Eten
anijsblokje
04-09-2026 om 11:15
Klinkt mooi en goed doordacht, Afro! Goed dat jullie goed aangeven wat jullie zelf willen mbt het aanrechtblad - en dan komt het vast goed. Om 16:00 vandaag...party!
@Dewi: Ik herstel wel, maar het gaat me natuurlijk te langzaam. Ik ben ook aan het rommelen (nou ja...ik weet gelukkig wel wat ik doe!) met pijnstilling afbouwen en dat geeft toch weer meer hoofdpijn, dus ik denk dat ik er vanmiddag toch weer extra paracetamol in gooi (terug naar 4x). En dan hopen dat ik de andere pijnstiller om 16:00 niet vergeet, want dat is vaak het gevolg.
Vanavond staan hier mosselen op het menu. Met friet, heb ik me laten vertellen - want ik hoef zelf niets te doen.
Dewi-Sri2
04-09-2026 om 15:05
Anijs, herstel gaat altijd te langzaam is mijn ervaring. Ik kan er soms ook zo chagrijnig van worden.
Wij zijn vanmorgen eerder naar huis gegaan, want echtgenoot ging gisteren door zijn knie. En dan wandel je niet comfortabel door die bloedhete stad heen. 't Is jammer, want er stond nog een lunch op het programma, maar volgende keer beter. Die lunch heb ik zelf maar gemaakt.
MijnNaamIsHaas73
04-09-2026 om 17:12
Beterschap voor je man Dewi! En sterkte met je herstel Anijs! Lekker mosselen met friet, heb ik ook wel zin in.
Wij eten zelfbelegde pizza.
Gisteren grieks besteld. Jullie lezen het: dat gezond eten gaat niet zo goed ( de rest van de dag overigens wel). Wij zijn allebei niet fit en dan valt inspiratie en energie om gezond te koken een beetje weg hier.
ToetieToover
05-09-2026 om 08:57
Beterschap aan iedereen in de lappenmand. Met mij gaat het eindelijk bergopwaarts. Duurt altijd te lang, dat vind ik ook! Vandaag heb ik nog wat pompoen voor pompoensoep, ik maak er socca bij. En dan ga ik even langs de supermarkt na afloop van mijn sportochtend (Yay ik kan weer
) want ik heb zin in biefstuk met groene asperges om mijn eetlust te vieren. En zo’n zakje Growy sla met frambozen en mini geitenkaas bolletjes.
afrodite05
05-09-2026 om 10:19
Fijn Toetie, dat het met jou weer beter gaat! Beterschap aan de rest...
Wij hadden nog een k&k aardappelpuree staan, die eten we vanavond met snijbonen en stoofvlees. Intussen staat de oven zijn installatierondje te draaien, hij kan tot 300 graden! Blij mee!
Ted68
05-09-2026 om 10:42
Vanavond de laatste avond…. We halen iets in het dorp…
Eigenlijk willen we niet naar huis; we kunnen nog wel weken blijven…Maar ja, aan alles komt een einde.
Teigera
05-09-2026 om 11:02
Gisteravond gezellig uit eten geweest, ik had kabeljauw met knolselderijcrème, bimi, ponzu-champignons en dashi beurre blanc. Klinkt sjieker dan het was hoor
maar het was goed klaargemaakt. Niet echt goed op smaak, helaas, maar gezien de locatie had ik ook geen heel hoge verwachtingen. Toe had ik passievrucht-bavarois met mangosorbetijs, mangosaus en koekkruimels. Dat was lekker en fris.
Vanavond maak ik rösti met gehaktballetjes in tomatensaus met geraspte kaas erover (met een kruidenzakje dat we ooit eens uit Duitsland meenamen), met sperziebonen.
MijnNaamIsHaas73
05-09-2026 om 12:03
Fijn dat je bent opgeknapt Toetie!
Jammer dat erop zit Ted.
Wij eten vanavond gado gado
anijsblokje
06-09-2026 om 03:53
In het kader van: ik besteed de tijd die ik wakker lig graag nuttig...
alvast een recept opgezocht voor vanavond. Ik kreeg gisteren weer een berg moestuingroente mee, gewogen door neefje die trots vermeldde dat het 1,2kg (heerlijke en biologische) tomaten was, grotendeels door hem geplukt. Hier in de groentela ligt al eeuwen radicchio, het wordt dus tabouleh (maar dan van boekweit) met tomaat, komkommer, granaatappelpitjes, radicchio, citroen, sumak, peterselie en munt. Of zoiets, want ik kom morgen vast nog andere dingen tegen in de keuken die ik er dan ook nog in gooi. Met dank aan dit recept: https://www.okokorecepten.nl/recept/couscous/tabouleh/tabouleh-radicchio-granaatappel
afrodite05
06-09-2026 om 10:41
Nuttig, Anijs! Hopelijk smaakt het goed. Vervelend dat je zo vroeg al wakker was, daarna nog wel geslapen?
Wij hebben daarnet de oven ingewijd, eindelijk een grote batch cupcakes tegelijk kunnen bakken. Oudste zoon wilde graag cakejes dus dat kon nu eindelijk. We hebben er 6 blauw gekleurd met kleurstof, vond hij helemaal fantastisch. Straks gaan we ze versieren.
Vanavond "hapjes": stokbrood met vanalles erop, aardappelsalade, salade met garnalen, olijven, komkommer, zontomaatjes...
ToetieToover
06-09-2026 om 12:40
Wij krijgen vegetarische gasten en ik heb alvast een havermout/druiven-pruimentaartje gebakken voor bij de koffie/thee. Geproefd, goedgekeurd
Pan vol shakshukasaus gemaakt, gisteravond nog gedaan, die staat in de koeling klaar. Braziliaans kaasbrooddeeg staat in de rijs. Alleen nog alles in elkaar flansen met eieren, feta en peterselie en broodjes bakken.
Teigera
06-09-2026 om 13:07
Klinkt goed Toetie, veel plezier met je gasten! Ik bakte vanochtend ook havermout, maar dan met bananen en bosbessen, als ontbijt voor komende week. De kinderen zijn daar erg gek op en het is een gezond en voedzaam ontbijt (behalve de bananen en bosbessen zitten er geen extra toegevoegde suikers in). Merk vooral dat oudste de hele dag door wel kan eten, die verbruikt op het moment blijkbaar veel energie.
Wij eten vanavond gebakken gnocchi, met een kruidenroomsausje, walnoten, zongedroode tomaten en aubergine.
MijnNaamIsHaas73
06-09-2026 om 13:29
Teigera schreef op 06-09-2026 om 13:07:
Klinkt goed Toetie, veel plezier met je gasten! Ik bakte vanochtend ook havermout, maar dan met bananen en bosbessen, als ontbijt voor komende week. De kinderen zijn daar erg gek op en het is een gezond en voedzaam ontbijt (behalve de bananen en bosbessen zitten er geen extra toegevoegde suikers in). .
Ik heb net zelf granola gemaakt voor het ontbijt van komende week. Maar dit klinkt ook goed, heb je daar een recept van?
Wij hebben vanavond een biefstukje met ratatouille en aardappel uit de airfryer op het programma staan. Ik weet alleen niet of we genoeg aardappel in huis hebben
Dewi-Sri2
06-09-2026 om 14:39
Ik kan niet kiezen vandaag! Hert wordt gazpacho, of saté met gado-gado, of Indiase curry met garnalen, of zelfbelegde pizza, of... of...
We hebben vanmorgen bij een marktje in de buurt heerlijk zuurdesembrood gehaald, en daar kan je ook de leukste dingen mee doen.
Ik kan ook nog kiezen voor confit de canard met rodekool, maar daar vind ik het véél te warm voor.
Met deze keuzestress zal het wel een tosti worden of een uitsmijter...
MijnNaamIsHaas73
06-09-2026 om 17:58
MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-09-2026 om 13:29:
[..]
Ik heb net zelf granola gemaakt voor het ontbijt van komende week. Maar dit klinkt ook goed, heb je daar een recept van?
Wij hebben vanavond een biefstukje met ratatouille en aardappel uit de airfryer op het programma staan. Ik weet alleen niet of we genoeg aardappel in huis hebben
Idd niet genoeg aardappel(dingen) in huis dus het wordt pasta met venkel en garnalen in een tomatenroomsaus.