Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Melanzane alla parmigiana wordt het vanavond, lekker. En terwijl ik dit opschrijf denk ik "ja, misschien is Parmezaanse kaas kopen dan wel handig!". Geloof dat ik zo nog even naar de winkel moet. Koelkast heerlijk vol maar dát dan weer vergeten 

Welkom terug Teig! Succes morgen met het gewone leven weer. Hier begint morgen ook de school weer maar ik ben alweer even aan het werk. Wel fijn als de kinderen ook weer een ritme hebben.

K&k lasagne vind ik ook niks dus ik hoop dat het een GB tje wordt.

Wij eten vanavond risotto met zalm en groene asperges/spinazie 

Het is idd een GB'tje geworden (man en ik hadden allebei de hamburger), maar dat houdt in dat die gummilasagne naar morgen verplaatst. Ach, desnoods vlieg ik nog naar de winkel voor een stapel maaltijdsalades. Intussen tel ik de dagen af...

Welkom terug Teigera! Volgens mij zit iedereen (met schoolgaande kinderen) vanaf morgen weer in het ritme. Succes allemaal!

Ha Teig, welkom terug. Het valt niet mee als het gewone leven weer begint.

Vanavond was het een heel simpele gado-gado van chinese kool, knetterverse taugeh (leve de Fresh!), eitje, aardappeltje, kentang goreng en zelfgemaakte pindasaus. Echtgenoot ging door het plafond.

Wel nogal wat taugeh over, dus morgen wordt het ayam pedis, iets met veel taugeh en rijst of noodles.

Daarna zijn we bijna de hele week weg, even een korte vakantie in ons geliefde Périgueux. En vooral bij ons favoriete restaurant. Ik heb er nu al zin in.

Goed vooruitzicht Dewi!
Vanaf deze week heeft ook jongste een wekelijkse kookbeurt, hij besloot meteen vanavond maar te gaan koken en maakt vissticks, broccoli en minikrieltjes. Hij is 8, eerst kwam er natuurlijk wat gemopper (nee hè, niet élke week koken!) maar inmiddels heeft hij al een lijstje gemaakt wat hij de komende weken wil maken, hij heeft er stiekem wel lol in. 

Goedzo Teig, ik vind dat echt leuk, dat je kinders zo jong al aan het koken zet. 

Hier gister een heuse AGV, gebakken aardappels, boontjes en een kaasschnitzel. Ik koop tegenwoordig wat vaker een vleesvervanger omdat lief wel echt genoeg eiwit moet binnenkrijgen. Nu is een kaasschnitzel natuurlijk echt helemaal niet gezond, maar lekker was ie wel. En er zitten nog best wat eiwitten in. 

Voor vanavond weet ik het nog niet. Er zijn nog twee wraps en een maïskolf en ik heb nog een restje bonen/vegagehakt/tomaatprut. Misschien hoog ik dat gewoon wel op met boontjes. En wat extra kikkererwten. Zijn er ook alweer een heel eind. 

Lief is momenteel zo’n beetje helemaal uitgevallen, dus naast dat ik de hele verhuizing aan het voorbereiden ben in m’n eentje mag ik nu ook weer elke dag koken (en nog werken natuurlijk)  Beetje veel. Maar het is maar even wat het is. Vandaag maar even een plannetje maken en wat boodschappen doen. En misschien toch iets anders koken vandaag wat dan in één keer lekker veel is, dat is eigenlijk een beter idee… Eten we die wraps wel bij de lunch. 

Sterkte Moos. Heb je hulp die je kunt inschakelen? Misschien kan jouw lief wat tussendoor eten met extra eiwitten? Hartige skyr met pompoenpitten, silken tofu shake banaan/pindakaas, gekookte eitjes, hummus, edamameboontjes (ook lekker in deze variant:

AHI_6548494e3534687653723637515073636b6361785877?revLabel=1&rendition=400x400_WEBP&fileType=binary

Sterkte, Moos... Teig: leuk! Oudste heeft ook alweer helemaal zin om te helpen in de nieuwe keuken straks. Ik denk dat we maar weer koekjes en cakejes moeten gaan bakken en dat hij weer mee mag helpen met snijden en proeven enzo... Dewi: veel plezier!

Wij eten vanavond dus k&k deegbal (lasagne)...

Moosey schreef op 31-08-2026 om 09:32:

Goedzo Teig, ik vind dat echt leuk, dat je kinders zo jong al aan het koken zet. 

Ik ook! Echt heel goed.

Sterkte Moos!

Ik loop ook een beetje op mijn laatste energie, altijd zo vlak voor vakantie. En dan dat verrekte slechte slapen.( Na de vakantie afspraak met overgangsconsulent, hopelijk kan zij iets voor me betekenen).
Qua eten makkelijk aardappelschijfjes uit de airfryer met een gehaktbal en sla /komkommer.

hier wordt het broccoli met gebakken krieltjes en kip

Gisteren was het BBQ. En vandaag Ravioli (man maakt) met spinazie, ricotta, en citroen. Tomaten saus erbij. Met meloen en ham, en wat kaas na.

buufie schreef op 31-08-2026 om 16:08:

hier wordt het broccoli met gebakken krieltjes en kip

appelmoes

wij eten pasta pesto vanavond 

Bedankt Dolfje en Moosey. Je had hem moeten zien stralen boven z'n eerste zelfgekookte bordje, fantastisch  .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.