Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dewi ; Die losstaande airco`s  Met Slang die je in het raam kan doen zijn overal verkrijgbaar; we hebben er 5 in huis. Voor zo`n ingebouwde heb je een bouwvergunning nodig…..
Het is ook gewoon een gegeben dat het stroomzuipers zijn, en heb je zo`n ding in de woonkamer moet je dus tuindeuren dicht houden….
Bij ons volgend huis willen we een ingebouwde in de slaapkamer…En hij word  ook ingetekend in het ontwerp van de Architekt, maar daar worden dus ook de zonnepanelen, huisbatterijen, opvangbecken voor Regenwater , en een Wallbox ingetekend: en Dan is de kans wel groot dat hij er komt.

Wij aten erwtensoep ( uit zak) en overgebleven broodjes.
 Kreeg veel complimenten over mijn toespraak. Op zulke dagen zie je veel mensen die je nooit ziet en dan is een uurtje koffietafel veel te kort eigenlijk.
Nu moe en onderuitgezakt op de bank.

Intense dag, Dolfje 

Ja best wel. Hoop dat het de komende tijd ff rustig blijft wat dat betreft.
Morgen een dagje vrij( uren verschoven naar donderdag) man gaat wel werken.

Ik wil misschien weer eens een bananenbrood bakken ( om toch ff  on topic te blijven) heeft iemand een heel eenvoudig recept?

Toevallig wil ik ook een bananenbrood bakken, ik was al uitgekomen bij Laura’s Bakery. Deze leek me wel wat:https://www.laurasbakery.nl/bananenbrood-basisrecept/

Maar eerst bak ik een castagnaccio met rozijnen, rozemarijn en pijnboompitten. 

Daar zit amandelmeel in dat heb in niet in huis en vind ik ook niet zo lekker.

Vandaag eten we de kipkrokant schnitzels met rösti en sla wat we maandag zouden eten.

En Moosey, in een professionele keuken hebben ze airco (toch?) zou ik verwachten vanwege de voedselveiligheid bijvoorbeeld. Ben benieuwd of je wilt vertellen hoe dat werkt.

Op sommige plekken misschien wel, maar het is zeker niet standaard hoor. En wel nogal onduurzaam, om aan de ene kant met allerlei apparaten warmte te produceren en dan weer airco’s te moeten laten loeien om het weer terug te koelen..

Voor voedselveiligheid hoeft het in elk geval niet, voor ons is het sowieso niet een probleem omdat we niet met vis en vlees en nauwelijks met dierlijke producten werken. Maar al deed je dat wel, dan is het een kwestie van goed nadenken en snel en in kleine batches werken als je met een bederfelijk product werkt. En alles zsm weer terug in de koeling. 

In de bakkerij hebben we wel airco omdat het boven de 25 graden echt te ingewikkeld wordt om je rijsproces onder controle te houden. Dan loopt het deeg op een gegeven moment onder je handen vandaan

Moosey schreef op 12-08-2026 om 09:37:

[..]

In de bakkerij hebben we wel airco omdat het boven de 25 graden echt te ingewikkeld wordt om je rijsproces onder controle te houden. Dan loopt het deeg op een gegeven moment onder je handen vandaan

Ja dan is het wel echt nodig.  Ik heb een keer op een caribisch eiland geprobeerd iets met bladerdeeg te doen. Was niet zo'n succes

Fijn dat je toespraak goed ging dolfje. Dat neem ik tenminste aan als je er veel complimenten over kreeg, hopelijk heb je er zelf ook een goed gevoel over. 

Wij gaan vanavond bbq-en (eigenlijk grillen op de skottelbraai) met een ander gezin op de camping en daarna hopelijk de zonsverduistering bekijken

Jawel, man zei al je wordt er steeds beter in na nu dus 3x maar ik vind het wel ff genoeg ...

Oh ik was vergeten te vertellen wat ik gisteren at: de lekkerste okonomiyaki ooit. Van eigen hand, uiteraard Had m met deels bloem, deels volkorenmeel, deels boekweitmeel gemaakt, met Chinese kool en wat ansjovis erdoor en geroosterde vliespinda’s, sesamzaadjes, reepjes nori, wasabimayo, bosui en kimchi erop. Eén hele dikke koek gebakken die mooi gaar was geworden.  Mán, lekker. 

Ik vind het wel knap van je Dolfje, dat je een toespraak hebt gehouden…
Omdat er vanavond andere kinderen thuis eten , dan de afgelopen week, maak ik nog maar een keer Nachos met gehakt , Paprika , kaas  etc overbakken met kaas uit de oven….. 

bakje uit de vriezer wat ik in een taco gooi.beetje kaas erover en in de oven en zo klaar

Bedankt voor de toelichting, Moos! Verf kan ook niet bij hoge temperaturen worden verwerkt, helaas evenals epoxy. Maar van brooddeeg wist ik dat niet! 
Vandaag eten we wijtingfilets met Kimbap en geroosterde aubergine (Teriyaki gedresst).

Plus een rijstsalade met mango, witlof, komkommer en rosbief. Lente-Uitjes en Wasabimayo er overheen en door de rijst wat sushiazijn. Oja, en pinda’s en crunchy edamame boontjes bovenop (samen beetje gestampt). Mijn nieuwe liefde 🧡 

AHI_6548494e3534687653723637515073636b6361785877?revLabel=1&rendition=400x400_WEBP&fileType=binary

Wij hadden vandaag weer een klusdag (veel boorgaten gemaakt en dingen opgehangen, de gordijnen hangen nu eindelijk!), dus ik was blij dat ik weer snel wat makkelijks kon maken: kipshoarma met couscous en erwtjes. Met komkommer. Babyzoon heeft ook op een schijfje komkommer zitten kauwen. Heet dat ook kauwen als je nog geen tanden hebt? Hoe dan ook: er kwam veel kwijl bij kijken. Eet smakelijk 

We eten vanavond bij vrienden. Maar nu eerst nog werken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.