Eten
Dolfje
25-05-2026 om 07:32
Wij eten deel 3 van de aardappelsalade, dan is het echt op. Het was teveel om alles gisteren op te eten. Erbij vandaag gehakt kebab spiesjes en sla, komkommer en tomaat en een yoghurt knoflooksausje.
anijsblokje
25-05-2026 om 14:19
Hier komt op tafel vandaag: Moorse courgettesalade, nog een salade met oa venkel, sinaasappel en zwarte olijf, volkoren couscous en lamskoteletten "van de gril" zoals mijn zwager dat noemt.
ToetieToover
25-05-2026 om 14:32
Nou Anijs, ze koken in ieder geval lekker voor je. Maar zo te horen is het niet gemakkelijk om mee te dealen.
Wij aten de rest van de zalmfilet, dat was een onverwacht enorm grote zalm die ik gisteren alvast maar helemaal klaarmaakte. Vandaag het restant opgemaakt met gekookte eitjes erbij en gekookte schorseneren uit de diepvries. Slapjanussen. Plus komkommer-mango-ui salade. En geroosterd haverbrood.
Vanavond op mijn mini houtskool camping barbecue wat kipspiesjes. En een salade met watermeloen, zwarte bonen, munt, uien, feta. Ik vermoed dat we die salade eerder gaan eten dan de spiesjes. Het is zo warm buiten, ik wacht tot het daar afkoelt.
Teigera
25-05-2026 om 14:53
Lief steekt vanavond de barbecue aan. Erbij salade, stokbrood, komt helemaal goed.
Ted68
25-05-2026 om 19:46
We aten vet uit NL. Kroketten, Frikadellen, en patat….En…..Ik heb net een pizzaoven bestellt; Hoop dat ie snel geleverd word ;een van de Zonen vond het helemaal te gek; dus nu is moeders ook om…..
Teigera
26-05-2026 om 08:42
Ik wilde eigenlijk moksi meti eten vanavond. Maar het is stralend mooi weer, helaas moet ik weer werken en lief is vanmiddag ook naar een afspraak, dus bah. Besloten dat we vanavond lekker gaan picknicken (vinden de frutjes superleuk) en zwemmen, oudste fietst daar uit sport naartoe en dan kunnen we even lekker afkoelen vóor het slapen gaan. Zal wel een pastasalade worden.
Teigera
26-05-2026 om 10:46
Teigera schreef op 26-05-2026 om 08:42:
Ik wilde eigenlijk moksi meti eten vanavond. Maar het is stralend mooi weer, helaas moet ik weer werken en lief is vanmiddag ook naar een afspraak, dus bah. Besloten dat we vanavond lekker gaan picknicken (vinden de frutjes superleuk) en zwemmen, oudste fietst daar uit sport naartoe en dan kunnen we even lekker afkoelen vóor het slapen gaan. Zal wel een pastasalade worden.
Het wordt lekker lui het afbakken van k&k quiches. In de bonus deze week
. Makkelijk mee te nemen, bakje rauwkost erbij en we hebben allemaal redelijk gezond gegeten.
Ted68
26-05-2026 om 11:00
Ga vanavond met 3 vriendinnen eten. We gaan naar een nieuw Restaurant; een vietnamees.
Dolfje
26-05-2026 om 18:27
afrodite05 schreef op 26-05-2026 om 05:55:
Pasta met pesto, snijbonen, broccolirijst en spekjes.
Hier ook maar dan met erwtjes en er sla en cottage cheese nog over / door en geraspte kaas.
Had het gisteren al gemaakt zodat ik vandaag met die warmte niks hoefde.
afrodite05
27-05-2026 om 06:00
Wij eten gebakken krieltjes met worstjes. Man en zoon krijgen er gekookte worteltjes bij. Ik hou daar niet van (rauwe wortel vind ik wel prima), dus voor mezelf maak ik er een salade bij van rucola, peer, walnoten en pecorino.
Ted68
27-05-2026 om 06:37
Vandaag ga ik voor mijn werk naar een kongres. Eet dus daar wat; en vanavond dus een broodje.
Dolfje
27-05-2026 om 07:55
Onze airfryer ging afgelopen weekend kapot en gisteren kwam de nieuwe, leve de airfryer
Vanavond rösti rondjes uit de airfryer met een smokey hamburger en salade van komkommer en tomaat en blokjes witte kaas.
Mama-Inge
27-05-2026 om 08:34
Gisteren bij vrienden op verjaardagsvisite geweest
Er stond patat op het menu.
Ik heb sla, komkommer, ui, paprika en ei mee genomen voor gezond erbij
Vandaag flatbread met kip, mangosalsa en pittige saus
ToetieToover
27-05-2026 om 11:13
Vandaag witvis met prei-ui-paksoi in ketjapsaus en een Kimbap rol erbij. Lekker snel klaar. Lekker zout ook, heb ik behoefte aan. Daarom is de andere maaltijd een kom soep: pot bouillon, misopasta, haverrijst en champignons. Veel verse groene kruiden eroverheen. En kaas. 🧀 Want kaas. 💓 zadencracker erbij.