Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond ging ik helemaal geen ramen eten. De oppas stond ineens voor de deur, de kinderen waren ook al helemaal op de hoogte, ik stond nog in m'n werkkloffie maar ineens bleken we uit eten te gaan. De kinderen aten wél ramen, met de oppas. Snel me omgekleed en op de fiets gesprongen, superleuke verrassing.
We werden ontvangen met enkele amuses, waaronder een erg goede aspergesoep met een groene olie (ik denk van daslook?). Daarna wonton van koolrabi gevuld met ingelegde cevenne ui, ketjap en pinda. Vervolgens buikspek met coquille,daslook en miso. Daarna heilbot met kimchi van wortel, zwarte peper en een superlekkere saffraansaus. Heel licht schuimende saus, de heilbot was perfect gegaard en dan zo'n heel dun knapperig velletje erop, echt super. Sowieso was het een heel fijne avond en hebben we heerlijk gegeten. Lief had toe een kaasplankje en ik een mozaïekje van yoghurt, watermeloen en basilicum. Mooi licht, zomers menu. 

Vanavond maar weer 'gewoon': geroosterde kruidige wortelen uit de oven, rösti en little willies.

Wat een leuke verrassing, Teig!

Vandaag een bakplaat-actie. Kipdijfiletblokjes, aardappelblokjes, bietblokjes, gehalveerde kerstomaatjes met balsamico, olijfolie en veel tijm. En knoflookteentjes. Beetje hartige yoghurt ernaast met geroosterde 🎃pitten. 

Leuk zo'n verrassing Teig!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.