Eten
Teigera
25-08-2026 om 21:00
Zwaai zwaai uit het mooie Engeland! Voor ons gezin voor het eerst dat we hier zijn, de derde week inmiddels, het bevalt erg goed. We zijn na Somerset en the Cotswolds nu in Kent, aan de kust. Veel te zien en te ondernemen, past goed in ons straatje. Culinair niet spannend, wel genoten van Cornish pasties, zelfgemaakte frambozenjam van de eigenaren van ons eerste onderkomen, pubfood (curries, burgers) natuurlijk. Vanavond aten we een pastasalade.
Afro, fijn dat je verhuizing achter de rug is. Verder beterschap voor wie het nodig heeft en Irma en Ted, fijne vakantie gewenst!
irmaladouce
25-08-2026 om 21:04
anijsblokje schreef op 24-08-2026 om 17:33:
Benieuwd wat je daar te eten krijgt, @Irma!
We hebben al een keer Libanees gegeten en een keer Indiaas... we zijn niet zo van de Schweinsbraten met Knödeln... Wel natuurlijk al een Schwarzwalder Kirschtorte gegeten... verder prima hier !
Teigera, bedankt en same to you. Ted, klinkt goed daar in Toscane (?)
Koreveen
25-08-2026 om 22:21
ToetieToover schreef op 19-08-2026 om 18:41:
Haha iedereen aan de pindasaus.
Koreveen heeft mij ook geinfluenced met haar aanprijzing van de lemon ricotta cheesecake van Zanetti. Die blijkt glutenvrij.
Ik kon het alleen niet vinden in het schap, ook niet bij de XL ah. Dus help, waar staat het ergens? De vakkenvullers wisten het ook niet. Duh, tieners hè, die wilden ook al niet zoeken naar bramen voor mij.
![]()
Oh bummer. Ik had hem online besteld. Wat gek dat ze hem ook niet bij de XL hadden. Ik heb hem ondertussen weer besteld.
Koreveen
25-08-2026 om 22:22
Vandaag gaar uit het werk en gebakken ei op brood gegeten. Lief was de hort op.
ToetieToover
25-08-2026 om 22:51
Koreveen schreef op 25-08-2026 om 22:21:
[..]
Oh bummer. Ik had hem online besteld. Wat gek dat ze hem ook niet bij de XL hadden. Ik heb hem ondertussen weer besteld.
Misschien hebben ze hem wel, maar kan ik hem niet vinden.
Vandaag aten we een ovenschotel met aubergines, tomatensaus, kaas en aardappelpuree. Daar kunnen we nog een keer van eten deze week, hele bakplaat vol gemaakt.
Dolfje
26-08-2026 om 07:41
Ik heb nog van die " verse" tortelini en een chorizo dus daar maak ik iets mee. Groente nog nader te bepalen. Ben een dagje thuis vandaag want uren naar morgen gezet ivm een afspraak.
Wil in elk geval strijken en sporten en verder zie ik wel.
buufie
26-08-2026 om 07:45
ik heb een pinsa liggen in de koelkast, ws ga ik die vandaag klaar maken, met wat tomatensaus, wat groente en geraspte kaas. (wordt dus een soort van pizza)
anijsblokje
26-08-2026 om 09:48
Hier denk ik gevulde courgette, waarschijnlijk met oa champignons en tomaat.
Twijfel of ik nog cannellinibonen door de vulling ga doen, ik heb het een van de laatste keren gemaakt gevuld met gemengde bonen uit blik maar dat was het echt niet. Volkoren couscous eet ik dan erbij.
ToetieToover
26-08-2026 om 19:17
Aardappelpuree (manlief kookt, ‘dus’ aardappelpuree daar krijgt-ie nooit genoeg van
) met op de huid gebakken wijting en sperziebonen met een dille-mosterddressing. Want dille, dat moet ook overal overheen van manlief. En mosterd past bij alles, die van IKEA lijkt het meest op Finse mosterd volgens manlief.
Havermoutpap en bananen zijn verder nog steeds onze hobby. Manlief kookt ook hele goeie havermoutpap. Voor morgen heb ik zojuist chiazaad in melk en aardbeien in gelatine met rabarbersiroop gebrouwen. Ter afwisseling. Morgen gaan we barbecueën, zal wel worst met mosterd en aardappelsalade worden want manlief kookt.
Koreveen
26-08-2026 om 19:39
Ik had een bak Mexicaanse pulled chicken die lief 2 weken geleden had gemaakt, uit de vriezer. Lekker met taco’s, guacamole, sla, tomaten. En voor morgen nog een portie 
afrodite05
26-08-2026 om 20:22
Hier ook aardappelpuree, k&k uit de magnetron. Snijboontjes (gestoomd in de magnetron) en een kipsateschnitzel uit de airfryer erbij.
afrodite05
27-08-2026 om 09:38
Vanavond eten we een stoommaaltijd met kip, boontjes en aardappelpuree. Gewoon uit de bak, want dan is er minder afwas...
anijsblokje
27-08-2026 om 09:40
Ik ga mee in de aardappel-vibes: gekookt in de schil, met moestuin-sperziebonen en een zwarte bonenburger.
buufie
27-08-2026 om 12:27
nog geen idee, ik ga zo te varen en daar krijgen we ook vanalles, dus ik denk dat ik al vol zit.
Ted68
27-08-2026 om 18:13
Gisteren Kabeljau met tagliatelle (zelf gemaakt) met een zelfgemaakte Tomaten groente saus, en kaasjes na.
Straks( ooit een keer); maiskipfilet, met couscous salade, gevulde tomaat en gemengde salade. En een kaas met chutney na.
Ik kon het alleen niet vinden in het schap, ook niet bij de XL ah. Dus help, waar staat het ergens? De vakkenvullers wisten het ook niet. Duh, tieners hè, die wilden ook al niet zoeken naar bramen voor mij.