Eten
Ted68
10-08-2026 om 20:26
Dank je Irma; ze gaan op mijn lijstje; maak er hat Weekend een zalmterrine van….Krijg bezoek…..
Vanavond aten man en ik samen: Kind is terug van een weekje NL; dus kaas en stroop genoeg. Het werden dus pannekoeken.
MijnNaamIsHaas73
10-08-2026 om 20:37
Gefeliciteerd Afro!
Wij maakten caesar salade op de camping. Tot meer ben ik niet in staat het is hier 38 graden en weinig schaduw 🥵
Ik hou wel van warmte maar dit is echt te gortig.
Moosey
10-08-2026 om 22:42
Nou het gaat hier ook weer de 37 aantikken deze week Haas..
Wij aten salade met kikkererwten, aubergine, tomaat, komkommer en zielige boontjes. En een paar over datum balletjes, iets van tofu met paprika. Lekker maar behoorlijk zout.
GeorgieBrown
10-08-2026 om 23:56
Dolfje, ik heb het volledig gemist, maar nog gecondoleerd. Sterkte met het verlies.
Goed etentje, KV!
Afro, van harte.
Zaterdag maakte ik bij mijn moeder pasta met tomaat, paprika, courgette, makreel en kappertjes.
Gisteren ging in naar een BBQ. Ik at voornamelijk niet geBBQ-de dingen als aardappelsalade, tatziki, salade met gegrilde perzik en mozzarella, watermeloensalade, brood met knoflookboter. Van de BBQ at ik een halve vegaburger en een groentespiesje.
Net heb ik een Griekse salade gegeten.
irmaladouce
11-08-2026 om 08:57
Alsnog gefeliciteerd Afro.
Wij eten zalm (duh) uit de oven met kerstomaatjes en een beetje K&K pesto alla genovese die op moet. Daar komt wsch bulgur bij. En sla.
Dolfje
11-08-2026 om 09:56
Ik weet niet hoe de dag gaat lopen vandaag maar ik heb soep in zak en we kunnen altijd een ei bakken.
Zal blij zijn als deze dag voorbij is.
afrodite05
11-08-2026 om 10:03
Ik ga vanavond pasta maken met prei en het vlees uit een braadworst (geruld). Uiteraard met kaas erbij.
Ted68
11-08-2026 om 10:20
Vandaag udon nudeln met veel groente, tauge, en kippenvleugels…
Met de warmte weet ik vaak niet wat ik moet maken….
MijnNaamIsHaas73
11-08-2026 om 14:04
Moosey schreef op 10-08-2026 om 22:42:
Nou het gaat hier ook weer de 37 aantikken deze week Haas..
Oe dat is ook niet fijn als je (in de keuken) moet werken. Sterkte met de warmte
Dewi-Sri2
11-08-2026 om 16:52
Ted68 schreef op 11-08-2026 om 10:20:
Vandaag udon nudeln met veel groente, tauge, en kippenvleugels…
Met de warmte weet ik vaak niet wat ik moet maken….
Helaas heb ik dat van de week al twee keer gegeten. Wat die inspiratieloosheid betreft, kunnen we elkaar een hand geven
. Ik blijf ook hangen in de salades, ook omdat ik geen puf heb om indisch te koken. Zelfs de pindasaus voor de gado-gado is me te veel werk. Vanavond maar weer iets met watermeloen, sla die op moet en halloumi.
Ted, klopt het dat je in Zwitserland als particulier geen airco mag hebben, alleen als bedrijf? Wat een ellende lijkt me dat. Het is hier weer 40 graden en ik zou gek worden zonder.
Afro, nog van harte!
ToetieToover
11-08-2026 om 17:02
Manlief is dol op ananas en die waren in de aanbieding. 🍍 🍍 Fun fact: ananas is in heel veel talen ananas, ook in het Fins.
We aten vandaag dus ananas met pannukakku, gecondenseerde kokosmelk en poedersuiker. Dat was manlief zijn kookbeurt. Morgen wil hij een pizza Hawaï maken
met ananas, Jalapeno en nog iets. Buiten op een steen op de kooltjes. Ik maak het glutenvrije deeg heb ik beloofd. En op de mijne leg ik wat anders.
Ik gebruik de ananas vandaag ook nog in een zoet-zure saus met ui, paprika en kipfiletblokjes. Rijst erbij. Ik heb extra rijst gekookt zodat we een rijstsalde kunnen maken als het warm is. En pizza, dus. Wij hebben gelukkig rond kooktijd schaduw in de tuin op de barbecue/kookplaats.
En Moosey, in een professionele keuken hebben ze airco (toch?) zou ik verwachten vanwege de voedselveiligheid bijvoorbeeld. Ben benieuwd of je wilt vertellen hoe dat werkt.
buufie
11-08-2026 om 17:03
ik heb een bak rundvleessalade meegenomen, die eet ik op een broodje. Geen zin in de keuken te staan, dat heb ik de hele dag al gedaan en superdruk gehad