Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ook ik ben benieuwd naar de keuken-indeel-tips! 

Hier is uiteindelijk toch mango in de "curry" beland. Ik vind curry eigenlijk een te grote term voor dit mengsel van kip, broccoli en kokosmelk (ok, en ui, knof, komijn en paprikapoeder). Ik vond het enerzijds best wel kindereten, maar ook wel prima. Man was heel enthousiast, maar hij is ook net een kind wat eten betreft  peuterzoon vond het ook lekker.

bij mij staan er nu nog stoofpeertjes op. Die werden gratis aangeboden door iemand in het dorp. Voor mijzelf een stuk of 5 geschild en in de pan gegooid (waren wel grote) maar dan heb ik wel weer voor 3 keer eten. De rest gaat mee naar het werk, kunnen we morgen ws wel klaar maken

Wij eten vanavond natuurlijk hutspot, met Indisch gekruid stoofvlees. Lief staat de boemboe te starten nu.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest

Wij eten couscous met sperziebonen, paprika, tomaat, gehakt en wat rozijntjes. 

Teigera schreef op 02-10-2026 om 09:32:

Wij eten vanavond natuurlijk hutspot, met Indisch gekruid stoofvlees. Lief staat de boemboe te starten nu.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest

Lekkere combinatie! En haring (zonder het wittebrood) gaat er bij mij ook wel in. 

Veel plezier vandaag Teigera!

Wij eten vandaag broodje hamburger met friet uit de airfryer 

ToetieToover schreef op 02-10-2026 om 11:42:

[..]

Lekkere combinatie! En haring (zonder het wittebrood) gaat er bij mij ook wel in.

Meh, die haring én het wittebrood mogen ze houden w.m.b.  maar ik ben import, dus dat is mijn excuus. 

Hutspot is ook niet echt mijn favoriet, ik kreeg het vroeger bij m'n ouders wel soms maar vond het niet lekker. Toen lief en ik "mijn eerste 3 oktober" vierden waren we nog net geen jaar samen, nog hevig verliefd natuurlijk, en toen ik bij zijn huis arriveerde bleek hij al uren stoofvlees te hebben opstaan én peen en ui voor de hutspot. Bah bah bah dacht ik, hútspot... maar ja, dat blije gezicht van "kijk eens wat ik voor jou heb gemaakt want dat hoort zo hier", ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om iets te zeggen. Doorbijten dan maar, dacht ik. Maar met kruidig stoofvlees heeft het véel meer smaak. Mijn moeder nog gelachen, oh ja, zíjn hutspot eet je wel! Ja 1x per jaar mam... vaker hoeft ook weer niet.

Teigera schreef op 02-10-2026 om 13:44:

[..]

Meh, die haring én het wittebrood mogen ze houden w.m.b. maar ik ben import, dus dat is mijn excuus.

Hutspot is ook niet echt mijn favoriet, ik kreeg het vroeger bij m'n ouders wel soms maar vond het niet lekker. Toen lief en ik "mijn eerste 3 oktober" vierden waren we nog net geen jaar samen, nog hevig verliefd natuurlijk, en toen ik bij zijn huis arriveerde bleek hij al uren stoofvlees te hebben opstaan én peen en ui voor de hutspot. Bah bah bah dacht ik, hútspot... maar ja, dat blije gezicht van "kijk eens wat ik voor jou heb gemaakt want dat hoort zo hier", ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om iets te zeggen. Doorbijten dan maar, dacht ik. Maar met kruidig stoofvlees heeft het véel meer smaak. Mijn moeder nog gelachen, oh ja, zíjn hutspot eet je wel! Ja 1x per jaar mam... vaker hoeft ook weer niet.

Over hutspot gesproken, ik snap je. Mijn ex vond dat heerlijk en die at op een gegeven moment 1x per week met de kinderen bij mijn moeder. Dan vroeg hij altijd om haar gehaktballen en hutspot. Want dat wilde ik nooit koken  die uienlucht! en gehaktballen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk maken. Mijn ex heeft het recept van mijn moeder en ik hoor van de kinderen dat hij die ballen nog steeds exact zo maakt, ook als zijn bijdrage aan ‘feesteten’ op speciale gelegenheden.

Huidige manlief vindt het heiligschennis als er iets door de aardappelpuree wordt gestampt. Maar door Haas heb ik nu enorm zin in andijviestamppot, de versie waarin de andijvie ongekookt fijngesneden slinkt in de puree . Met azijn, en een fijngesneden rauw uitje. Dan maar een klagende huisgenoot. Ben blij als hij er weer is vanavond!

ToetieToover schreef op 01-10-2026 om 16:55:

[..]

Geen eitjes meer, Dolf?

Nee, humus op een broodje is mijn nieuwe ding 

Ik heb rijst, kip en één of ander zakje marinade. Dus dat met waarschijnlijk sperziebonen erdoor. 

Goede anecdote Teig.

Herkenbaar Moos, bij mijn ouders woonde ik nog dichterbij het station dan jij nu. En ik moest ook altijd haasten om de trein te halen. Hoe dichterbij, des te meer kans dat je 'm mist. Je denkt altijd dat je 'm nog wel gaat halen. 

We hebben di/wo gekampeerd in Ierseke. Dag 1 maakte ik curry met champignons, paprika, tomaat en boontjes. Met rijst. De dag erna lunchten we uitgebreid bij de oesterputtten met oesters (Zeeuwse platte) en mosselen. 's Avonds hadden we aarappeltjes met witlofsalade met ansjovis/kappertjes dressing. 
Net heb ik een pan soep gemaakt. Geroosterde pompoen en paprika, met zelfgemaakte curry paste, tomaat en rode linzen en kokosmelk. Ik gooi er morgen nog koriander door. 

Wij hebben vanavond een feestje waar een frietkar zal verschijnen. Ik ga vanmiddag proberen wat groente naar binnen te krijgen (bij alle gezinsleden). 

ik heb een verse maaltijd van de Jumbo meegenomen. Mie met kipketjap. Even uitproberen

Wij gaan vanavond barbecueën want manlief heeft authentieke Finse worst meegenomen. Het moet nog langgggg mooi weer blijven want de voorraad worst is enorm, al denkt manlief daar anders over. Ze zijn gelukkig lang houdbaar en ik zie pyttipannu wel op het menu verschijnen binnenkort. 
Het is nog even fijn weer voor een fikkie stoken in de tuin! Lange stok, worst en een vuurtje en dan gezellig verder bijpraten in het donker. Ik maak er gevulde gepofte aardappels bij. Ik heb de vulling zojuist voorbereid (Ottolenghi recept) en de aardappels alvast in schil voorgekookt. Nu mijn armwarmers even afhaken want de avonden zijn koud. 

Wij aten taco’s met chili con carne , guacamole en kaas en zure room en ijsbergsla. Flinke bak Chili over voor in de diepvries.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.