Piccalilly on the side.
Dolfje
28-11-2024 om 22:03
Dewi-Sri2 schreef op 28-11-2024 om 15:23:
Ik sta al twee dagen een rijsttafel te koken, en nu begint mijn rug toch ernstig te protesteren. Het meeste is gelukkig klaar: de rendang (moet nog iets bijgezouten worden), sayur lodeh, sambal goreng telor, sambal goreng udang. Alleen nog atjar ketimun en rudjak manis, maar dat moet je niet te lang van te voren doen, dan wordt het soppig en bleek. Ik hoop dat ze het lekker vinden.
Anders kom ik de volgende keer wel bij je eten
Dewi-Sri2
28-11-2024 om 23:40
Je bent van harte welkom, Dolf (en alle anderen ook), maar het was een daverend succes. De rendang viel vooral in de smaak. Ik had hem gemaakt van runderwang, heeft alles bij elkaar 8 uur gesudderd en was prachtig droog geworden. Ook de telor viel erg in de smaak, evenals de sayur lodeh. Maar dan in het Frans moeten uitleggen wat voor kruiden en specerijen erin zitten . De gewone dingen als laos, ketumbar en djinten zijn geen punt, en trassi kwam ik ook nog wel uit, maar temukunci... Ik heb Chatgpt maar te hulp geroepen en het vertaald als "racine de gingembre chinois", chinese gemberwortel dus.
Het enige wat een beetje tegenviel van de rudjak manis, hij was toch nog niet genoeg ingetrokken.
Maar het was ontzettend gezellig, de chocoladeletters met Franse sinterklaasgedichten zorgden voor een hoop hilariteit, en nu ben ik officieel moe.
afrodite05
29-11-2024 om 06:22
Klinkt fantastisch, Dewi!
Ik ben vanavond iets meer op tijd thuis dan de afgelopen dagen, dus vandaag dan eindelijk spinazierisotto. Stukje pangafilet erbij. Ik weet alleen nog niet of ik die in de pan of in de oven ga klaarmaken.
Dolfje
29-11-2024 om 07:00
Klinkt echt geweldig Dewi!
Ik ga vandaag bij een collega lunchen en er komen nog een paar (ex) collega's. Dat wordt vast lekker en leuk.
Vanavond simpel krieltjes uit de airfryer met erbij kipkebab, komkommersalade en sausje van opgeklopte cottage cheese.
Ted68
29-11-2024 om 07:30
Leuk Dewi: ikkom graag eten . We eten bij de gym vereniging in het dorp. Daar is een uitvoering met catering enz.
Friezinnetje
29-11-2024 om 07:57
wat leuk Dewi, je hebt er veel werk van gemaakt.
Ik weet nog niet wat ik eet vandaag.
Jynta1981
29-11-2024 om 08:25
Ik heb een zak pastasaus uit de vriezer gehaald. Makkelijk, iedereen kan eten wanneer het uitkomt ivm sport en werk.
Morgen ga ik uit eten en eten ze hier thuis broodje zelfgemaakte shoarma.
Teigera
29-11-2024 om 09:09
Ik zou ook hebben genoten van zo'n rijsttafel DewiSri, klinkt heerlijk.
Merry Sint Pannenkoek allemaal, op deze feestdag eten wij natuurlijk pannenkoeken .
Naminokurashi
29-11-2024 om 14:51
Vanavond een ratjetoe: heb nog ijsbergsla, verse spinazie en wat gekookte eieren, die doe ik bij elkaar en doe er een filetlapje bij. Morgen eet ik bij mijn ouders, lekker Chinees
MijnNaamIsHaas73
29-11-2024 om 16:16
Teigera schreef op 29-11-2024 om 09:09:
Ik zou ook hebben genoten van zo'n rijsttafel DewiSri, klinkt heerlijk.
Merry Sint Pannenkoek allemaal, op deze feestdag eten wij natuurlijk pannenkoeken .
Ik heb mijn man even ingeseind en wij vieren vanavond ook sint pannenkoek 😄
Ik hou er niet zo van dus meestal eten ze dat als ik er niet ben, maar vandaag maak ik een uitzondering.
Friezinnetje
29-11-2024 om 16:31
ik ben van plan flammkuchen te maken. Heb zo'n rol deeg mee genomen. Geen idee of het goed valt bij me, maar dat zien we dan wel weer.
Dolfje
29-11-2024 om 17:00
Friezinnetje schreef op 29-11-2024 om 16:31:
ik ben van plan flammkuchen te maken. Heb zo'n rol deeg mee genomen. Geen idee of het goed valt bij me, maar dat zien we dan wel weer.
Ik duim voor je en nu bedenk ik me dat ik dat morgen wel kan maken want had nog niks gepland
ToetieToover
29-11-2024 om 17:20
Mmmm rijsttafel. Maar pannenkoeken zijn niet aan mij besteed.
Mijn eieren moesten nodig op, dus maak ik een ovenomelet. Deze keer met kikkererwtenmeel, kurkuma, een restje rucola/spinazie, een restje kipgehakt, een restje uien met mangochutney en gehalveerde kerstomaatjes bovenop. Halveren voorkomt gehemelte verbranding . Erbij serveer ik uiensoep.
En verder vandaag noten/zadenmix en paprika door een restje bruine bonen met uitjes en spek en daarnaast hartige yoghurt. Die laatste blijft favoriet. Vandaag met nigella zaadjes, knoflook, peper/zout en bieslook.
Dewi-Sri2
29-11-2024 om 23:56
Vanavond heel simpel gedaan: spaghetti aglio oglio & peperoncini. Na al dat geweld van gisteren (grote verbouwing beneden die door moest, 3 tuinmannen buiten aan de slag met kettingzagen en graafmachines en mijn gekook) had ik erg veel behoefte aan rust. Was erg lekker. Morgen doen we weer normaal, maar ik heb ook veel zin in iets appeltaarterigs.