Eten
buufie
30-09-2026 om 14:44
hier worden het krulfrietjes met appelmoes. Lekker simpel.
Als ik morgen tijd heb ga ik wat kleine quiches maken, zodat ik weer wat voorraad heb voor in de vriezer.
Moosey
30-09-2026 om 18:34
Ik ben prinsheerlijk met de trein op weg naar huis (en ik moet telkens erg opletten dat ik niet te lang blijf zitten omdat het zo’n kippeneindje is
) en lief heeft een bakje Boeuf (ik moet altijd zo zoeken naar de goede volgorde van die klinkers..) B uit de vriezer opgedoken. Ben benieuwd of ik er ook groenten bij krijg.
Wij zijn bijzonder goed geland op ons nieuwe stekkie (met een glansrol voor GB als Indeler der Keuken) en ik ben weer aan het werk. En een beetje moe
Morgen oplevering van het nieuwe huis, ben erg blij als dat achter de rug is. Dan lekker lunchen samen en dan kan het echt wonen en wennen (dat laatste valt enorm mee, we voelen ons erg thuis maar het voelt nog niet helemaal permanent) beginnen
Moosey
30-09-2026 om 19:43
Thanks Afro 
Wat oplevering van het nieuwe huis staat moest natuurlijk oude staan.
MijnNaamIsHaas73
30-09-2026 om 22:32
Wat fijn Moos! Heel veel geluk gewenst op jullie nieuwe stek.
Wij aten gisteren macaroni. Vandaag griekse bowl, me quinoa, tomaat, paprika, komkommer, kip, feta, rode ui, kalamata olijven en zelfgemaakte tzatziki. Was lekker maar niet zo veel/vullend.
Teigera
01-10-2026 om 08:39
Wat fijn te lezen Moosey, jullie nieuwe huis wordt vast een echt thuis!
Wij eten vanavond een traybake van courgette, paprika, minikriel, kipfilet en honingmosterdsaus.
afrodite05
01-10-2026 om 08:42
Ik ga vanavond iets doen met broccoli, kipgehakt en kokosmelk. Misschien doe ik er wat mango doorheen, bedenk ik me nu. Er gaat in elk geval wat rijst bij en naanbrood.
anijsblokje
01-10-2026 om 09:26
Ik moet weer zelf koken
en heb nu geen idee waar ik zin in heb. Er ligt gorgonzola in de koelkast die op moet, maar ik denk dat het rode linzensoep of zoiets gaat worden vanavond. Met bleekselderij, wortel en tomaat. En er ligt vast ook nog volkoren stokbrood in de kast.
Succes vandaag met de oplevering, @Moosey en jullie nieuwe huis klinkt zalig. @GB: Wat was je beste keuken-indeelidee?
buufie
01-10-2026 om 09:49
ik denk dat het quiche wordt. Prei, champignons, chorizo, eieren, kaas en wat room. Ik maak er meerdere 1 persoons en dan gaat de rest de vriezer in.
Dolfje
01-10-2026 om 10:38
Ik moet nu komende 2 keer op donderdag werken dus eet daar tussendoor broodjes met kerrie humus, gerookte kip en ijsbergsla.
Man heeft een bakje curry geloof ik uit de diepvries gehaald.
ToetieToover
01-10-2026 om 16:55
Goede landing gewenst, Moos! Fijn die hulp. Voor Anijs is het ook even ‘landen’ zo te lezen. Over landen gesproken: manlief komt morgen weer thuis
en vandaag maak ik mezelf in mijn eentje er nog even makkelijk vanaf. Pompoen/linzensoep met gepocheerde eitjes en Zadencrackers met kaas. Oké ik heb de zadencrackers vers gebakken
En hartige havermoutpap, met Parmezaanse kaas, pijnboompitten en olijfolie.
ToetieToover
01-10-2026 om 16:55
Dolfje schreef op 01-10-2026 om 10:38:
Ik moet nu komende 2 keer op donderdag werken dus eet daar tussendoor broodjes met kerrie humus, gerookte kip en ijsbergsla.
Man heeft een bakje curry geloof ik uit de diepvries gehaald.
Geen eitjes meer, Dolf?
Koreveen
01-10-2026 om 17:55
ToetieToover schreef op 30-09-2026 om 11:03:
Ja, de peren zijn rijp! Er zijn er veel gevallen bij mijn moeder in de tuin. Ik heb er ook een paar meegenomen. Die liggen nu op de bodem van een ovenschaal met er overheen een ‘crumble’ deeg van havermout met pecannoot, eiwitten en suiker. Ga ik eten met Skyr.
En verder ga ik snacken: druivenbladrolletjes, vijgen met rauwe ham in een munt/balsamicodressing, romaine sla eromheen. Wortel met hummus. Nootjes.
Oef, klinkt lekker die crumble. Ik ga dit onthouden voor als ik weer peren of appels heb.
Fijn dat je hulp had met het organiseren van je keuken, Moos. Jou kennende heb je een hoop keukenspullen.
Vanavond stoofperenmetgehaktballen deel 2
MijnNaamIsHaas73
01-10-2026 om 19:27
wij aten rauwe andijviestamppot met spekjes. Mijn huisgenoten klaagden dat er verder geen vlees bij zat.