Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij gaan vanavond bbqen bij schoonouders

Een Pasta salade en saltimbocca worden het vanavond.

Patat en kroket/kaassoufle uit de airfryer met wat mayo en komkommer 

Gecondoleerd dolfje. 

Wij eten vanavond hapjesavond,  kaasjes en salades uit de Franse supermarkt.  Zin in

Nog gecondoleerd Dolf.

Ik deed afgelopen week een GB’tje: donderdag uit eten met 2 ex collega’s. Ik had een zeer goede Vega burger met friet met schil.

Vrijdag met lief uit eten bij een restaurant met Baskische invloeden. We hadden vooraf pata negra met chili en zelfgebakken chips. Hoofd was voor mij iberico secreto en we deelden patatas bravas. Was supergoed 
Toetje deelden we Baskische cheesecake. Ik heb deze in San Sebastián gegeten en deze versie kwam in de buurt. Voor herhaling vatbaar. Ze willen ook een pinxtos gedeelte openen dus dat lijkt mij heerlijk. 

Gisteren gingen we met een groepje vrienden eten bij een pizzeria. Ik had een goede 4 kazen. 

En lief staat nu kipdijfilet te stoven met Mexicaanse kruiden. Dat wordt pulled chicken met tortillas, guacamole, zure room, chili bonen. Mjummm

Huh, wat raar, mijn post is niet geplaatst. 

Dolfje: wees maar lief voor jezelf, het is allemaal niet niks...

Ik had eigenlijk kip pilav op het menu staan, die maak ik met tomatenpuree en ketjap manis. Maar de ketjap is op, dus zou ik moeten experimenteren met sojasaus en bruine suiker. Toen ik erover nadacht, had ik er geen zin meer in, ook omdat we overdag al veel hadden gesnaaid. Dus werden het broodjes hamburger met wortels. Voor mezelf rauw want ik houd niet van gekookt. Zoon wil ze het liefst zo doorgekookt mogelijk (yuk) dus voor hem had ik ze eerst in de lengte in vieren gesneden. Haast zoiets als biefstuk per persoon naar eigen believen bereiden, van rare tot well done. De kip schuift door naar morgen. Met perzik, sperziebonen en rijst.

ik had nog chioggiabietjes dus nogmaals daar een salade van gemaakt. 

Dankjewel allemaal.

Ach dolfje, gecondoleerd ! Veel sterkte en moed gewenst !

Gisteren maakte ik linguine met pittige versgemaakte tomatensaus met zeebeestjes en groene olijven. Frisse groene sla met rucola erbij.

Vandaag maak ik een taco salad : sla, mais, rode ui, rode paprika, tomaat, kipgehakt met mexicaanserige kruiderij, geraspte cheddar en een yoghurt-lime dressing met verse koriander.

Nogmaals gecondoleerd Dolfje! Vandaag een AVG’tje. Sperziebonen, aardappeltjes uit de air fryer en een Groenteburger. 

Wij aten vandaag bloemkoolsoep met vadouvan en socca en een pluk groene kruiden uit de tuin. 
De volgende maaltijd wordt een witlofsalade met bleekselderij en wilde perziken (gebakken want ik kan ze niet rauw eten), kip-walnoot-gehaktballetjes, en zoete aardappelpuree. 

Bedankt allemaal.

Ik had voor vanavond eigenlijk rösti rondjes met komkommer /tomaatsalade bedacht en iets van vlees maar dat was ik vergeten uit de diepvries te halen.
Ging naar de winkel en heb kipkrokant schnitzels gehaald maar zag bij thuiskomst in de koelkast " verse" tortelini die gisteren op had gemoeten volgens de datum. Dus de kip en rösti schuiven door naar morgen of overmorgen.

Vanavond dus tortelini met gebakken spekjes en uiteraard kaas erover en komkommer en tomaat erbij. 

ToetieToover schreef op 10-08-2026 om 15:23:

Wij aten vandaag bloemkoolsoep met vadouvan en socca en een pluk groene kruiden uit de tuin.
De volgende maaltijd wordt een witlofsalade met bleekselderij en wilde perziken (gebakken want ik kan ze niet rauw eten), kip-walnoot-gehaktballetjes, en zoete aardappelpuree.

Dat klinkt lekker, zeg !

Ted, die mooie zalmfilets zijn weer in de aanbieding bij de Migros momenteel 👍️

nog een stukje sparerib met salade

Ik ben net Bossche bollen gaan halen bij de Jumbo om toch nog gebak te hebben op m'n verjaardag. Ik had eigenlijk sushi als lunch willen halen maar dat kwam er niet echt van op de klusdag, helaas. Binnenkort maar inhalen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.