Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 03-06-2026 om 11:22:

Dankjewel Teig (en/of frut 1)

Ha leuk! Eet smakelijk

Dat idee van Frut1 lijkt me ook wel wat, maar dan met blikzalm en cherrytomaatjes. Misschien als 'vulling' wat béchamelsaus en geraspte comté erbij, maar daar moet ik nog even over nadenken. Vorige week zag ik bij een kookprogramma een vrouw van Italiaanse afkomst, die zei: 'als je in mijn familie een pasta met vis en kaas serveert, krijg je een mes naar je hoofd'. Tja. Degene die vis en kaas serveerde won wel  .

Hoe gaat het met de keelpijn, Afro? Met zoiets merk je pas hoe vaak je onbewust slikt, hè?
Ik moet eerlijk zeggen, een dieet van waterijsjes lijkt me de hemel op aarde. Ik zou mijn dagen kunnen vullen met raketjes en perenijsjes (die je hier niet hebt) en niets anders, maar iets zegt mij dat mijn huisarts en mijn internist hier niet enthousiast over gaan worden.

Dewi-Sri2 schreef op 03-06-2026 om 17:55:

Hoe gaat het met de keelpijn, Afro? Met zoiets merk je pas hoe vaak je onbewust slikt, hè?
Ik moet eerlijk zeggen, een dieet van waterijsjes lijkt me de hemel op aarde. Ik zou mijn dagen kunnen vullen met raketjes en perenijsjes (die je hier niet hebt) en niets anders, maar iets zegt mij dat mijn huisarts en mijn internist hier niet enthousiast over gaan worden.

Oooh het is vreselijk, alles doet pijn, zelfs water voelt als de pittigste sambal (of wat dan ook). En waterijs doet dus ook zeer, het lijkt alsof de suikers/zoetstoffen/smaakstoffen extra pijn doen. Geen idee hoe dat precies werkt, maar ik vind het rot. Dus maximale dosis trachitol, dat verdooft een beetje. En daarna proberen om iets te eten of drinken, want trek heb ik wel. Stom hoor. Ik ben zo slecht in ziek zijn, meteen in de klaagmodus 

Oja en we hebben dus geen raketjes of perenijsjes, enkel van die goedkope opdrukijsjes die je als vloeistof in een zakje koopt. Normaal gesproken best prima, maar nu dus even niet. Hoewel raketjes en perenijsjes natuurlijk veel lekkerder zijn, die moeten we maar eens gaan introduceren bij oudste/de influencer/de worstenliefhebber.

Wat naar Afro! Beterschap!

Het zalmprutje van frut was zeer geslaagd!

Thnx Haas (en daarvoor ook de anderen voor de beterschapswensen)

Ik heb voor vanavond weer zo'n k&k ovenschotel, dit keer kip tandoori. Daar ga ik rijst bij opbakken met een beetje ui, fijngesneden broccolistronk en dat vul ik aan met erwtjes en/of paprika. 

(En verder staat er heel veel trachitol op het menu.)

Bij keelpijn gorgel ik graag met zout water. Beterschap 💐 

Vandaag postelein, bietjes, zalm en honing-mosterd-dille en aardappels.

Man heeft bbq op het werk dus ik eet alleen en de komkommer en tomaat moeten echt op dus dat wordt een salade met feta en misschien wat linzen of kikkererwten of zo. En ik denk iets van soep, noedels of een blikje van het een of ander.

Babi ketjap, met komkommersalade, Brokkoli en rijst. 
Hier is man niet zo fit: hoesten, keelpijn….
Hopelijk gaat het bij jullie ietsje Beter!

Wat leuk om te horen Haas!
Wij eten vanavond ramen, met kip, kokosmelk, taugé, spinazie, maïs, ei.

Vandaag heb ik mogen genieten van een Franse ziekenhuislunch. Brrrrrr. Koude, waterige aardappelpuree zonder zout, koude slappe sperziebonen zonder zout en een omelet. Oh ja, ook zonder zout natuurlijk. Ik heb alles laten staan en later hebben we gauw een (stukje) pizza gegeten bij Signorizza, de pizzeria van E. Leclerc. Vast een stuk minder gezond, maar in elk geval ook een stuk beter te eten.
Vanavond dus maar een boterhammetje en wat fruitsalade. En straks natuurlijk een waterijsje. Daar verheug ik me nu al op.

Dat klinkt niet best Dewi,  die ziekenhuis lunch. Had ik niet verwacht van de Fransen. 

Wij aten soep met tosti.  Ik was laat thuis dus dat was makkelijk 

He jakkes, Dewi, hopelijk was het eenmalig.

Wij eten vanavond een soort hapjes. Ik ga wraps maken met roomkaas, kipfilet, komkommer en avocado, er liggen nog van die k&k gevulde peppers en dolma's en uit de diepvries kan ik nog gehaktflapjes halen (appelflappen maar dan met hartige vulling van gehakt, tomaat en sambal).

Ik ga quesadillas maken met kimchi erin en salade erbij. Verzin gedurende de dag wel wat voor salade etc.

Bah Dewi; maar is alles goed gedaan in het ZH?

Heb ossestaarten gekregen, ga dus vanmiddag ouderwetse ossestaartsoep maken. Daarbij donkerbruin brood met zelfgemaakte Hummus

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.