Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ooohhh, goulash, nu heb ik daar ook zin in! Helaas, ik ben aan het werk en heb vanavond weinig tijd om te koken. Wij eten dus een simpele pasta met spekjes, spinazie en roomkaas. Oudste eet daar altijd goed van. Voor jongste is dat minder handig, maar die eet momenteel toch niet veel, hij is verkouden en daardoor veel in paniek, arm kind. Het is natuurlijk ook beangstigend voor zo'n kleintje om ineens niet meer door de neus te kunnen ademen... 

Nog steeds niet fit en ongeinspireerd daarom werd er Vietnamees besteld. Was lekker maar niet zo gezond. Ik heb maar niks ingevuld in m'n calorieën app (ook omdat ik geen enkel idee heb hoe/wat ik zou moeten invoeren).

We hadden loempia's,  saté,  een soort gefrituurd brood met krab, bami, kip met groenten en nog een curry en witte rijst. Er is nog vanalles over dus morgen een lekkere (en weer niet zo'n gezonde) lunch 

Wij aten vanavond rauwe andijviestamppot, met vega spekjes en little Willies. Mosterd erbij, iedereen heeft smakelijk gegeten. En ik was allang blij dat lief iets bedacht had, meestal bedenk ik het en ik was geheel inspiratieloos.

Wij aten traybake met wortel, zoete aardappel en broccoli met een beyond burger erbij op een bruin bolletje. Was lekker

Vanavond wordt het hier red roast pork, met rijst en gewokte gemengde groenten. Toe hebben we Nutella-ijs - iemand dat al eens geprobeerd? Hemels! 

Hier alleen Nutella op de boterham, vooralsnog. 

Vanavond eten wij een ovenschotel van prei, gehakt, kerrie en aardappelschijfjes. Met kaas natuurlijk! Baby krijgt een restje kale pasta met komkommer, daar ging hij gisteren heel goed op (bloedserieus smoel en maar graaien).

Ik wist niet dat het bestond, Nutella-ijs. Maar kan me voorstellen dat het lekkef is. In het ziekenhuis at ik soms een witte boterham met Nutella als ik een baaldag had. 

Qua avondeten heb ik zin in ovenschotel met witlof ham-kaas, met aardappel-mosterdpuree. Dus dat zal het wel worden. 

Vandaag gele linzenspaghetti met citroenzest en zwarte peper, erbij garnalen met knoflook en chilipepertjes en spinazie/brandnetel met room.

Verder nog een mix van crunchy boontjes en nootjes met wortelsalade en hummus. 

Vanavond courgettesoep en daarna pici all'aglione. 

Vanavond gaan man en jongste zelf sushi maken (op verzoek van jongste).
Ik ben benieuwd naar het resultaat 

Ik heb een verspakket tomatenrisotto liggen. Vandaag met oudste boodschappen gedaan om de ontbrekende mozzarella te halen. Sinds vandaag spreekt hij het woord mozzarella correct uit, vanwege het vele oefenen 

Ik maak zo vega Pad Thai met cashewnoten 

Gister had lief soep gemaakt, die hebben we vandaag weer wat verder opgepimpt met een blik tomaat en wat pasta. Pita kaas erbij, lekker. Morgen eet ik waarschijnlijk op het straatfeest in mijn nieuwe straat We krijgen dinsdag de sleutel maar we zijn alvast uitgenodigd 

Moosey schreef op 12-09-2026 om 20:50:

Gister had lief soep gemaakt, die hebben we vandaag weer wat verder opgepimpt met een blik tomaat en wat pasta. Pita kaas erbij, lekker. Morgen eet ik waarschijnlijk op het straatfeest in mijn nieuwe straat We krijgen dinsdag de sleutel maar we zijn alvast uitgenodigd

Wat leuk Moos dat jullie al zijn uitgenodigd.  Veel plezier en ook voor dinsdag alvast veel plezier (en succes)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 12-09-2026 om 21:12:

[..]

Wat leuk Moos dat jullie al zijn uitgenodigd. Veel plezier en ook voor dinsdag alvast veel plezier (en succes)

Dit scheelt mij weer typen   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.