Eten
Teigera
29-09-2026 om 08:51
Haha GB, nog nét op tijd dus 
Wij eten vanavond gado gado, met uiteraard pindasaus, veel groenten, eitje, dat soort dingen.
ToetieToover
29-09-2026 om 11:06
Het was een lik, toch? Bedankt voor de beterschapswensen! Wat een gammele toestand ben ik, en geen manlief om mij paracetamol en thee en soep te brengen maar dat blijk ik zelf nog best goed te kunnen. Verder leef ik op linzenwafels met kaas en snoeptomaatjes.
afrodite05
29-09-2026 om 12:05
Een lik, een kwak, volgens mij was Dolfje allergisch voor al dat soort woorden
Haha, GB, gelukkig maar dat je dat nu ontdekte! Ik had me van de week ook vergist in een afspraak en was een uur te vroeg. Dat is makkelijker wachten dan een week te vroeg... Maar ik baalde wel, zoiets is niets voor mij, dus dat geeft maar weer aan hoeveel chaos er in mijn hoofd zit.
Vanavond hopelijk iets minder chaos: aardappelen met erwtjes en kip in een champignonroomsaus.
ToetieToover
29-09-2026 om 18:05
Sterkte met de chaos! Inner peace
ik heb een opleving, heb in de zon gebivakkeerd, wat heerlijk zeg. Morgen blijf ik ook nog even ziekgemeld. Ga ik weer in de zon liggen. Vanavond blijk ik dus toch te gaan koken: avocadoprakje, gepocheerde eitjes en linzen/aardappelmix in kippenbouillon (daar is-tie 🐓 weer
) met ui, masala, knoflook.
Dolfje
29-09-2026 om 20:30
GeorgieBrown schreef op 28-09-2026 om 22:39:
Kwakje is off limits?
Ja een kwakje en een lik 
Dolfje
29-09-2026 om 20:32
afrodite05 schreef op 29-09-2026 om 12:05:
Een lik, een kwak, volgens mij was Dolfje allergisch voor al dat soort woorden
![]()
Yep, hoe laat je iets wat lekker moet zijn smerig klinken
Dolfje
29-09-2026 om 20:34
Wij aten een salade van geraspte wortel met gerookte kip en gekruide aardappeltjes uit de airfryer. Erbij een sausje ( geen lik of kwak maar een volle schep) opgeklopte cottage cheese met siracha.
Teigera
30-09-2026 om 08:30
Fijn Toetie, van je opleving, hopelijk vandaag weer!
Oudste kookt vanavond, pasta met pestosausje, gerookte zalm, zongedroogde en gewone tomaatjes en broccoli. En pijnboompitjes.
Dolfje
30-09-2026 om 08:43
Tortelini met een bakje k&k carbonara saus met een vleesvervangers en tomaat /komkommer.
Koreveen
30-09-2026 om 10:39
GeorgieBrown schreef op 28-09-2026 om 22:39:
Kwakje is off limits?
Dolf houdt niet van kwakjes
Koreveen
30-09-2026 om 10:43
Zo herkenbaar GB. Gelukkig was je op tijd.
Ik kreeg een hele zak stoofperen en heb die net geschild en gooi ze zo in de slowcooker met wijn, kaneel, steranijs. Mjummmm, vanavond met gekookte aardappels en een gehaktballetje
afrodite05
30-09-2026 om 10:54
Ik heb vanochtend al een drukke ochtend gehad: boodschappen gedaan bij 4 winkels (!), ramen die nieuw geplaatst waren gelapt en ook alvast de broccolitaart voor vanavond klaargemaakt. Ik was te lui om op zolder de taartvorm te zoeken, dus heb ik hem in een rechthoekige vorm gedaan, wat me aanzienlijk meer frustratie opleverde (wegens niet lekker op maat voor de plakjes bladerdeeg) dan het me aan moeite had gekost om die vorm van zolder te halen, maar ok. Vanavond alleen nog in de oven werpen. Baby krijgt een paar achtergehouden broccoliroosjes en een puree van pompoen.
ToetieToover
30-09-2026 om 11:03
Ja, de peren zijn rijp! Er zijn er veel gevallen bij mijn moeder in de tuin. Ik heb er ook een paar meegenomen. Die liggen nu op de bodem van een ovenschaal met er overheen een ‘crumble’ deeg van havermout met pecannoot, eiwitten en suiker. Ga ik eten met Skyr.
En verder ga ik snacken: druivenbladrolletjes, vijgen met rauwe ham in een munt/balsamicodressing, romaine sla eromheen. Wortel met hummus. Nootjes.
ToetieToover
30-09-2026 om 11:04
afrodite05 schreef op 30-09-2026 om 10:54:
Ik heb vanochtend al een drukke ochtend gehad: boodschappen gedaan bij 4 winkels (!), ramen die nieuw geplaatst waren gelapt en ook alvast de broccolitaart voor vanavond klaargemaakt. Ik was te lui om op zolder de taartvorm te zoeken, dus heb ik hem in een rechthoekige vorm gedaan, wat me aanzienlijk meer frustratie opleverde (wegens niet lekker op maat voor de plakjes bladerdeeg) dan het me aan moeite had gekost om die vorm van zolder te halen, maar ok. Vanavond alleen nog in de oven werpen. Baby krijgt een paar achtergehouden broccoliroosjes en een puree van pompoen.
Wow wat een actie. Ik zou het kwalificeren als “te moe”