Eten
buufie
06-09-2026 om 19:30
gisteren lamb-skewers gegeten met gebakken aardappeltjes en een sausje. Veel te veel dus vanavond maar een voorgerecht alleen. We eten over een uurtje
Teigera
07-09-2026 om 10:27
@MijnnaamisHaas: Baked Banana Blueberry Oatmeal (1 Pan, 10-Minute Prep) - The Conscious Plant Kitchen
Ik had geen chia-zaadjes dus gebruikte 20 gr lijnzaad. En ik gebruikte gewone melk ipv amandelmelk, 260 ml en geen 360 anders leek het me veel te nat gaan worden.
Vanavond kookt jongste, pasta carbonara (traditioneel, dus alleen ei, peper, guanciale, Parmezaan) met erwtjes (dat is niet zo traditioneel hè, maar er moet wel íets van groente bij).
afrodite05
07-09-2026 om 16:15
Ik heb daarnet alvast een milde curry gemaakt. Eindelijk weer echt koken! Wel even wennen met de inductie, maar eigenlijk werkt het heel natuurlijk. De curry is met kipgehakt, wortel, paprika, bloemkool, broccoli en kikkererwten, in kokosmelk. Klein restje rijst erdoor en ernaast bak ik wat naanbrood af. Baby krijgt een wortel, een bloemkoolroosje en een broccoliroosje. Lekker smeren met groente 
anijsblokje
07-09-2026 om 18:20
Wat fijn, de eerste keer écht gekookt, Afro!
Hier at ik spruitjes gekaramelliseerd in balsamico, met rode ui, knoflook en volkoren penne. Het past heel erg niet bij het weer vandaag, maar wel bij mijn planning.
ToetieToover
07-09-2026 om 19:05
Teigera schreef op 07-09-2026 om 10:27:
@MijnnaamisHaas: Baked Banana Blueberry Oatmeal (1 Pan, 10-Minute Prep) - The Conscious Plant Kitchen
Ik had geen chia-zaadjes dus gebruikte 20 gr lijnzaad. En ik gebruikte gewone melk ipv amandelmelk, 260 ml en geen 360 anders leek het me veel te nat gaan worden.
Vanavond kookt jongste, pasta carbonara (traditioneel, dus alleen ei, peper, guanciale, Parmezaan) met erwtjes (dat is niet zo traditioneel hè, maar er moet wel íets van groente bij).
Bedankt voor de link, deze ga ik zeker proberen in plaats van havermoutpap. Ik heb doorgaans alles hiervoor wel in huis. Inclusief een set ‘cups’ om af te meten. Waarschijnlijk doe ik er wat eiwitpoeder doorheen. Gek genoeg schrijft ze op de website dat er dan nóg meer melk doorheen moet.
MijnNaamIsHaas73
07-09-2026 om 19:20
Teigera schreef op 07-09-2026 om 10:27:
Dank Teig, ik ga deze proberen. Lijkt wel een beetje op de appeltaart ontbijtcake uit de laatste allerhande.
Wij aten vanavond spinaziestamppot met een tartaartje (ipv een worstje
)
afrodite05
08-09-2026 om 08:54
Babyzoon ging gisteren helemaal los op zijn worteltje, bloemkoolroosje en broccoliroosje. Achteraf spijt dat ik niet meer voor hem had klaargemaakt. Vanavond krijgt hij een herkansing, dan eten we broccoli met aardappelpuree en worstjes. Ik zal wat broccoli en puree voor hem bewaren voor morgen, want dan eten we waarschijnlijk iets wat hij nog niet kan eten.
Teigera
08-09-2026 om 09:08
Leuk Afro, dat babyzoon zo nieuwsgierig naar eten!
De gebakken havermout is inmiddels door drie personen thuis goedgekeurd (lief eet het niet). Gisteren ook een vruchtenbrood gebakken van dezelfde site, met pruimen, rozijnen en dadels. Viel ook goed in de smaak.
Vanavond sticky chicken, met edamame, courgette en rijst. Ivm sport van beide kinderen eten we in etappes.
ToetieToover
08-09-2026 om 09:47

Kijk wat hier vers uit de oven komt. Ben benieuwd wat manlief ervan gaat vinden!
MijnNaamIsHaas73
08-09-2026 om 17:46
Die ziet er prachtig uit Toetie! Leuke schaal ❤️
Wij eten vanavond ratatouille met biefstuk en rösti rondjes wat eigenlijk zondag op het programma stond
afrodite05
09-09-2026 om 09:03
Omdat ik de lijst met vergaderdata nog nergens had kunnen vinden, komt de vergadering van vanmiddag 'ineens' uit de lucht vallen. Ik had gisteravond dus een ovenschotel willen voorbereiden, maar wegens slecht inkoopbeleid (van mijzelf, dus ik kan helaas niemand de schuld geven) ontbraken de nodige ingrediënten. Dus ga ik vanavond maar snel iets wokken, van kip, spitskool, champignons en rijst.
anijsblokje
09-09-2026 om 09:22
Daar kan hij maar één ding van vinden hoop ik toch Toetie?
Hier weet ik het nog niet zo voor vanavond. Misschien hoerenpasta, gezien wat er allemaal op moet.
Teigera
09-09-2026 om 09:24
@Toetie: dat ziet er lekker uit! Hele leuke schaal idd. Ik zit as we speak aan de gebakken havermout als ontbijt, met wat verse aardbeien ernaast.
Vanavond kookt oudste, ze maakt een gepaneerd visje uit de oven, met gebakken minikriel en broccoli. Simpel maar prima verder.
MijnNaamIsHaas73
09-09-2026 om 09:48
Oudste hier vroeg laatst of we elke woensdag Mexicaans konden eten omdat het dan een lange schooldag is. Daar kan ik wel aan tegemoet komen.
Ik twijfel nog tussen enchiladas of "zelfmaak"wraps. Dat laatste vind ik zelf niet zo lekker maar is wel veel minder werk en ik ben nog steeds niet fit.
Al schrijvende heb ik de knoop doorgehakt, haha, toch handig dit topic. Zelfmaakwraps met kipschnitzel, paprika, mais, ijsbergsla, tomaat, geraspte kaas it is.
ToetieToover
09-09-2026 om 14:43
Goedgekeurd door manlief, de gebakken havermout!
Ik heb met mijn niet-wakkere hoofd alvast saus staan maken omdat me dat lekker makkelijk leek met mijn logee. Was ik vergeten dat die geen paprika lust
en dat zit er ruim doorheen (goulash) dus het eten voor het weekend staat al klaar in de koelkast. Vanavond en morgenavond moest ik even iets anders verzinnen, ik heb Kimbaprollen, garnalen en tonijn opgeduikeld uit de vriezer, en ik heb nog ingelegde groenten. We zullen het wel overleven
en morgen een tripje naar de buurtsuper.